Gå til innhold

Bytte til LED hovedlys på Defender


Tom Rossing

Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Kjørte rett nord til Landstreff etter montering og der er jeg fortsatt så min erfaring med mørkekjøring er begrenset kunnen natt gjennom Sverige. De lyste såpass bra at jeg valgte å ikke bruke ekstralysene på Defenderen.

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm ikke helt sikker Tom og dere andre men disse kan gi hode bry seinere da de ikke vill bli godkjent på bil uten høyde justering.

 

Led hoved lys blir kategorisert under xenon og da er det krav til automatisk høyde justering og lykespylere er til lands. ??

 

Ved EU kontroll og teknisk kan/vill det bli med "gulapp" hjem. Og en "date" med Biltilsynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ikke helt med på den med xenonregler og automatisk høydejustering.

2016 Defender med Originalmonterte Nolden LED har ikke (etter hva jeg kan se i koblingskjema og verkstedhåndboka) automatisk høydejustering eller spylere på lyktene..... (Men det kan kanskje eier her inne bekrefte?! Jeg har vel sett bilde av at det er noen som har kjøpt seg nybil.) :)

Ergo bør ikke Norge ha slike regler ettersom de da har tatt inn og typegodkjent en bil med slikt oppsett.

 

Det har vært diverse tråder opp og ned om hva som er kravet til merking. Så det finner du om du leter litt.

Svaret er enkelt. Du trenger e-merking og bokstavene HCR. Samme merkingen som du har på halogenlyktene dine fra før. :)

Truck-lite har dette godt dokumentert på sidene til mud-stuff. Ser bilde av merkingen hos paddock også ser jeg.

 

Jeg har ikke funnet mer enn e-merking på billiglyktene fra Kina.

Trucklite som Frank har, er det flere jeep-folk som har montert rundt om i statene. Så det er kommet en del filmer av dem på youtuben.

 

Det blir innkjøp av et par slike når jeg får kjøpt meg en classic å montere dem på! :)

Ellers er det vel bare Nolden som kan måle seg og være bedre. Men de koster en del mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit den siste Defenderen med led ikke har men etter det som vil komme iht bt så kan dette bli et problem.

 

Men for alldel så kan enn bare montere å se. Men da jeg snakket med dem og lest det de har som forslag til regler ang led så kan jeg ikke annet enn å advare.

 

Veit også at ledbarene som blir brukt har vært mye diskutert.

 

Ledd gir like godt lys om ikke bedre enn xenon så derfor disse kravene..

 

Men ikke tråd i kraft enda. Men kommer.

 

Da jeg også er borti over gjennomsnittet av Land Rovere så kan jeg si at det der vært noe av disse 2016 Defenderen med led som har hatt plunder pga led lysa.

Endret av LR 80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Et nysgjerrig spørsmål bare....

Er det sannsynlig at nye regler om lys vil få tilbakevirkende kraft også, tro?

(..... Jeg klør meg fortsatt ofte i hodet over at Norge for noen måneder siden ble kåret til "best i klassen" av EU for å være så flinke til å følge opp nye EU-regulativ. Norge er jo IKKE engang medlem av EU?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende tema.... Var det noe spesiell grunn til at du valgte JW speaker istedenfor Trucklite ?

Ja, egentlig. Jeg har fått signaler om at Nolden og JV Speaker er best på kvalitet. Men selvsagt også dyrest.

Jeg valgte å satse på kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JV Speaker skal etter hva jeg har skjønt være like bra kvalitet som Nolden. Derfor bestilte jeg JV Speaker fra Famous Four i forrige uke.

Gleder meg til å prøve dem. :)

 

Fikk du disse til LHD hos Famous Four? Jeg fant bare til RHD der av dette merket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...