Stig-RRune Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 (endret) Slik ser nå min ut med 245/75 16.Ingen heving Det ene med alufelger og Goodyear Duratrac og det andre med modular med BFG AT Endret 15. september 2016 av Stig-RRune Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 265/75-16 Måtte plukkes av, reiv nesten ut hjulkassene ved litt skikkelig flex... Bestiller litt hevedingser til uka, så får vi se. Plukker også ned innerskjermene, for å se hva som kan moddes / tilpasses. Ingen tidligere erfaring med D2, så jeg blir litt handicappet. Jeepen jeg hadde taklet ganske store dekk originalt, og Mercedesene taklet 33" med orignale fjører og det hele... - med lett løft gikk 35" rett på... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 Kjørte littebitt på Rena med 245/70-16 GG2. De passet ikke min kjørestil. Kjører ganske sakte, og da er det ekstremt viktig med maximalt grep. Siden bilen har såpass små dekk, er det superkritisk kunne stoppe MOMENTANT, før man dunker borti hindringer. Det klarer ikke AT mønstret, iaf ikke på Rena sitt jordsmonn ( siltblandet morene ) Tror jeg fikler videre med tanken om 265/75-16, da dette utseendemessig er veldig flott, samt gir etterlengtede cm klaring. Et det et alternativ å montere andre breddere, ala Buschwackere eller noe for å utvide hjulhusene ? Gjorde det på Jeepen min, det funka kanonbra... Vil heve så lite som overodet mulig, som fler har nevnt en rekke ganger, det er dekkstørrelsen som gir bakkeklaring, heving gir bare plass til at dekkene kan pendle mer eller mindre.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Er det noen som har erfaring med de nye Cooper STT PRO vs "bransjestandarden " BFG MT2 ?Cooperdekka koster meg 630kr mer, men er samtidig et litt spennende valg.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Jeg har kjørt mye på 265/65/18 på min d2. Bytta for et par dager siden til vinterdekk som er 245/75/16. Mye friskere, sprekere, logisk giring. D2 med td5 automat merkes 5 % godt. Mye bedre å kjøre med tung henger med dekk som er ca innenfor fem prosent regelen. Skal til våren bytte ut til 265/60/18 på sommerfelgene. Kjører stort sett på vei og drar mye henger. Men synes 32 tommer ser bedre ut, så jeg prøvde å søke ombyggingsenheten om dispensasjon. Fikk nei. Leif Ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KethilF Skrevet 11. desember 2017 Del Skrevet 11. desember 2017 På 14.9.2016 den 20.39, YMK skrev: Bak heter løsningen Nanocom. Så kan du velge om du vil leve med korte orginaldempere, eller om du vil ha tøffere biter + klosser under puta (evt lengre pute). Enkelte D2 får en slående følelse i bakstell ved noe høyere høyde og kjøring over feks fartshump, dette er demperene som ikke er lange nok. Hvis man bruker klosser under puta og lengre dempere, hva da ved full flex? Tåler puta det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 11. desember 2017 Del Skrevet 11. desember 2017 Jeg tror luftbelgene slår sammen når de blir løftet på høyden. Det er fordi de blir så mye mykere. Min er sånn, og jeg har dempere tilpasset. Den lander på gummiklossene på ramma over fartshumper om jeg kjører for fort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 11. desember 2017 Del Skrevet 11. desember 2017 (endret) Bf at 265/60/18 ser slik ut. Bilen er hevet ca to tommer, men mistenker at hevingen har blitt litt mindre med åra og at ARB fangeren med vinsj hjelper gravitasjonen. Tror jeg skal kontrollmåle i morgen. Speedometer er spot on. Fin i giringa og opplever ikke så slapp i lange motbakker som da jeg hadde 265/65/18. Endret 11. desember 2017 av leiohel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KethilF Skrevet 11. desember 2017 Del Skrevet 11. desember 2017 2 timer siden, lafterolf skrev: Jeg tror luftbelgene slår sammen når de blir løftet på høyden. Det er fordi de blir så mye mykere. Min er sånn, og jeg har dempere tilpasset. Den lander på gummiklossene på ramma over fartshumper om jeg kjører for fort. Hva mener du med tilpassede dempere? Lengre eller standard? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 11. desember 2017 Del Skrevet 11. desember 2017 På våre D2 forsvant problemet når lengre demper ble montert. Klossene kom under puta senere. Konkluderte med at den strakk demperen helt ut på tur av fartshumper. Men lengre demper, og full flex har jeg ingen problemer. Eneste er abs-kabel HB som av og til kan bli litt kort... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Jeg har ikke klosser under belgene. Har derfor rett orginal lengde på demperen. Bruker du hevekloss under luftbelgene kan du øke demperen dobbelt så mye som klossehøyden for å få samme akselvandring som orginalt. Er pute det samme som belg? Ble litt forvirret her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KethilF Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 48 minutter siden, lafterolf skrev: Er pute det samme som belg? Håper det..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 11 timer siden, YMK skrev: På våre D2 forsvant problemet når lengre demper ble montert. Klossene kom under puta senere. Konkluderte med at den strakk demperen helt ut på tur av fartshumper. Men lengre demper, og full flex har jeg ingen problemer. Eneste er abs-kabel HB som av og til kan bli litt kort... Min slår sammen og lander på bumpstop, ikke over fartshumpen, men etter fartshumpen. Har Arnlottbelger, de har veldig myk gummi, og siden bilen er hevet bare på høyere luftbelger blir den rett og slett for myk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smejan Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Vår D2 er en drøm på Duratrac 245/75-16, 40mm klosser under belgene bak, 40mm lengre fjærer foran og lengre dempere rund baut. Speedometeret er spot on, og bilen er ikke for slapp. I tillegg ser det bra ut :-) Nå står vinterhjulene på, og det ser helt noldus ut med originaldimensjon og heving... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.