Gå til innhold

Bytte til LED hovedlys på Defender


Tom Rossing

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

De fleste med ledlysene her inne har ikke problem med ising, skal man tro på det som skrives.

Jeg tror det er flest av dem som ikke har prøvd LED som sliter mest med imaginær isingen ja.

"De har en kompis som kjenner en som er bror til en hvor svogeren hadde snakke med sønnen til en som hadde nevnt at det kunne bli is på glassa."

Selv mener jeg at møkk på glassa pga piggdekk og skitt fra fuktig asfalt er et større problem enn at det kommer snø på glassa et par ganger hver vinter.

 

Ronny S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg kjørte hjem en kveld da jeg bodde i Bergen, det hadde begynt å sludde skikkelig og jeg kjørte med 1000 m slått på i tillegg til Trucklitene. Da jeg møtte en bil og dimmet ned for ham ble det helt svart og da mener jeg heeelt svart, måtte bare sikte ved siden av den møtende bilen og håpe det beste. Etter å ha passert bilen stoppet jeg og gikk ut for å se hva som var iveien med lysene mine. De var iset/snødd helt ned. Det slapp ikke mer lys ut enn av et stearinlys. Da kjente jeg at varmetråder hadde vært tingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg kjørte hjem en kveld da jeg bodde i Bergen, det hadde begynt å sludde skikkelig og jeg kjørte med 1000 m slått på i tillegg til Trucklitene. Da jeg møtte en bil og dimmet ned for ham ble det helt svart og da mener jeg heeelt svart, måtte bare sikte ved siden av den møtende bilen og håpe det beste. Etter å ha passert bilen stoppet jeg og gikk ut for å se hva som var iveien med lysene mine. De var iset/snødd helt ned. Det slapp ikke mer lys ut enn av et stearinlys. Da kjente jeg at varmetråder hadde vært tingen.

Jeg har også opplevd det på en gammel BMW uten lyktespylere. (Antar det var halogenlykter på den...? Definitivt ikke LED iallfall.)

 

Var helt forferdelig å oppleve at du like gjerne kunne kjørt med "glow in the dark"-klistremerker i stedet for lykter. Hjalp å grave av lyktene, men etter 500m så var det like ille igjen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde LED-pærer i p38'n. Ble ikke bra. Siden pærene er fysisk mye større enn halogen så treffee ikke lysstrålen på riktig plass i reflektoren. Det endte med at nærlyset ble kraftig, men mange meter redusert i lengde. Og fjernlyst var ubrukelig.

 

... men de kan vel fungere greit på en Defender ettersom det er glasset som reflekterer ?

 

Nico

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de er E-merket betyr ikke at de er lovlige å sette i en halogenlykt

En ringerunde avklarte at E-merkede pærer er lovlig. På verkstedet lokalt så de på lysbildet også, og om e-merking var der og lysbildet ok fikk man ikke mangel på dette. Samme info fikk jeg på statens vegvesen pr telefon nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

... men de kan vel fungere greit på en Defender ettersom det er glasset som reflekterer ?

 

Nico

I 7" defenderlyktene har jeg ikke testet ut, så det vet jeg ikke. :) det er samme riller i glasset på p38, hvor glasset lager lysbildet. Her må noen prøve og fortelle oss hva som er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad jeg kjøpte JV Speaker. Jeg er veldig fornøyd med både nær og fjernlys.

 

I kveld har jeg prøvd dem i tett snøvær. Veldig fornøyd da også.

Snøflakene blir ikke så skarpe som de har en tendens til med xenon. Veldig behagelig lys. Jeg kjørte i 1,5 time uten å ha behov for å skrape av lysene en eneste gang.

 

Ser ut som man får det man betaler for når det gjelder Led lys også. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...