Gå til innhold

Kompressor til garasjen


JokerS30

Anbefalte innlegg

blåser liv i denne tråden igjen da jeg ikke ble veldig klok.

 

Trenger til luft påfylling og understellsspyling med Fluid film. Sikkert noen fotballer og sykkel dekk også men det har jeg fot/ hånd pumpe til.

 

holder det med denne?

 

hvis nei (forklar til en som ikke skjønner noe) hvorfor ikke?

 

https://www.biltema.no/verktoy/trykkluft/kompressorer/kompressor-11-8-2000033783

 

Andreas

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker sikkert. Har hatt en lignende på gården i over 10 år, den er kjørt så varm at olja spruter fler ganger, men virker fint enda.

Litt større tank er aldri dumt, men som sagt, til det du skisserer, fungerer den nok greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Adventure skrev:

blåser liv i denne tråden igjen da jeg ikke ble veldig klok.

 

Trenger til luft påfylling og understellsspyling med Fluid film. Sikkert noen fotballer og sykkel dekk også men det har jeg fot/ hånd pumpe til.

 

holder det med denne?

 

hvis nei (forklar til en som ikke skjønner noe) hvorfor ikke?

 

https://www.biltema.no/verktoy/trykkluft/kompressorer/kompressor-11-8-2000033783

 

Andreas

 

Holder fint til å fylle luft med (om du ikke har det VELDIG travelt da. :o)

 

Om den holder til fluid film sprøyte tviler jeg på (har ikke prøvd sprøyta til fluid film, ei heller sett noen spekk på den!.) Men tradisjonelt så må de fleste sprøyter som minimum hqa den største kompressoren du kan kjøre på en 16A enfase sikring

Endret av grunneieren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, grunneieren skrev:

Holder fint til å fylle luft med (om du ikke har det VELDIG travelt da. :o)

 

Om den holder til fluid film sprøyte tviler jeg på (har ikke prøvd sprøyta til fluid film, ei heller sett noen spekk på den!.) Men tradisjonelt så må de fleste sprøyter som minimum hqa den største kompressoren du kan kjøre på en 16A enfase sikring

Fluid film anbefalles å bruk 4-6 bar, men helst 6bar. Den kompressoren har 8 bar.  Hvem har 16a i en utebod på ett vanlig hus? Det er ikke noe jeg har eller kommer til å legge opp til.

 

takk for svar
 

Endret av Adventure
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, grunneieren skrev:

Om den holder til fluid film sprøyte tviler jeg på (har ikke prøvd sprøyta til fluid film, ei heller sett noen spekk på den!.) Men tradisjonelt så må de fleste sprøyter som minimum hqa den største kompressoren du kan kjøre på en 16A enfase sikring


Som sagt, jeg har hatt en maken i snart 10 år, og har FF behandlet en rekke biler.
Jeg ville valgt en annen, men den der vil også gjøre jobben helt greit.

Det er veldig lite av sprøytinga med FF som krever max trykk.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, JokerS30 skrev:


Som sagt, jeg har hatt en maken i snart 10 år, og har FF behandlet en rekke biler.
Jeg ville valgt en annen, men den der vil også gjøre jobben helt greit.

Det er veldig lite av sprøytinga med FF som krever max trykk.... 

Dette er sikkert ett halv dumt oppfølgings spm. Men hva ville du sett etter. Har budsjett, mer penger på verktøy, null på bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har og en slik, men bruker den kun til å fylle luft med samt blåse litt rent av og til. 

Det er ikke trykket som begrenser, men luftmengden, trykket kan du fint få fra en 12v kompressor, men ikke når det skal levere litt luftmengde over tid.

 

Selvfølgelig er det mulig å få til å sprøyte med den om du aksepterer å sprøyte i 10 sek for så å vente ett minutt eller to på at kompressoren skal fylle tanken igjenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, grunneieren skrev:

Selvfølgelig er det mulig å få til å sprøyte med den om du aksepterer å sprøyte i 10 sek for så å vente ett minutt eller to på at kompressoren skal fylle tanken igjenn

 

Det har iaf aldri vært nødvendig med den sprøytepistolen JEG bruker til FF.

Men som sagt, jeg bruker nå hovedsakelig den STANLEY kompressoren linket til lengre oppe. Den er like portabel, men gir litt mer luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Adventure skrev:

blåser liv i denne tråden igjen da jeg ikke ble veldig klok.

 

Trenger til luft påfylling og understellsspyling med Fluid film. Sikkert noen fotballer og sykkel dekk også men det har jeg fot/ hånd pumpe til.

 

holder det med denne?

 

hvis nei (forklar til en som ikke skjønner noe) hvorfor ikke?

 

https://www.biltema.no/verktoy/trykkluft/kompressorer/kompressor-11-8-2000033783

 

Andreas

 

Den holder til ovennevnte bruk.

Men slett ikke mer.

Ville spart litt til og kjøpt dobbelt +++ så stor.

Etterhvert ønsker man mer luft til mer krevende verktøy.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har omtrent den størrelsen, og legger godt merke til at den stort sett går kontinuerlig ved sauefettpåføring med sprøyta som følger med settene til rettedal per nå. 
 

Men, den er flyttbar- så jeg kan bære den ut av garasjen og inn ved snekring, eller helt ut ved smøregraven ved «sau-ing». Det teller kanskje det og? 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et poeng der. Min må stå ute hvis jeg ikke har 80cm dør og lave terskler.

Trapp o.l. er ikke et tema.

Jeg satte 2 hjul på min og trillebårhåndtak(lett demonterbart) i andre enden.

Den har også blitt utstyrt med stativ/oppheng for mine mest brukte luftverktøy + slange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...