Gå til innhold

Glødeplugger Discovery 3


Disco3nor

Anbefalte innlegg

Hei. jeg er eier av en Discovery 3 2006mod som jeg er kjempefornøyd med. men plutselig i vinter ble den veldig tungstartet. kanskje spesielt når det ble -17grader. det viste seg at det var 3 Glødeplugger som var ødelagt, hadde inne bilen hos Auto Elektro i bodø der de prøvde men de satt fast. de sa at å fikse dette ville koste ca 20 000 kr+.... er det noen her som har erfaring med dette? eller noen tips?

Endret av Disco3nor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk litt her så finner du navnet. Husker ikke i farten jeg heller. Det er i hvert fall noe du ikke setter bort til hvem som helst, ellers blir det virkelig dyrt! Tror alle koster ca 7000 hos proffene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet alle hos Vidar Jahrmann her om dagen, om alle må borres ut koster det 12 laken pluss plugger.

Så om det lønner seg å reise fra Bodø ens erend er vel kansje diskuterbart.

Men, hør ved firma om det er fastpris, det må avklares.

Det ryker fort på noen timer om det går skeis, å det gjør det nok.

Har nummeret til Vidar om du vil ta turen sørover.

Det er også en fosen som driver med dette om jeg ikke tar feil, han hører kanskje til detr nicknavnet er fra...

Byttet alle hos Vidar Jahrmann her om dagen, om alle må borres ut koster det 12 laken pluss plugger.

Så om det lønner seg å reise fra Bodø ens erend er vel kansje diskuterbart.

Men, hør ved firma om det er fastpris, det må avklares.

Det ryker fort på noen timer om det går skeis, å det gjør det nok.

Har nummeret til Vidar om du vil ta turen sørover.

Det er også en fosen som driver med dette om jeg ikke tar feil, han hører kanskje til detr nicknavnet er fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge Verkstedet i bodø hørtes det ut som om jeg måtte betale gått over 20 000, de anbefalte meg å heller montere fjernstyring til webastoen istede men er vell ikke så dumt å ha glødepluggene iorden. Så spørs nok om at det ikke blir en kjøretur sørover i ferien! hjertelig takk for gode tips!

Endret av Disco3nor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Jeg byttet pluggene hos Jahrmann i fjor høst. Strålende fornøyd med servicen der, anbefales på det sterkeste. Bilen min starter faktisk mye bedre vinterstid uten bruk av webasto nå. Tror det kan ha med å gjøre at webasto varmer nok til at glødepuggene ikke slår inn?? , men samtidig ikke varmt nok til alltid problemfri start.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei Disco3nor, har en D3 2005 mod i Tromsø som også skulle hatt nye glødeplugger. Dersom det er flere nordpå som må skifte, så hadde det kanskje vært en ide å sjekke om Jahrmann kan ta turen nordover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert å bytte 5 av mine preventivt.

En er allerede tatt.

Så kan være interresert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vidar Jahrmann byttet på min også. Fornøyd med jobben som ble gjort. Eneste jeg vil si til dere som velger å bruke han/de, pass på at de dekker til oljefilterhuset før de begynner med noe som helst arbeid. De gjorde ikke det på min, så det gjorde jeg selv. Fikk beskjed om at det ikke var så nøye, men bedre føre var tenker jeg. For meg som selv er industrimekaniker, så tenker jeg at sånt er en selvfølge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har 4 ødelagte glødeplugger på en D3 2006. Er det flere i Hordaland (Bergen/Voss) som er i samme uføre slik at vi kunne samlet opp til at Jahrmann kunne tatt en tur til Vestlandet?

 

Eg trenger nok og noen nye glødeplugger, var tungt å starte opp på fjellet i vinter. Men har også en Skoda som trenger nytt svinghjul, så det spørst hvor mye det kommer på ?

 

Endret av Tysen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk å skifte til fast svinghjul da på skoda`n... dobbeltmassesvinghjul er noe drit :unsure:

 

Jepp. Feil sted å diskutere Skoda dette, men skader sikkert ikke å baksnakke andre merker for å booste LR moralen:-) Ja det viste seg å være noe drit! Kjøpte bilen (Yeti 4x4) ny i 2010, ved første service ba eg Møller om å sjekke vibrasjon som var komt i bilen. Fikk til svar at dette var helt normalt på denne biltypen, og var på grunn av dårlig asfalt på vestlandet. Kan ikke akkuratt være uenig i det med dårlig asfaltlegging, og slo meg til ro med det da eg ikke kjører bilen til vanlig. Dette gjentok seg også på neste service, og samme dårlige unskyldning kom fra flere i Møller systemet. Eg omballanserte da begge hjulsetta i håp om at det skulle forbedre noe, men nei. Kjøpte til slutt nye sommerdekk, men nei. Så etter at reklamasjonstiden var utgått med 2 mnd. Og bilen var inne til garantirepp etter at det ble oljelekasje etter byte av EGR ventilen på garanti, kom mekanikeren og fortalte at det var kast i svinghjulet. Eg poengterta da med en gang at dette da måtte være årsaken til at bilen hadde vibrert siden den nesten var ny, men på ny kom den dårlige unskyldningen om at vibrasjonen kom fra dårlig asfalt, og at kast i svinghjulet ikke skapte vibrasjon i bilen. Eg tenkte der og da at nå skal de lure meg til å ta en unødvendig repparasjon for å tjene inn litt igjen på de utallige gangene de har vært nødt til å fikse opp etter seg. (Bilen har vært inne til Møller 5 ganger for å fikse ting, og bilen har så vært inne 6 ganger etter dette for å fikse opp etter dårlig arbeid fra de 5 gangene).

 

Dette er første gang eg har kjøpt ny bil, så tenkte at det gjerne var smart å bruke forhandler i garantitiden, men det blir trulig den siste.) Dette med kast i svinghjul og mulig oljelekasje fra svinghjulet, trodde eg rett og slett ikke på, da et svinghjul i min tid som lærevillig elev på VK1 Bilmekaniker kun var en stålplate med startkrans rundt. Det at de nå har startet med dobbeltmassesvinghjul kjente eg ikke til før eg etter å ha googlet 2 min. fant ut at på grunn av samme symtomer som eg har i min bil, ble det byttet svinghjul av Møller på samtlige Touraner noen få år før eg kjøpte min Skoda, så dette har de visst om! Eg har i grunn brydd meg svært lite om denne bilen da eg ikke bruker den noe, og fruen bare er glad til at den beveger seg. Men etter en kort tur med kampingvogna i sommer, fant eg ut at eg ikke lenger har en ny bil, og at det MÅ være noe galt med bilen siden vibrasjonen tiltar. Og det var da eg tok et søk på google, så det er på mange måter min egen feil at eg ikke har gjort meg kjent med hva som kunne være galt tidligere. Og det viser på ny at om man ikke har oppdatert kunnskap om bil, blir du lurt trill rundt av kyniske merkeforhandlere. På lik linje som har vært beskrevet her om LR og svindyre timer og delepriser fra de som skal ha "spisskompetanse" på bilmerket. Regner med de har krav til en viss andel lærlinger på de stedene også..

 

Send meg gjerne PM om det er noe med erfaring og gode råd om hvordan dette best kan løses, siden det nok blir feil merke på riktig forum. Hvordan bytter man foreksempel til fast svinghjul? Er dette noe man kan håpe å få dekket av kasko pluss forsikringen? Dette er ikke arbeid eg tar fatt på sjøl, men det blir nok ikke Møller som gjør det heller..

 

Eg har tidligere vært fortvilt over problemer med gamle automatkasser og utlegg på grunn av byte av converter, og da drømt om hvor mye billigere det hadde vært med vanlig manuell gir. Men det ser ut som at ikke dette er noe stas lengre heller. Mulig en hest er fremtiden?? Hopla!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...