Morten Pedersen Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Har opplevd noen morgener at bilen ikke vil starte så lett, den starter etter at jeg har prøvd å starte den 2-3 ganger. Har jeg først fått start på den, starter den lett resten av dagen. Hatt misstanke om at det er Dieseltilførsel problemer, har nylig bytta dieselfilter og service er også nylig utført, uten at dette har hjulpet. Hører litt "tikke lyder" fra dieselpumpa bak, spesielt vinterstid. Vurderer å bytte dieselpumpa bak, da jeg har fått et tips om at feilen kan ligge her. Mottar gjerne tips hvis flere har opplevd eller vet noe om dette problemet? Mvh Morten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan Oskar Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Har opplevd noen morgener at bilen ikke vil starte så lett, den starter etter at jeg har prøvd å starte den 2-3 ganger. Har jeg først fått start på den, starter den lett resten av dagen. Hatt misstanke om at det er Dieseltilførsel problemer, har nylig bytta dieselfilter og service er også nylig utført, uten at dette har hjulpet. Hører litt "tikke lyder" fra dieselpumpa bak, spesielt vinterstid. Vurderer å bytte dieselpumpa bak, da jeg har fått et tips om at feilen kan ligge her. Mottar gjerne tips hvis flere har opplevd eller vet noe om dette problemet? Mvh Morten Glødeplugger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Glødeplugger? Støtter nok siste taler her. Spesielt om det er større problemer på vinteren. Mr Free oppførte seg på samme måte. Ganske så morgengretten, mens resten av dagen gikk det greit. Byttet glødeplugger, og siden har det ikke vært startvansker i det hele tatt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten Pedersen Skrevet 27. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2016 Takker for raskt svar. Byttet glødeplugger ved 200000 km, har gått nå 219000 km med noe småkjøring. Når jeg skal starter motoren, er det ingen glødelampe som lyser i det jeg vrir om nøkkelen,altså det ser ikke ut som det er noe glødelampe som lyser føre jeg starter når motoren er kald, så dere er nok inne på noe, kan det være et reelle eller en sikring som har gått? Skal se på dette i dag, så setter pris på om noen svarer meg litt raskt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Gladelampen har vanligvis ikke noe med releet å gjøre fordi den går på eget rele om freelander er lik andre biler. Har du målt om det er spenning på glødepluggene når du skrur på tenningen? Tungstartet motor kan også skyldes en liten lekkasje slik at det suges inn luft. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan Oskar Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 sjekk sikring og mål spenning på glødepluggene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten Pedersen Skrevet 27. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2016 En liten oppdatering. Har sjekka sikringen, fant bare en på 100 amper, denne er ok. Kan se ut som det er reele det er noe feil med. Har målt styre strøm til reele og tilførselstrøm men det slår ikke inn, gir ikke noe strøm ut. Har bestilt reele, så vi prøver i førsteomgang og bytte denne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan Oskar Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Bare å åpne relet, og puss det reint ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten Pedersen Skrevet 31. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2016 (endret) Hei Har i dag åpna relet for å pusse det reint, det så helt fint ut, men vi oppdaget at det "slo inn" i det vi starta bilen og ikke som normalt i det vi skrudde på tenningen. Kan det allikevel være relet? Ps: Vi har bestilt nytt rele, men det kommer ikke før om noen dager, er det noen som har tips til hva vi kan gjøre? Mvh Morten Endret 31. juli 2016 av Morten Pedersen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan Oskar Skrevet 31. juli 2016 Del Skrevet 31. juli 2016 Sjekket sikring nr27 inni bilen? Og 42 og 17 i motorrom? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten Pedersen Skrevet 31. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2016 Har sjekka sikring nr 27 inni bilen ok ,men 17 og 42 inni motorom har jeg ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan Oskar Skrevet 31. juli 2016 Del Skrevet 31. juli 2016 Mobilen skulle ikke poste den den gjelder start motoren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten Pedersen Skrevet 31. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2016 Den er grei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan Oskar Skrevet 31. juli 2016 Del Skrevet 31. juli 2016 sikring nr 4 i motorrom? (Fuse F4 6 TD4 BJB relay R4 (glow plugs)) http://www.d-lander.com/manuals/Freelander2_Manual.pdf 100A ? feil.. F4 60A - Glow plugs Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten Pedersen Skrevet 31. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2016 For en som ikke er så flink i terminologi, kan du forklare det på en annen måte? PS det er snakk om en freelander 1. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan Oskar Skrevet 31. juli 2016 Del Skrevet 31. juli 2016 Sorry, trudde vi var inne på fl2:( Ser jo nu 2005 td4;) målt spenning på rele sokkelen? Eller om pæra er gåen i dash? Skal ikke være enkelt med Mobil visning og svaring;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten Pedersen Skrevet 1. august 2016 Forfatter Del Skrevet 1. august 2016 Byttet rele i dag ,men det slår forsatt ikke inn så da var det ikke det. Har som sakt både styrestøm og tilførsel strøm til rele ,men rele slår bare inn etter jeg stater motoren i ca 15 sek så slår det av strømmen (tilførselstrømmen) når motoren er kald. Når motoren er varm slår ikke rele inn selv om jeg starter motoren. 100 amper sikring er sjekket. Nå er det vel inntaksmanifoil som må av,for å sjekke motstand på glødeplugga? Må det ny pakning til inntksmanifoil når denne skal monters igjen? Tror ikke pæra er problemet, så lenge rele ikke slår inn. Alle råd/løsninger mottas med takk!!!! PS: står og skrur i kveld ,så det haster. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
runekristoffersen Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Ta en tlf. til gutta på PS-Servicesenter i mårra! De kan følge `strømmens gang` ut fra el.skjema.Og de har nok vært ute for dette tidligere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan Oskar Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Motstand sjekker du på utgangen på relesokkelen. Har du riktig temp på giveren til motor? Prøvd å lese feilkoder? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 Rele styres av bilens hjerne tipper jeg, og den må vite tempraturen for å aktivere glødingen. En diagnose for å sjekke alle tempraturgivere kan være oppklarende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 Men motoren skal starte uten gløding om sommeren, så jeg setter en knapp på lekkasje som igjen sørger for luft i dieselsystemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten Pedersen Skrevet 2. august 2016 Forfatter Del Skrevet 2. august 2016 Da har jeg gjort det jeg kan, nå er det de proffe som må ta over som kan ta diagnoser etc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten Pedersen Skrevet 15. september 2016 Forfatter Del Skrevet 15. september 2016 Da har vi hatt bilen på verksted, det viste seg at feilen var 4 slitte dyser som måtte byttes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.