Gå til innhold

Startvansker, Freelander TD4 2005 model


Anbefalte innlegg

Har opplevd noen morgener at bilen ikke vil starte så lett, den starter etter at jeg har prøvd å starte den 2-3 ganger. Har jeg først fått start på den, starter den lett resten av dagen. Hatt misstanke om at det er Dieseltilførsel problemer, har nylig bytta dieselfilter og service er også nylig utført, uten at dette har hjulpet. Hører litt "tikke lyder" fra dieselpumpa bak, spesielt vinterstid. Vurderer å bytte dieselpumpa bak, da jeg har fått et tips om at feilen kan ligge her.

Mottar gjerne tips hvis flere har opplevd eller vet noe om dette problemet?

 

Mvh

 

Morten

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd noen morgener at bilen ikke vil starte så lett, den starter etter at jeg har prøvd å starte den 2-3 ganger. Har jeg først fått start på den, starter den lett resten av dagen. Hatt misstanke om at det er Dieseltilførsel problemer, har nylig bytta dieselfilter og service er også nylig utført, uten at dette har hjulpet. Hører litt "tikke lyder" fra dieselpumpa bak, spesielt vinterstid. Vurderer å bytte dieselpumpa bak, da jeg har fått et tips om at feilen kan ligge her.

Mottar gjerne tips hvis flere har opplevd eller vet noe om dette problemet?

 

Mvh

 

Morten

 

Glødeplugger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glødeplugger?

 

Støtter nok siste taler her. Spesielt om det er større problemer på vinteren.

 

Mr Free oppførte seg på samme måte. Ganske så morgengretten, mens resten av dagen gikk det greit. Byttet glødeplugger, og siden har det ikke vært startvansker i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for raskt svar.

Byttet glødeplugger ved 200000 km, har gått nå 219000 km med noe småkjøring.

Når jeg skal starter motoren, er det ingen glødelampe som lyser i det jeg vrir om nøkkelen,altså det ser ikke ut som det er noe glødelampe som lyser føre jeg starter når motoren er kald, så dere er nok inne på noe, kan det være et reelle eller en sikring som har gått?

Skal se på dette i dag, så setter pris på om noen svarer meg litt raskt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gladelampen har vanligvis ikke noe med releet å gjøre fordi den går på eget rele om freelander er lik andre biler.

 

Har du målt om det er spenning på glødepluggene når du skrur på tenningen?

 

Tungstartet motor kan også skyldes en liten lekkasje slik at det suges inn luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering.

Har sjekka sikringen, fant bare en på 100 amper, denne er ok.

Kan se ut som det er reele det er noe feil med. Har målt styre strøm til reele og tilførselstrøm men det slår ikke inn, gir ikke noe strøm ut.

 

Har bestilt reele, så vi prøver i førsteomgang og bytte denne.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har i dag åpna relet for å pusse det reint, det så helt fint ut, men vi oppdaget at det "slo inn" i det vi starta bilen og ikke som normalt i det vi skrudde på tenningen. Kan det allikevel være relet?

 

Ps: Vi har bestilt nytt rele, men det kommer ikke før om noen dager, er det noen som har tips til hva vi kan gjøre?

 

 

Mvh Morten

Endret av Morten Pedersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet rele i dag ,men det slår forsatt ikke inn så da var det ikke det. :(

Har som sakt både styrestøm og tilførsel strøm til rele ,men rele slår bare inn etter jeg stater motoren i ca 15 sek så slår det av strømmen (tilførselstrømmen) når motoren er kald.

Når motoren er varm slår ikke rele inn selv om jeg starter motoren.

100 amper sikring er sjekket.

Nå er det vel inntaksmanifoil som må av,for å sjekke motstand på glødeplugga? Må det ny pakning til inntksmanifoil når denne skal monters igjen?

Tror ikke pæra er problemet, så lenge rele ikke slår inn.

 

Alle råd/løsninger mottas med takk!!!!

PS: står og skrur i kveld ,så det haster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...