Gå til innhold

Skyvevinduer bak 110"


antz82

Anbefalte innlegg

Det spørs på mekanikeren.

 

Litt usikker på Pumaen men lurer på om ikke rutene er poppet fast.

Du finner nok naglehodene under en gummilist i karmen utvendig.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ha ut på 90-en min. Eldre modeller har popnagler under gummilist som Gaute (takk for sist) nevner. Etter å ha fått ut alle naglene satt ramma forholdsvis godt, lurt med hjelpemann som kan holde igjen ute mens du presser innefra. Vær forsiktig så du ikke drar ramma skjevt så den knekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs på mekanikeren.

 

Litt usikker på Pumaen men lurer på om ikke rutene er poppet fast.

Du finner nok naglehodene under en gummilist i karmen utvendig.

 

 

De er et sant helvete å få ut. Måtte skjære med tapetkniv rundt og under hele ramma rundt. Det er noe jeg aldri kommer til å gjøre igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skyvevinduene byttes ut med faste?

De jeg har skrangler noe infernalsk...

Var veldig enkelt å ta ut på min gamle 99-mod. Fjerna naglene bak gummilista så kom hele ramma ut. Måtte ikke skjære eller noe sånt. En stjerneskrue på over - og undersiden av ramma. Ramma blir da delt i to, og glassene "faller" ut. Tok så ut filtpakningen som forer glassene så de ikke skal skrangle. Dro en stripe med karosseri-kitt bak listene og monterte sammen. Ble tight og fint uten skrangling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...