Gå til innhold

Disco 3 TDV6 motorhavari


san

Anbefalte innlegg

Har en 2007 Disco 3 TDV6 HSE med minimum en ødelagt topp, mulig ødelagt motor. Knekt bolt ved rød pil.



20160702_150443.jpg



Forholdsvis lav km, 118.658, til å være 2007 mod.



Heller mot motorbytte i England(londoncarsolution.co.uk).


Har fått pris på overhalt motor ink jobb ut inn £2400, hpfp £300, 6 nye glødeplugger £130, Transport fra kai Immingham til verksted £350.


Har fått pris fra DFDS


Sjöfrakt för en icke körbar med registrerad och besiktigad bil BVK-IMM blir följande:8766NOK inkl MGOBAF (juli), HD lyft upp på en vagn i Brevik samt lyft av bil av vagn i Immingham. Alla priser är exklusive VAT och tulldokumentation.



Prisene over virker ikke avskrekkende bare resultatet blir bra.


Ting som må/ bør tas samtidig?



Vet ikke om det er relevant for havari, men har kjørt med en dårlig HPFP(diesel høytrykkspumpe) i noen mnd med følgende feilkode på IIDTool: P117E-00 (2E) Fuel volume regulator control exceeded minimum control limit


Ved gasspådrag har bilen gått i Limp Mode og denne feilkoden(+ mange fler) har kommet. Skrudd tenning av på så har den vært normal igjen til neste gasspådrag/ belastning.


Tror ihvertfall det har vært HPFP som har vært årsaken til feilkoder og Limp Home basert på P117E koden.





Endret av san
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo selv fått ny motor hos LSC som jeg har fortalt om er det jo noen jeg kan særdeles anbefale og prismessig er de jo en vinner og, veldig grei pris på frakt du hadde fått og.

 

Tja.... Å ta samtidig er jo å nevne kanskje dynamo/batteri, hjullager fremme holder sikkert en stund til med den lave km.stand bilen din har, men billig å få det tatt der.

Glødeplugger har du jo nevnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Prisene over virker ikke avskrekkende bare resultatet blir bra.

Ting som må/ bør tas samtidig?

 

 

Vel, når motoren likevel er ute så er det jo veldig mye lettere tilgang til en del komponenter, uten at det i seg selv behøver å bety at man på død og liv skal bytte disse om det ikke er nødvendig, selvsagt.
Jeg hadde bilen min hos 4Land for motorbytte for et år siden (du finner sikkert den lange tråden om du søker på "Brrrrr") og i den forbindelse fikk jeg også dem til å fikse følgende:
  • Ny turbo
  • Ny, større intercooler (RS500)
  • Ny torque converter
  • Nye silikon-turbo/intercooler-slanger
  • 6 nye innsprøytningsdyser
  • Decat (innmat i katalysator fjernet, katalysator sveiset sammen igjen)
  • Rattet ble tjukkere med nytt skinn og "tommel-pupper" á la D4-rattet (tror jeg?)
  • Understellsbehandling med punktsandblåsing der det var nødvendig
Men bortsett fra dysene så var ingenting av dette nødvendig der og da, men mer av type "føre var" eller forbedringer som gjorde at jeg fikk tilbake en bedre bil enn den som havarerte, og det gjorde jo hele operasjonen litt bedre å svelge ;-)
Men f. eks. å bytte turbo er veldig enkelt (ble jeg fortalt) når motoren var ute, så om du får en god pris på ny turbo kan det være noe å vurdere. Converter-bytte, dersom det også kan gjøres rimelig, kan også være en tanke, så slipper man å utsette problemet med Dr. Tranny-tuber (slik jeg forstår det vil Dr. Tranny bare være en midlertidig fiks, den endelige fiksen er å bytte converter dersom man kjenner vibrasjoner eller andre ulyder fra girkasse).
Ellers virker det som at LSC absolutt er en aktuell løsningstilbyder - selv hadde jeg stort sett gode opplevelser med 4Land men de kan jo ha gode og dårlige dager/uker/måneder som alle andre.
Masse lykke til uansett, og synd at du har fått problemer!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering.

 

Bilen er nå på vei til England med båt fra Brevik via Gøteborg til Immingham, forventet fremme onsdag kveld.

 

Takk for forslag til ting å vurdere samtidig med at motor er ute.

Ikke for sent å lufte ideer :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...