Gå til innhold

Start problem p38


Mikkel

Anbefalte innlegg

Var på tur med rangen i dag, stoppet og startet flere ganger, men på vei hjem kjørte jeg 15 km før jeg stoppet i 15min.

Da ville den ikke starte, vrir nøkkelen og det bare klikker i sikringsboksen under setet. Alle lys og instrumenter dør, på giret blinker alle lys på lav serien en gang og det røde lyset på park er det eneste som alltid er på. Motoren går ikke rundt. Ingen feilmeldinger.

Har ladet batteriet i 6 timer og samme resultat.

Nytt batteri (mistenker feil på lader, men spenningen har vært ok)

 

Det er en P38 2000modell med bmw diesel

 

trenger råd,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...vrir nøkkelen og det bare klikker i sikringsboksen under setet. Alle lys og instrumenter dør,...

 

 

Har du sjekket om batterikablene dine er skikkelig terminert? I begge ender? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at når girvelgeren er i feil posisjon så skjer det ingen ting når jeg prøver å starte. men skal teste det ut i morgen.

Rangen kunne jo ventet til den var hjemme før den krøllet..

 

Skal se over batteri kabelen, den var litt løs når jeg sjekket den ved batteriet, kan se i begge ender i morgen.

Det har lekket lit olje ned på generatoren og det kan jo ha ført til noe overledning der, men vil det hindre bilen i å starte?

 

Det var denne uken jeg foreslo at vi skulle beholde Rangen i tillegg til Defenderen.. Konen ville ha en Defender til......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått sett over bilen, sjekket alle batterikabler og rengjort kabelsko.

Batteriet ble fulladet, men bilen ville ikke starte, hverken i park eller i nøytral.

 

Sjekket spenning på innslaget til startmotoren og der var det ikke strøm...

koblet mellom startmotor og innslag og bilen startet, og ble kjørt hjem.

 

 

Regner da med at feilen ligger mellom tenningslåsen og innslaget, er det noen vanlige feil jeg kan se etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke så lenge alt var som det skal være, sikringen går hver gang jeg starter bilen.

Det viser seg at sikring F40 også styret kompressoren til luft belgene, og når jeg kobler fra kompressoren går ikke sikringen.

Da blir det å lete etter årsaken til at kompressoren som bare er 1 år brenner sikringer. Bilen har stått i 4 dager og kjørte 3.5 mil i dag med 2 motorveien med senkning, men på den siste var det ikke noe mere luft, uten at pumpen har startet.

Bestilt ny pumpe og håper at den "gamle" var en feilproduksjon...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo den gamle kompressoren som jeg skulle prøve å reparere, men den ligger der urørt. nå får jeg to stykker som jeg kan se på. Må ha bilen på veien neste uke så det får bli en ny denne gangen også. Håper den holder lenger. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan vel kanskje si at de er i minste laget men om systemet er tett er den stor nok til å leve i lang tid. Har du en eller annen beskjeden luftlekkasje vil du gjerne ikke merke det men kompressoren jobber overtid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder luftbelgene: er det km eller tiden som tar de ?

Kanskje begge deler ?

(her kommer det et ukurant spørsmål til opprinnelig tråd.) beklager ! ;-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok begge deler, hva som betyr mest vet jeg ikke. Jeg skifta belger på 14år/200k km, da var der et lite hull i ene bakbelgen som gjorde at bilen av og til sank ned i bakenden over natta. Alle 4 belger hadde stått på siden bilen var ny, ref innstemplet produksjonsdato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...