Gå til innhold

Slowisfast

Anbefalte innlegg

SEIER!

Da blir det Skodasalg så fort som rå er. Defenderen får en vinter til å bevise på.

Det er av og til godt å la rasjonalitet bare få være nettop det.

Jeg skylder imidlertid min utvalgte (kona, ikke bilen) at jeg forklarer hennes side litt mer inngående.

 

Hun er like glad i defenderen som jeg, men når du står med tvillinger på to år i 14 minus og ikke har blitt informert om silikonsmøring og ikke får opp døra, mens mannen din er borte på andre måneden kan det gå en kule varmt.

Vi har kjørt til middelhavet og tilbake to ganger - en gang med tvillinger på 7mnd - og det har vært nydelige turer.

Og nå blir det flere!

 

Til de som måtte være interesserte så var vinnerargumentene som følger:

1. Bilens kollisjonsegenskaper over 74 km/t har ingenting å si. I stopp eller frontkollisjon dør alle uansett. Kjøremønster, dekk og fart er det som redder deg.

1.1. Jeg kjører saktere, har bedre oversikt, blir bedre sett og er mer fokusert i en defender. Dette kan høres ut som vikarierende argumentasjon, men i mitt tilfelle er det sant.

Gratulerer!

 

Ad 1.1 så er jeg enig. Selv om jeg ikke har kjørt defender. Jeg har gått fra BMW320 til FL2, og kan skrive under at jeg nok er en bedre sjåfør i freelanderen (ser bedre både framover og bakover og har bedre oversikt over bilens hjørner). I tillegg går det roligere - noe som vil gjøre konsekvensene av en eventuell kollisjon mindre. Det er mulig at BMWen er bedre ncap-ratet, men det blir bare en liten del av helheten på veien.

 

4. Brukerkurs silikon (sa brura) fikser dører

Om det er damen som ikke har smurt dører så er det bare å informere at "lypsylen" skal på dørpakningene en dag i tørt vær seinhøstes - og kan gjentas så ofte man gidder. (Og spesielt viktig å huske etter at bilen har vært vasket.) Jeg har kjørt subaru 1800 og der kunne du bare glemme å komme inn om vinteren om ikke denne rutinen var på plass i forkant. Gi også dørlåsene en omgang låsespray samtidig. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke alle disse konemorene som ikke liker Defendere eller LR generelt :blink:. Jeg er superfornøyd med å være Defendereier. Koser meg med turer og treff både på og uttafor vei :D . Min 2007 Puma har nå rundet 110 tusen og aldri har det vært noe annet enn smårusk :D. Regner med at jeg kommer til å ha glede av denne bilen i mange år fremover og tror vel ikke at jeg hadde sagt det samme med en hvilken som helst annen bil etter 9 år. Lykke til videre med Defenderen Slowisfast :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...