Gå til innhold

Smøring av Ex-mil dynamo


siglis

Anbefalte innlegg

På Baltazar, dvs en dynamo jeg har liggende fra restaureringen, har en 6-kant skrue (Hexagonal) som står like bak reimhjulet. Jeg har ikke tenkt så mye over denne for å være helt ærlig, men dette er jo nyttig info om det stemmer at dette er et smørepunkt nr X i rekken over ting dom skal/bør smøres ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min er det en smørenippel på framre lager ( rett bak reinskiva). Ikke press på for mye her, et pump eller 2 på pressa holder tror jeg.

Flott;

 

Da skal jeg ta en titt når jeg kommer hjem fra jobb :-).

 

Må få meg et skikkelig smørekart over denne. Ligger det noe ute på nett? Har lasta ned delekatalogen fra VSI, men har ikke noe mer enn som så....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å finne punktet i manualen nå, men hvis jeg ikke husker feil, så skal man putte fett i hullet under skruen og trekke til denne med en side (=1/6 omdreining) pr måned.

Når jeg fikk vite dette hadde jeg allerede kjørt bilen i flere år, så jeg stappa godt med fett nedi og skrudde skruen halveis ned. Deretter har jeg etterstrammet i ny og ne avhengig av hvor mye jeg har kjørt.

 

Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes fett for ulik bruk. Til mellomaksling og nippel der bruker jeg fett som skal tåle "høye hastigheter"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...