Gå til innhold

Defender-prosjekt på Finn


ØysteinJ

Anbefalte innlegg

Denne ble altså min, kjøpt usett, så jeg vet vel ikke helt hva jeg går til. I følge selger er det et, stort, sorgens kapittel. Men om noen uker får jeg hentet den så får vi se på tilstanden.

 

Det jeg vet, er at det er mye som må gjøres; baktraversen er gåen, det er rust på ramma og flere deler som må sveises fremover. Bremser og dempere må byttes, bilen mangler den fremre mellomakselen(!) og det lekker olje i motoren for å nevne noe. Spennende blir det å se, målsetningen er å få den lappet godt nok sammen til å passere PKK så får vi ta det derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Det blir sikkert alt annet enn moro frem til det er skilter på den, men ja, håper det _blir_ moro. Skal se om jeg får tatt meg tid til slik prosjekt-tråd.

 

Pysh! Klart det blir moro! Å løfte en vanskjøtt Defender opp og ut av grava blir moro! Slitsomt, frustrerende...sikkert! Men også moro. Gi god pleie og du får en ny venn...

 

Gratulerer! :-)

 

-B-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Takk til alle.

 

Etter litt ferie så har jeg fått hentet bilen. Det var et litt av et syn. Den er demontert kraftig og det er påbegynt litt sveising rundt utrigger under a-stolpen på venstre side, den på motsatt ser ganske hel ut. Baktraversen er nesten ikke tilstede og det er ellers en del rust og huller hist og her. Er det forresten noen som vet hva den horisontale bjelken jeg mangler i ytterkant heter? Antar den skal ligge under gulve og går ca mellom a- og c-stolpen (den som ligger bak sills, liksom).

 

Jeg måtte bare få stappet bilen inn i garasjen så ikke fått sett noe særlig på detaljer eller tatt bilder, holder på med et hus-prosjekt som må få prioritet før jeg kan begynne på denne. Forsøker meg på å laste opp et par dårlige mobilbilder fra en stopp på en bensinstasjon på turen hjem.

 

Det verste akkurat nå er faktisk lukta i denne bilen, garasjen lukter surt. 15 års hard innrøyking har satt sine synlige, følbare (lag med nikotin overalt) og ikke minst luktbare spor. Jeg vurderer å finne meg noen som kan vaske/rense/desinfisere den før jeg begynner å skru, noen tips?

 

 

 

gallery_31691_5_100312.jpg

 

 

gallery_31691_5_148769.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ikke an å kjøpe seg en helt ny, galvanisert ramme da? Kanskje mindre jobb.

 

Men gratulerer! Og takk for at du holder liv i en Defender. De blir jo bare mer og mer verdt nå. :)

 

Tanken om ny ramme har slått meg, men mangel på erfaring, plass og utstyr gjør at jeg ikke føler meg komfortabel med å gå på den.

 

Takk, tanken er vel at om jeg ikke får meg en rimelig Defender til slutt, så får jeg i alle fall en med kjent tilstand og mye nye deler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...