Mikkel Skrevet 9. juli 2016 Del Skrevet 9. juli 2016 Var på tur med rangen i dag, stoppet og startet flere ganger, men på vei hjem kjørte jeg 15 km før jeg stoppet i 15min. Da ville den ikke starte, vrir nøkkelen og det bare klikker i sikringsboksen under setet. Alle lys og instrumenter dør, på giret blinker alle lys på lav serien en gang og det røde lyset på park er det eneste som alltid er på. Motoren går ikke rundt. Ingen feilmeldinger. Har ladet batteriet i 6 timer og samme resultat. Nytt batteri (mistenker feil på lader, men spenningen har vært ok) Det er en P38 2000modell med bmw diesel trenger råd,, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 9. juli 2016 Del Skrevet 9. juli 2016 Første tanken min er girvelgeren, skal starte i P eller N, kanskje prøve å bevege den litt ut av posisjon? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AreM Skrevet 9. juli 2016 Del Skrevet 9. juli 2016 ...vrir nøkkelen og det bare klikker i sikringsboksen under setet. Alle lys og instrumenter dør,... Har du sjekket om batterikablene dine er skikkelig terminert? I begge ender? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mikkel Skrevet 9. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2016 Mener å huske at når girvelgeren er i feil posisjon så skjer det ingen ting når jeg prøver å starte. men skal teste det ut i morgen. Rangen kunne jo ventet til den var hjemme før den krøllet.. Skal se over batteri kabelen, den var litt løs når jeg sjekket den ved batteriet, kan se i begge ender i morgen. Det har lekket lit olje ned på generatoren og det kan jo ha ført til noe overledning der, men vil det hindre bilen i å starte? Det var denne uken jeg foreslo at vi skulle beholde Rangen i tillegg til Defenderen.. Konen ville ha en Defender til...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mikkel Skrevet 10. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2016 Da har jeg fått sett over bilen, sjekket alle batterikabler og rengjort kabelsko. Batteriet ble fulladet, men bilen ville ikke starte, hverken i park eller i nøytral. Sjekket spenning på innslaget til startmotoren og der var det ikke strøm... koblet mellom startmotor og innslag og bilen startet, og ble kjørt hjem. Regner da med at feilen ligger mellom tenningslåsen og innslaget, er det noen vanlige feil jeg kan se etter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mikkel Skrevet 10. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2016 Det viste seg at det var sikring F40 i motorrommet som var gått.. Byttet og nå er alt som det skal være.. Men er det noen årsak jeg bør lete etter, sikringen går vel ikke uten grunn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mikkel Skrevet 11. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2016 Det var ikke så lenge alt var som det skal være, sikringen går hver gang jeg starter bilen. Det viser seg at sikring F40 også styret kompressoren til luft belgene, og når jeg kobler fra kompressoren går ikke sikringen. Da blir det å lete etter årsaken til at kompressoren som bare er 1 år brenner sikringer. Bilen har stått i 4 dager og kjørte 3.5 mil i dag med 2 motorveien med senkning, men på den siste var det ikke noe mere luft, uten at pumpen har startet. Bestilt ny pumpe og håper at den "gamle" var en feilproduksjon... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 11. juli 2016 Del Skrevet 11. juli 2016 Godt du fant feilen. Jeg kjøpte også en ny kompressor til p38 som holdt et lite år men der var det mekanisk feil som jeg fikset selv da det ble mindre jobb enn å sende til UK... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mikkel Skrevet 11. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2016 Jeg har jo den gamle kompressoren som jeg skulle prøve å reparere, men den ligger der urørt. nå får jeg to stykker som jeg kan se på. Må ha bilen på veien neste uke så det får bli en ny denne gangen også. Håper den holder lenger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velocette Skrevet 12. juli 2016 Del Skrevet 12. juli 2016 Er disse kompressorene til P38 i minste laget ? Fins det noe kraftigere som passer ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 12. juli 2016 Del Skrevet 12. juli 2016 En kan vel kanskje si at de er i minste laget men om systemet er tett er den stor nok til å leve i lang tid. Har du en eller annen beskjeden luftlekkasje vil du gjerne ikke merke det men kompressoren jobber overtid... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velocette Skrevet 12. juli 2016 Del Skrevet 12. juli 2016 Når det gjelder luftbelgene: er det km eller tiden som tar de ? Kanskje begge deler ? (her kommer det et ukurant spørsmål til opprinnelig tråd.) beklager ! ;-( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 12. juli 2016 Del Skrevet 12. juli 2016 Det er nok begge deler, hva som betyr mest vet jeg ikke. Jeg skifta belger på 14år/200k km, da var der et lite hull i ene bakbelgen som gjorde at bilen av og til sank ned i bakenden over natta. Alle 4 belger hadde stått på siden bilen var ny, ref innstemplet produksjonsdato. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velocette Skrevet 12. juli 2016 Del Skrevet 12. juli 2016 Har forhåpentligvis noe å gå på da. Mine ble bytta i 2010. 45000km. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.