siglis Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Som posten sier; jeg er blitt fortalt at det er et smørepunkt på nevnte dynamo. Noen som vet om dette stemmer og hvor det er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian Kvart Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 På min er det en smørenippel på framre lager ( rett bak reinskiva). Ikke press på for mye her, et pump eller 2 på pressa holder tror jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 På Baltazar, dvs en dynamo jeg har liggende fra restaureringen, har en 6-kant skrue (Hexagonal) som står like bak reimhjulet. Jeg har ikke tenkt så mye over denne for å være helt ærlig, men dette er jo nyttig info om det stemmer at dette er et smørepunkt nr X i rekken over ting dom skal/bør smøres ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siglis Skrevet 2. august 2016 Forfatter Del Skrevet 2. august 2016 På min er det en smørenippel på framre lager ( rett bak reinskiva). Ikke press på for mye her, et pump eller 2 på pressa holder tror jeg. Flott; Da skal jeg ta en titt når jeg kommer hjem fra jobb :-). Må få meg et skikkelig smørekart over denne. Ligger det noe ute på nett? Har lasta ned delekatalogen fra VSI, men har ikke noe mer enn som så.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magnumresponse Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 Pleide å ta ut den pluggen (som Paal Helge sikter til) bak reimhjul og skru slangen fra fettpresse direkte på, samme gjenger. Fungerte veldig fint . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 Ett pump bør holde. For mye gir el.feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 Notert? Da har jeg lært enda noe nytt i dag.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siglis Skrevet 4. august 2016 Forfatter Del Skrevet 4. august 2016 Det sitter en skrue på min også :-). Takk for god info. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superted Skrevet 4. august 2016 Del Skrevet 4. august 2016 Jeg klarer ikke å finne punktet i manualen nå, men hvis jeg ikke husker feil, så skal man putte fett i hullet under skruen og trekke til denne med en side (=1/6 omdreining) pr måned. Når jeg fikk vite dette hadde jeg allerede kjørt bilen i flere år, så jeg stappa godt med fett nedi og skrudde skruen halveis ned. Deretter har jeg etterstrammet i ny og ne avhengig av hvor mye jeg har kjørt. Andreas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ØyvindK Skrevet 4. august 2016 Del Skrevet 4. august 2016 Slenger på et spørsmål her... Jeg har fettpressa fra biltema som jeg har brukt til båt med maritimt-fett. Hvilket fett bør jeg kjøpe til seriebilen for de ulike niplene? Er det ett fett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 4. august 2016 Del Skrevet 4. august 2016 Finnes fett for ulik bruk. Til mellomaksling og nippel der bruker jeg fett som skal tåle "høye hastigheter"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.