hahaug Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Tenker å heve D2-en 2".Det blir sagt at det ikke vil berøre ACE-funksjonen.Er det noen som har erfaring med dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Skal være uproblematisk dette. Flere her inne som har gjort det og har aldri hørt det bli nevnt som noe problem Mulig ACE jobber bittelitt mer ettersom man hever høydepunktet på bilen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qcnr Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Har ikke hatt problem. Har HD +40mm fjærer og klosser under luftfjærene samt adapter på sensor arm. Eneste annet er bremseslangene som jeg også har. Passer bra med 265.75x16 eller 265.65x18 dekk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 De blir utrivelig å kjøre når man passerer 80. Selvopprettinggen har mye å si under fart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qcnr Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Hmmm, har ikke merket noe som helst til det. Synes bilen oppfører seg mye bedre med de større dekk en med original diameter, iallefall me 18". Har hatt dette i 4 år nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Jeg burderer å semke til orginalhøyde. Finner ikke armer for casterkorrigering desverre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Min er hevet to tommer ca og synes den er god å kjøre, både i 110 og svingete vei i 80. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Jeg har to D2. Begge er hevet og begge er like å kjøre. Jeg kan fint kjøre fort, men bilen er ikke bedre enn den var orginalt. Den vingler mere, dvs, man må være stødig på rattet. Casteren forandres og det merkes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 (endret) Jeg hevet min og kjørte med heving i 7 år, og merket ingenting på komforten. Mulig selvopprettingen ble marginalt dårligere, men overhodet ikke noe jeg tenkte på. Litt spent på hva slags heving du har på dine Rolf, det høres ikke bra ut. Med dette hevekitet, samme som jeg hadde, slipper du å kjøre med overfylte belger til enhver tid, og det eneste du trenger i tillegg er 2" lengre dempere bak. Helt fløte og raskt å montere. Jeg hadde til og med vinsjfanger og vinsj foran, men originaldempere og -fjærer foran var helt kurant. http://store.toddcosuspensions.com/larodiiisls2.html Endret 16. august 2016 av LANDreas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 All heving forandrer castervinkel som igjen gir dårligere egenskaper på styringen. Fjørtyper eller dempere spiller ingen rolle. En har terrafirmafjører, den andre OME. Ingen har casterkorreksjon. Begge burde hatt. Har ikke slakke noe sted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjart Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Har 40mm løft med OME fjærer og dempere foran, og kun OME dempere bak, men med litt ekstra luft i belgene. Kjøpte settet hos BGNor, kostet vel ca. 7 lapper med Jeep Club Norway og Amcar rabatt :-) Kjører på BFG AT 265/70/18 og synes at bilen er en drøm å kjøre langt og "fort" med. Det er mulig noe av selvopprettingen er borte, men jeg sleit så veldig med sporing på det gamle oppsettet. Jeg var overalt på motorveien. Forskjellen er som natt og dag. Å forlenge bremserørene er nok smart, samt at det er nok lurt å montere heveklossene samt sensoradaptere bak når du først skal bytte demperne. Det blir nok neste prosjekt, sammen med regulering av speedometere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjart Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 Har 40mm løft med OME fjærer og dempere foran, og kun OME dempere bak, men med litt ekstra luft i belgene. Kjøpte settet hos BGNor, kostet vel ca. 7 lapper med Jeep Club Norway og Amcar rabatt :-) Kjører på BFG AT 265/70/18 og synes at bilen er en drøm å kjøre langt og "fort" med. Det er mulig noe av selvopprettingen er borte, men jeg sleit så veldig med sporing på det gamle oppsettet. Jeg var overalt på motorveien. Forskjellen er som natt og dag. Å forlenge bremserørene er nok smart, samt at det er nok lurt å montere heveklossene samt sensoradaptere bak når du først skal bytte demperne. Det blir nok neste prosjekt, sammen med regulering av speedometere. rettelse på dekkdimensjon 265/65/18 er selvfølgelig rikitg! beklager. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fossnes Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Sliter selv med sporing , hva var gammelt oppsett som sporet? Hva gjør at det sporer mindre? Byttet du dekk? Har 40mm løft med OME fjærer og dempere foran, og kun OME dempere bak, men med litt ekstra luft i belgene. Kjøpte settet hos BGNor, kostet vel ca. 7 lapper med Jeep Club Norway og Amcar rabatt :-) Kjører på BFG AT 265/70/18 og synes at bilen er en drøm å kjøre langt og "fort" med. Det er mulig noe av selvopprettingen er borte, men jeg sleit så veldig med sporing på det gamle oppsettet. Jeg var overalt på motorveien. Forskjellen er som natt og dag. Å forlenge bremserørene er nok smart, samt at det er nok lurt å montere heveklossene samt sensoradaptere bak når du først skal bytte demperne. Det blir nok neste prosjekt, sammen med regulering av speedometere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Sliter selv med sporing , hva var gammelt oppsett som sporet? Hva gjør at det sporer mindre? Byttet du dekk? Nå skal jeg ikke svare for andre, men jo bredere og "mer gateorientert" et dekk er, jo mer sporer det. En D2, har vel også litt avvikende bredde sammenlignet med " standardbiler " som gjør at den lett " rir " på sporete asfalt. Et dekk som " biter seg mindre fast " i underlaget, blir da bedre å kjøre med. AT / MT dekk, samt vinterdekk sporer tradisjonelt mindre, grunnet mindre "grep " mot asfalten.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Enig med Joker30. Dekkets skulderprofil har ekstremt stor påvirkning på sporingen. Gatedekk har nesten rette skuldre, det gir "bitt" i sporene. Rundere skuldre gir lite sporing. Myk gummiblanding har også mye å si, dimensjon mindre, så sant du ikke går på ekstreme bredder/lave profiler. General Grabber AT2, og andre dekk med mykere gummiblanding, er bedre. Testet 7-8 dekktyper på D2 før jeg ble fornøyd, også gatedekk. GG AT2 er gode. Goodyear Wrangler Duratrac er best for meg, men en litt råere kombo av AT/MT. Det finnes mellomting og billigere dekk som funker, sjekk skuldre og mykhet. Mener å huske at f.eks. Hankook er kurant. Cooper blir fort harde i Norge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjart Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Nå skal jeg ikke svare for andre, men jo bredere og "mer gateorientert" et dekk er, jo mer sporer det. En D2, har vel også litt avvikende bredde sammenlignet med " standardbiler " som gjør at den lett " rir " på sporete asfalt. Et dekk som " biter seg mindre fast " i underlaget, blir da bedre å kjøre med. AT / MT dekk, samt vinterdekk sporer tradisjonelt mindre, grunnet mindre "grep " mot asfalten.... Enig, jeg har vel også en følelse at profilen hjelper en del. Dekkets sidehøyde er øket med litt over 3 cm. fra 14 cm til 17 cm (er over det tillatte) Sliter selv med sporing , hva var gammelt oppsett som sporet? Hva gjør at det sporer mindre? Byttet du dekk? De originale dekkene på 18 tommere 255/55/18 Goodyear ett eller annet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.