Gå til innhold

D3: BCU flash fil. Mistet blinklys


oggioffshore

Anbefalte innlegg

Hei

 

Noen som kan sitte på en eldre flash fil til BCU ?

 

 

Har støtt på en liten utfordring, og må flashe den tilbake til orginal fil. I håp om at det hjelper.

 

Har brukt Nanocom EVO II.

 

Og brukt samme filer fra Genesis, som nevnt i andre tråder rundtom for å få oppgradert til 3 blink.

dessverre så ligger det ikke eldre filer der.

 

Utfra det eg forstår, så tar ikke Nanoen backup av orginal software. Dvs eg har ikke sett noe funksjon eller tegn som tyder på det.

 

 

Har prøvd å flashe BCU flere ggr, tatt all slags mulige resettinger av bilen.

 

Blinklys fungerer med tenning på.

Med engang motor går, så slutter de å blinke utvendig, indikator inne går bananas.

Med tilhenger tilkoblet, så blinker den normalt, men dødt på bilen.

 

Er litt desperat her nå, er ikke så kjekt å kjøre rundt uten blinklys.

 

Får sikkert proff hjelp over helgen , men inntil da, håper eg å få det til.

Skal på treff i helga.

 

Postet på UK forum også,

BBS er ikke verdens kjappeste med support. Litt skuffet der.

 

Trenger noen gode råd.

 

 

BCU info tatt før flash.

 

HARDWARE NUMBER:NNN500820
SERIAL NUMBER:2470040690
SOFTWARE NUMBER:NNV503740
CALIBRATION DATA 2:N.A
VIN NUMBER:SALLAAA146A393688
ASSEMBLY CORE NO:N.A
ASSEMBLY PART NO:YQE500350
DELIVERY ASSEMBLY NO:N.A
SOFTWARE NUMBER 2:U
BOOT SOFTWARE ID:NNN500820
ACTIVE NETWORK CONF:2001
CALIBRATION PART NO:N.A
CALIBRATION DATA 3:N.A
SOFTWARE NUMBER 3:N.A

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vbf filene til BCU du trenger? Bruker nanocom de samme som Faultmate?

Det kan jo kanskje være...

 

 

Ligger 3 filer i samme folder.

 

INFO.ENC

VBF0.vbf

VBF1.vbf

 

Er info filen eg velger før den begynner å flashe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løst.

 

Av en eller annen grunn, så likte ikke den nye opp dateringen motstandene i bak lyktene i forb, med LED lamper.

Klippet de bort. Og alt ok igjen. De var på 6 ohm, som skal tilsvare en 21 watts pære, som er på ca 6,8 ohm.

 

Ble littt lurt til å tro at feilen var mere kompleks enn dette, pga av at alt fungerte med tenning på, men ikke når motor gikk.

 

Så alt er såre vel, og tar kvelden med noe godt oppi kaffien .

 

B):)<_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vi..... for kuriositetens skyld, skal eg prøve med vanlig pærer igjen, og se om det fungerer normalt.

det står jo akkurat de samme motstandene foran, og på tilhengeren. Siden man har LED hele veien rundt.

 

 

Men det får man ta en dag man har lite å finne på

 

B) <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...