Gå til innhold

Øisteins RRC


Oistein

Anbefalte innlegg

Får vel lage meg Prosjekttråd jeg også... har en RRC som jeg tusker med, men har også par ikke LR produkter jeg leker meg med.

Skal få lagt ut litt bilder etterhvert :)

 

Når det gjelder RRCen ... Jeg har endelig fått byttet Clutch, fått girkassen på plass igjen..MEN

Å få bilen er Reverse er ganske "komplisert"

den faller ikke lett inn i gear.. jeg må slippe ut clutchen litt for at den skal glippe inn... og får får ikke ryggelysene til å fungere..

Jeg har byttet bremelys bryteren på kassa uten at det ser ut til å gjøre noe nytte..

 

Har dere noen forlag på dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsket litt på reverse problemet mitt.... Skrudde jeg av bremselysbryteren så gikk bilen lett i reverse...

Så problemet er tydeligvis denne spaken huker i , det er også tegn til det på den gamle... se bilde

DSC_0078.JPG

 

Jeg prøvde å sette på en skive, men den huker fortsatt....

 

Hva kan jeg gjøre?

 

 

Par bilder av det jeg holder på med nå

 

DSC_0071.JPG

DSC_0073.JPG

DSC_0075.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryteren skal ha en tykk skive på. Kan den stå for langt inn og at det gjør den vanskelig å få i revers?

 

jeg tok den som stod på den gamle, men det var tydeligvis ikke nok , jeg får finne en tykkere å prøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige bilder Roar :)

Winsjen er snart klar til å bli montert på bilen igjen, hentet noen deler fra sandblåsing og lakking idag. Så skal jeg begynne å prøve å sette den sammen igjen.

 

Lys? Nei har ikke lys jeg blush

Om det er rygge lysbryteren du tenker på så er den helt ny, den på bildet er den gamle.

 

Så når jeg får til ryggelysene og kobler alle lysene på taket...Så må jeg ha den på PKK og få på skilt igjen.

Hva tror dere om å få godkjent alle på taket, om jeg tar 2 koblet til fjernlysbryteren, og 3 på egen bryter ? jeg har også floodlinse til de. så hadde ett håp om KANSKJE verkstedet kan godkjenne det som arbeidslys. Det er vel også krav om å enkelt vri på lysene, men det er vingemutter på alle 5.

de 2 fremme kobler jeg bare av. Venter med å motere Winsjen fremme til den er på veien igjen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Byttet alle delene i går... men, den er fortsatt litt trasig å få i reverse... jeg kan høre ett knett når den er i nøytral før den da glipper rett inn i gir...

giringen ble mye tightere etter å ha satt på den slickshift...

 

Endret av Oistein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

dette er bilen som jeg fikk av roar da ble hele verden snud på hode he he basilen var planta ,,,har nå fådt tak i makan bil med td40 og alt utstyr så da er alt vel igjen lykke til med denne oisten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er bilen som jeg fikk av roar da ble hele verden snud på hode he he basilen var planta ,,,har nå fådt tak i makan bil med td40 og alt utstyr så da er alt vel igjen lykke til med denne oisten :)

 

Hei ! Ja, den har nok planta basillen i hodet mitt også. Jeg kjøpte den av han etter deg, han hadde den vel ikke så lenge. Veldig glad jeg kjøpte den selv om jeg har brukt mye tid og penger på den til nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Noen som kan seg med Warn 8274 ?

Jeg har byttet til blandt annet Gigglepin heavy Duty up-rated mainshaft kit.

Se Video, det virker så løst ved bremsen.

 

http://vid684.photobucket.com/albums/vv201/c0hiba/MOV_0740.mp4

Har nå satt på 2 tynne skiver som fulgte med og strammet. Men da jeg prøvemonterte den i dag og funksjonstestet den så virker det som den løsner igjen og blir litt slakk i igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...