ØyvindK Skrevet 21. august 2016 Forfatter Del Skrevet 21. august 2016 Da var clutch-trøbbel et faktum. Det fulgte ikke mye velsignelse med å ta cox til kirka i dag. De siste dagene har jeg merket at clutchpedalen har motstand bare de siste par cm før den er i gulvet. Etter oppstart for å kjøre hjem var det ikke respons i clutchpedalen. Etter en del tannhjuls gnissel fikk jeg den i 2.gir og kom meg hjem. Nå venter litt lesning for å finne ut hva jeg bør gjøre. Er clutchen ødelagt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 21. august 2016 Del Skrevet 21. august 2016 Bytt master og slavesylinder. I mellomtiden fyller du etter bremsevæske i koppen til clutchpedalen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Willhelm Skrevet 21. august 2016 Del Skrevet 21. august 2016 (endret) Tror det ligger en master og slave hos meg om nabolaget ikke har. Espen Om det er samme som "vanlig" seriebil.... Om du skjønner Espen -Der er i allefall en av dem, husker ikke hvilken i farten. Kjartan vet hvor. I den røde vertøy tralla mi. Endret 21. august 2016 av Willhelm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kulien Skrevet 21. august 2016 Del Skrevet 21. august 2016 ...og den andre ligger vel hos meg? Er det master eller slave som er her? Du hadde vel hånda i de sist Wilhelm... Jeg tror egentlig Frode har dilla litt med den clutchen før deg Øyvind. Tror kanskje at litt ny veske og litt lufting bør forsøkes først også finne ut hvor væska i såfall tar veien. Det er veldig likt bremsesystemet vi snakket om sist mandag. Vi ses kanskje på brygga i Terneviga i morgen. Kan hende vi rekker en prat om hydraulikksystemer da. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Willhelm Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 ...og den andre ligger vel hos meg? Er det master eller slave som er her? Du hadde vel hånda i de sist Wilhelm... Jeg tror egentlig Frode har dilla litt med den clutchen før deg Øyvind. Tror kanskje at litt ny veske og litt lufting bør forsøkes først også finne ut hvor væska i såfall tar veien. Det er veldig likt bremsesystemet vi snakket om sist mandag. Vi ses kanskje på brygga i Terneviga i morgen. Kan hende vi rekker en prat om hydraulikksystemer da. :-) Du kan ikke spør meg hvilken jeg har...hahaha, det er jo du som pleier å fortelle meg hva jeg trenger! Uansett, om dere trenger den så er det folk hjemme og den ligger vel i skuff fire eller fem. Lykke til, håper det viser seg å være en enkel sak Øyvind. Cox er en kul bil, og arbeidet som er gjort under der, er av bra kvalitet synes jeg. - Selv om mann sjelden blir helt ferdig...med LR. Espen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ØyvindK Skrevet 7. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2016 Heisann! Den stussen som stikker opp av inlet manifoil... Hva er den til? Bør jeg blende den? Holder på å skifte komplett eksosanlegg (førstereisgutt innenfor eksosfaget)... Skal det brukes eksospasta i rørskjøtene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Heisann! Den stussen som stikker opp av inlet manifoil... Hva er den til? Bør jeg blende den? Holder på å skifte komplett eksosanlegg (førstereisgutt innenfor eksosfaget)... Skal det brukes eksospasta i rørskjøtene? Hvis det er den vedsiden av forgasser, er det til bremsekraftforsterker. Dårlig bilde, men syntes det ser kappa ut, dvs altfor kort ut. Her et bilde av min forrige. Med Weber forgasser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ØyvindK Skrevet 8. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2016 Iphone 4 er ikke beste fotoapparatet nei Takk for info! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Håper bildet løste spørsmålet ditt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Sett fingeren din over hullet til røret, da kjenner du fort om det må blendes eller ikke. Normalt skulle det vært en slange på den nippelen, som skal gå til bremseforsterkeren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ØyvindK Skrevet 10. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2016 Det tok lang tid mellom demontering og montering av eksosmanifoil m.v. Leveringstiden fra paddocks var ihvertfall 3 uker. Jeg hadde gjemt slangen fra bremsekraftforsterkeren under vindusspylervæske-tanken. Nok en junior-feil. Takk for tips! I dag ble jeg ferdig med montering av rustfritt eksosanlegg. Det passet veldig bra med unntak av det bakerste festet. Der måtte jeg improvisere en liten forlenger. Og da hadde jeg allerede prøvd å løsne lenger framme for å kompensere. Men kan jo ikke være noe problem. Hadde ikke lyst å lage for mye "spenn" ved å bøye til bakrøret. Kunne sikkert vært varmet og bøyd litt? Jeg var spent på lyden da jeg startet motoren. God stemning! Dessverre ikke forvandlet til V8-er... men godt nok for meg. Under arbeidet med eksosanlegget var det en fryd å se hvordan fluidfilmen hadde virket de siste månedene. Gamle og ruste bolter var lett å løsne. Tectylen var myk. Nå trenger jeg tips om hvordan jeg bør gjøre det med den nye skvettlappen. I den gamle skvettlappen var det laget hull til eksosrøret. Det kan vel ikke være meningen. Er dette et argument for å forsøke oppvarming av eksosrøret og bøye det litt opp. Hva er fasiten på skvettlapp til exmil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ØyvindK Skrevet 10. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2016 Stemningsbilde fra lørdagskveld i Vågsbygd med multi-tasking. The stream i bakgrunnen der vi heier på Vågsbygd-jenta Ylva. Men mitt hovedfokus ligger i frontruta. Stripete frontrute skal erstattes før kommende pkk. Jeg tenker å bruke biltema karosseritetning. Dersom det er helt feil... håper jeg på kjapp respons. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dråget Skrevet 11. desember 2016 Del Skrevet 11. desember 2016 Ser man det... Jeg skjønner at jeg har vært for opptatt med uvesentligheter denne høsten, når jeg ikke har fått med meg at du har opprettet tråd på den sorte skuta :-) Gøy å få deg inn her også, selv om vi treffes jevnlig i lys levende live. Dette blir bra! Gøy å se at det siger fremover. Jeg satt akkurat og lengtet litt etter den bilen, men jeg ser jo at den har det greit der den har kommet :-) Håper det ble riktig med karosseritetning. Den har jeg ingen erfaring med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jon71 Skrevet 11. desember 2016 Del Skrevet 11. desember 2016 På min ex-mil er det sånn: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kulien Skrevet 11. desember 2016 Del Skrevet 11. desember 2016 Dette går jo framover Øyvind! Jeg mente også å huske at det var hull i skvettlappen som er det som er originalt, men har ikke noe bilde av det. Tror du kan være ganske trygg på at en sånn løsning som Jon viser over er den originale løsningen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jon71 Skrevet 11. desember 2016 Del Skrevet 11. desember 2016 Røret var riktignok ikke justert på dette bildet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.