Brutus Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Hei Sliter for tiden med dårlige bremeser på Brutus. Bilen har for så vidt stått en stund - på grunn av dette. (Har ikke hatt tid å se på det). Men i kveld har ejg hatt en "runde". Har hatt av alle tromler, pusset lett over både bremsebånd og tromlene. Ikke tegn til lekkasje på bremsesylinderene. Pedalen kjennes grei ut. Men jeg sliter med å låse bremsene, noe som ikke har vært problem før. Noen som har tips på hva som kan bedre bremsene....?? Hilsen Frode - Brutus Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Brutus, hvilken serie er det? Med eller uten bremsekraftfirsterker? Bensin eller diesel? Er sylindrene bevegelige? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brutus Skrevet 30. august 2016 Forfatter Del Skrevet 30. august 2016 (endret) Litt manglende info ja.... Ex.Mil 109 Serie III Den har bremsekraft forsterker. 2,25l Bensin Har ikke sjekket om bremsesylindrene faktisk beveger seg. (Var ikke tid for det når ting var skrudd sammen i går og det ikke fungerte ordentlig - så da får en prøve å sjekke bevegelighet i dag.) Frode - Brutus Endret 30. august 2016 av Brutus Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Start med en sjekk av vakum. Motor må gå. Trekk av slangen. Hører du litt vakumlyd fra klokken er det bra. Du skal kunne kjenne vakum i slangen om du seter fingeren i enden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brutus Skrevet 30. august 2016 Forfatter Del Skrevet 30. august 2016 ...kom ikke veldig langt på kveldens feilsøking akkurat... Trakk av vakumslangen og det var i alle fall sug fra manifoilen. Klarte ikke å høre så mye fra bremsekraftforsterkeren. For mye motorstøy til det... Skulle sjekke status på bremsevesken - og klarer da å trykke fingeren gjennom reservoaret..... Så nå er det definitivt ikke bremse på Brutus i det hele tatt - men nå vet jeg i hvert fall hovedårsaken.... Så da er det vel bare å bestille litt deler... Frode - Brutus Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Før oppstart, tråkk en 8-10 ganger på bremsen, for å få tømt vakuumklokka for vakuum. Trå på bremsen og hold. Ikke for hardt. Start så bilen. Kjenner du at pedalen synker litt inn, så er vakuumklokka i orden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brutus Skrevet 31. august 2016 Forfatter Del Skrevet 31. august 2016 Nyttig tilleggsinfo Takk for info både fra Lafterolf og Vidar S. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.