Gå til innhold

Nykking under giring av og til, L322 TDV8


SveinHa

Anbefalte innlegg

Plentaktoren sliter litt med giring nå og da, spesielt fra 2. (starter i 2. leste jeg en plass) til 3. gir fra stående start, ikke alltid og det skjer også av og til under andre giringer. Manuell nedgiring til 2. er også noen ganger ganske brå.

 

Feilen ble opplyst om før jeg kjøpte bilen men etter filter og oljeskift på automaten ble det påstått at feilen var borte men det stemmer ikke og jeg har tatt det opp med selger.

 

Spørsmålet er om hva som kan være årsaken og om der finnes en enkel fix? Gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Var en tur innom Bilpaviljongen/Hellestø sist torsdag for å feilsøke på girkassen siden bilen fremdeles er under bruktbilgaranti. Konklusjon ble mekanisk feil i girkasse så den må skiftes.

 

NY girkasse fra Land Rover koster kr 79.000.- men pga bilens alder fikk de en god pris på kr 33.000.-. Totalsum for deler og arbeid ble da snaut kr 60k. Vi får se hva forhandleren jeg kjøpte av sier til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Forhandler vil ha bilen over til seg i 14 dager selv om vi avtalte at eventuelle reklamasjoner skulle gjøres lokalt... De holder lånebil under reparasjonen men det koster meg likevel 30 timer kjøring (4x7.5t) så jeg er ikke veeeeeldig fornøyd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...