Gå til innhold

D3 07 feilkode C1A36


knikeren

Anbefalte innlegg

Får opp denne feilkoden og får ikke slettet den. Hvor kan feilen ligge og evt hvor kan jeg begynne å lete etter den?

Suspension C1A36 Exhaust valve - General failure information - general electrical failure

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sitter på kompressoren.Du kommanderer den ved å sende en kommando på Canbussen til eas modulen om å åpne og lukke ventilen. en fcr får du ikke gjort stort med annet en å se hva som er feil. vurderte fcr, men la det fra meg da jeg så hvor lite den kan gjøre. er jo bare en feilkode leser.. så da ble det faultmate extreme på meg & senere IIDTool. Feilkoden C1A36 kan jo bety så mangt.. mangler -xx på slutten får å "pinpointe" hva som er feil.

 

Mr.P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest at noen av eksos ventilene på noen amk'er er det feil på. hvis du har bytta så prøv å flytte over fra den gamle til den mye. den har ingen direkte elektrisk forbindelse.. alt går via EAS modulen..

 

Mr.P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ble byttet før mitt eie. Får lånt Nanocom i dag så skal prøve å se på det. Det er en amk Kompressor. Så YouTube om en som byttet eksosventilen. Du vet ikke tilfeldigvis hvor jeg kan finne delenr til den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var heldigvis bare ei ledning på kompressoren som hadde irret i stykker. Klippet og skjøtet sammen igjen. :-) god som ny :-)

 

Hei, tok du noe bilde eller husker hvilken ledning det var? Jeg har samme feilkoden på min bil, kanksje er jeg så heldig at feilen ligger på samme sted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var heldigvis bare ei ledning på kompressoren som hadde irret i stykker. Klippet og skjøtet sammen igjen. :-) god som ny :-)

 

Hurra!

 

Gratulerer! Og gratulerer med å ha fullført enda et kapittel i "kjenn din bil" boka. ;-)

 

Du får betale for lån av Nanocom ved å peke og fortelle meg litt om kompressorens eksosventil over en kaffe etter sommeren. Har som sagt en vei å gå på kompressorsiden jeg også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hurra!

 

Gratulerer! Og gratulerer med å ha fullført enda et kapittel i "kjenn din bil" boka. ;-)

 

Du får betale for lån av Nanocom ved å peke og fortelle meg litt om kompressorens eksosventil over en kaffe etter sommeren. Har som sagt en vei å gå på kompressorsiden jeg også. :)

Selvfølgelig :-) var takket være Nanocom som hjalp meg på veien :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du ett bilde av ledningen. Det er den som går inn til Exhaust valve på kompressoren. Vet ikke om den er koblet til den, gikk i hvertfal inn i området rundt den. Sjekk ledninger for brudd. Har også hatt brudd på kontakten som er koblet på bakre ventilblokk.

DSC_0143.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har du synderen ja.. Så bra at du fant ut av det.. Skulle nesten vært en slik Feilkode wiki. Klikk på feilkoden du får opp, så dukker det opp en Bilde How To guide side.

 

Mr.P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...