JEJ Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Hei, ferien over og over bakkar og berg med D2 unnagjort, og selvsagt må man logge på lrf med en gang:-) Girkassen har trøblet litt innimellom, med blinkende M+S lamper, imidlertid har start og stopp kurert det hver gang. Er jeg litt forsiktig og får den i D holder den seg der til bilen stoppes. Kjører jeg i 3 og girer D kan det ta lang tid før den skifter. De røde lampene ved siden av girspaken er ikke alltid henger med på notene. Displayet i dasjbordet henger heller ikke alltid med. Alle piler peker vel mot xyz-bryteren, men for sikkerhets skyld, er det noen åpenbare feilkilder som kan sjekkes ut før man trykker "bestill"? JE Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tommy 62 Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Bare å prøve å skifte den med en annen og se om den blir kurert. Jeg har liggende fra P 38 om du vil prøve og de tror jeg er like. Bor på Øatsiden av Fredrikstad. Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1120td5 Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Uten å vente på en voksen, hive jeg opp i saken. Det er fult mulig å ta ut XYZ Inhibitor aka XYZ- bryteren og rense den. Diagnosen ovenfor desidert peker mot bryteren. Ganske slitsomt å komme innemellom eksosanlegget og bryteren derfor vil jeg anbefaller at du bytte til ny mens du er der. Koster nesten 4000.- den gangen jeg kjøpte delen. mvh Dan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skotten Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Du kan også evt prøve å krype under bilen, løsne kontakten på bryteren og blåse den tørr med trykkluft for å se om det hjelper. Det er fort gjort at kondens fra AC legger seg i bryteren og gir de feilmeldingene du får. Billig quick-fix om det er løsningen. En rimelig måte er sende inn bryteren og få den reparert om du kan la bilen stå imellomtiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tnj Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Dårlig batteri/lading/poler. På min forsvant tidvis lys i M+S lampa med låsing i tredjegir på mystisk vis etter at nytt batteri kom på plass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Kabler som gnisser på kassa er og en feilkilde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fmikkel Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Få lest feilkoder med diagnose.. Kan være mange alarmer som kan indikere en sammenheng.. Ettersom dette ser ut som ett økende D2 issue rundt vår kjære automat kasse er det greit å samle inn kodet for å lage slagplan på de forskjellige problemene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sfinx Skrevet 4. august 2016 Del Skrevet 4. august 2016 Kabler som gnisser på kassa er og en feilkilde. Og er som regel grunnen til disse symptomene. Jeg ville starter der . Søk opp dette på forumet her. Finnes mange beskrivelser. Også fra undertegnede . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JEJ Skrevet 29. september 2016 Forfatter Del Skrevet 29. september 2016 Hei! En oppdatering på denne :-) Bilen hunket og gikk en stund siden tiden ikke strakk til for se nærmere på den, før den tilslutt ga opp. Da dro jeg på ferie. Etter ferien fikk jeg tid til å plukke ut bryteren. Litt knotete plassert er den jo men det hjalp litt å løsne eksosanlegget mellom den fremre og bakre delen slik at man fikk fingrene opp på siden av girkassen. Gjorde et forsøk på å rense den, åpnet den og fikk ut all grums, sprayet og renset, noen gir kom tilbake men ikke alle. Tok den ut en gang til og demonterte den helt denne gangen. Dessverre var 2 av de tynne kontaktorene så irret at de knakk med engang man pirket borti de... Rett i bosset og bestille ny fra Island 4x4, var på plass 3 virkedager etter bestilling. Nå hadde jeg jo litt rutine på å få denne bryteren ut og inn, så en halvtime etter rullet bilen ut av garasjen for egen maskin. Deilig! Stod i boka at man trengte et spesialverktøy for å finjustert bryteren, men siden jeg ikke hadde løsnet vaieren, kun tatt av armen fra bryteren, justerte vi "manuellt". Mens jeg lå under bilen og vridde på bryteren satt en kompis inni bilen og flyttet girspaken gjennom alle girene. Når alle de røde lysene ved girspaken og displayet i dasjbordet stemte overens med girvalgene strammet vi til bryteren der. Alle gir på plass, og starter både i P og N. Men; mulig det er en placeboeffekt av lykken å kjøre D2 igjen, men girkassen virker litt annerledes enn før. Den virker mer på allerten og kvikkere i oppførselen. Før var den kanskje litt mer slurete i oppførselen - tror jeg... Kan det stemme? Eller er det kun mentalt? JE Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skotten Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Herlig når det går så smertefritt. Du kan jo evt sende den ødelagte bryteren hit og så har du en i reserve for litt billigere penge enn en ny. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frode Haaland Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Lurt å guide bort dreneringa fra AC! Jeg kjøpte en rull slange på biltema, som jeg lagde DiscoLads-kit av, men jeg tror det bare var mitt som blei montert. Finn dimensjonen på slange som passer inn i dreneringshullet (bruk feks en drillbit for å finne outer diameter), og route slangen bakenfor WXYZ-switchen - jeg leda den ut ved crossmemberen lengre bak. Funker som fy, men disse bryterne er kjent for å gi opp spøkelset også på grunn av en eller annen tilfeldighetsalgoritme der dessverre også tilgjengelige tids- og økonomiske ressurser inngår i ekvasjonen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.