Gå til innhold

LR Discovery 4 hjulmuttere Haster!


Darcy

Anbefalte innlegg

Er det noen som har 2 ( eller 4) standard hjulmuttere til Discovery 4? Skulle skifte bakbremser i dag og dette var dagen hvor de flotte anti- tyveri hjulmutterne ikke ville av..Ser dette er et ganske vanlig problem, hadde uansett planer om å bytte de ut, men hadde ikke kommet så langt..

 

Holder til i Bærum og trenger selvfølgelig så fort som mulig...Ta evt kontakt på tlf 959 32 23o

Endret av Darcy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig jeg er litt på siden, men hva skal du med nye hvis du ikke får de gamle av?

 

anbefaler forresten å skifte til Wringtons bolter - er en drøm i forhold til de orginale! B)

Endret av isak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig jeg er litt på siden, men hva skal du med nye hvis du ikke får de gamle av?

 

anbefaler forresten å skifte til Wringtons bolter - er en drøm i forhold til de orginale! B)

Du er inne på kjernen av problemet her,og det er at de gamle ikke vil av..Så tror jeg skal overlate dette til profesjonelle,jeg har forsøkt alle triksene i boken.

 

Tror også dette har noe sammenheng med at jeg tidligere i våres fikk avbalansert hjulene hos en dekkforhandler og de skrudde til med trykkluft..Misstenker at dette har blitt gjort før med det resultat at spesialpipen og hjulmutterne har fått kjørt seg såpass at nå er de fleste ødelagt..Burde ha byttet de ut tidligere..

Min oppfordring til andre er å bli kvitt faenskapet og bytte de ut med vanlige bolter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har til D3 hvis du trenger og de passer. Kom og hent! Evt. skal jeg kanskje ut på Blommenholm i morgen og kan svinge innom. (Har nemlig byttet ut alle mine. ;))

Tror kanskje jeg skal ta deg opp på det tilbudet,har ikke tenkt til å gi meg så lett...Jeg antar at originale bolter fra D3 passer på D4 så lenge det er originale bolter..?

 

Har forsøkt å sveise fast både en bolt og en passende pipe,men er et meget trangt sted å sveise så har ikke fått nok hold. Det hører også med til historien at etter at dekksjappa har skrudd til etter avbalansering sitter boltene som f.... selv om jeg brukte kobberfett når jeg byttet fra vinterdekk..

 

Skulle bare bytte bremseskiver og klosser??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Poenget er vel at disse låsboltene er runde - og da hjelper vel ikke GripTite? B)

Tror nok at den typen som det henvises til over over som er med links gjenger kan være bedre enn Grip Tite, men det kan være at GripTite vil fungere dersom man banker den inn.

 

Uansett er jeg villig til å prøve det meste for å få av bolten..Blir en runde til med sveiseapparatet og bolt/ pipe idag..

Hvilken dim. er det på mutterne, 22 mm? Kan sjekke om jeg har en Grip Tite-hylse som passer, som jeg kan ta med utover.

Litt usikker på hvilken dim som evt vil passe best, er vel ikke helt samme dim på låsmutteren som på de vanlige så hvis du skal ta med utover kan det sikkert være greit å ta med litt forskjellige dimensjoner..

 

Uansett: takk for innsatsen så langt, dette er suverent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

image.jpeg

 

Det er ganske tilfredsstillende når dn endelig løsner?

 

Da er det bare 3 igjen, men låner passende verktøy av Sturle til uken så da satser jeg på at jeg slipper å sveise inn bolt på resten..

 

Da kan jeg endelig fortsette med det jeg egentlig skulle: bytte bremser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, der løsnet kødden.

Det hjalp ikke med å varme de opp heller?

Det ble godt varmet når jeg sveiset første gang i går,men var nok litt kjapp så sveisen ble ikke bra så den løsnet når jeg forsøkte å skru av bolten. Gikk mer systematisk til verks idag og slipte ned til bart metall og la mer flid i sveisen og da satt den..Lot også bolten kjøle seg godt ned før jeg forsøkte å skru den av så det hjalp nok også.

 

Så nå er bremsene skiftet og jeg slipper å kjøre 50 mil i en Skoda Roomster? ( forsåvidt en OK bil,men når alternativet er en Discovery er sistnevnte noe mer behagelig..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Kansje en av dere kan hjelpe meg?

Har en disco 4 ( hatt i ca 1år) ved omlegging til vinterhjul nå så virker det som mutterene kan ha fått juling når dekk og felger var av sist , slik at det ikke bare var enkelt å få pipa på mutterne.

22mm med en slik blank overflate til alu felger ( mener de er orginale begge sett ,20 på sommer og 19 på vinter)

hvor kan en få fatt på nye bolter til en fornuftig pris?

er det noen som lagerfører dette som ikke skal ha blodpris ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Hei

jeg fikk fatt på nye da jeg endte opp med 4 nye felger, fikk med muttere for kr 600,- for et komplett sett :)

disse er uten denne tynne metall hetta så de fremstår å være noe mer holdbare.

samt er like på orginale så de kan brukes på org.sommerfelgene også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta til sommerdekk igår eg og det skal han ha han gorillaen som har lagt på vinterdekk på Jensen og schele han har virkelig lagt sin flid i at dei aldri skulle av igjen! 300nm muttertrekkeren min hadde ikkje sjangs. Med latmannsarm og 90kg mann som sto å hoppa på den kom dei til slutt! Fy faen for nokon idioter nokon av dei som jobber på slike plasser er! :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...