SveinHa Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 (endret) Satt i går og fingret med Lynx, startet f.eks. Webasto slik at den gikk over 107 grader og gikk i feil. I dag er der ikke liv i ventilasjon og ac framme, ventilasjon for bakseter virker. Alle knapper virker med lystilbakemelding men viftene går ikke. Slettet feilkoden på Webasto, sjekket alle sikringen, hatt batteriet koblet fra i 10 minutt men finner ingen feil eller feilkoder. Noen gode tips? Endret 23. juni 2016 av SveinHa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 23. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2016 Etter litt googling så kom fullfatrr.com opp med svaret: Viftemotoren såpass treg at den ikke sviver rundt. Midlertidig fix er å fjerne innsugstrakten med pollenfilteret som ligger over/bak motoren, 2 stk 13mm mutre og en pakning og hele klonsen kommer ut og gir god arbeidsplass. Inne i de 2 lufthullene kan en da kjenne viften og dra den rundt med fingrene dersom resirk IKKE er på. Sprayet en del WD40 mot et punkt litt over senter av vifteakselen fra begge sider og etter en liten stund og litt manuell beveging av viften gikk den i gang igjen. Dette er jo bare en midlertidig fix men er kjapt gjort og vil nok virke en stund. En ting som skuffet litt var at Lynx ikke har annet enn feilkodelesing og sletting fra ATC/HVAC. Kan ikke lese noen verdier eller kjøre aktuatorer. Der var en feilkode men den sa meg ikke noe fornuftig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 25. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2016 Virket bare en dag med smøremetoden, helt klart at viftelagrene er gåen for viften er treig som bare det... Så lenge viften ligger midt i dashen blir jo det en ganske stor jobb å skifte... Ingen feilkode nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JanF Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 (endret) Linket til en som klippet ut hardplasten i viftekanalen over vifta for å slippe å skru bilen fra hverandre. Fins en beskrivelse Somewhere hvor det er markert sånn nogenlunde hvor det er klippet og prosedyren for bytte. Beskivelsen:http://www.fullfatrr.com/forum/post171844.html#171844 Endret 26. juni 2016 av JanF Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 26. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2016 Har langt mer sansen for den der løsningen enn 2 hele dager på verksted... Takker og bukker for tipset Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjetil97dse Skrevet 29. juni 2016 Del Skrevet 29. juni 2016 Jeg gikk den lange veien å demonterte nærmest hele interiøret for å bytte vifte i min 2004 modell. Gikk med noen timer med skruing og sikkert en kartong med A4 ark med instruksjoner skrevet ut i fra RAVE. Skulle bare ønske da at det var en varm garasje og at det var bedre plass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 8. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2016 Da var jobben gjort, dokumentert på FullFatRR.com Gikk snaue 4.5 timer så det var jo ikke så ille når verksted regner 11.4 timer... Når jeg ser hvordan tingene ser ut er det kun råflaks om smøring inn luftinntaket i motorrommet har noen effekt, blir mest graps og lite futt av det... men en kan kjenne etter om viften er treg før OperasjonSagIStykkerDashbord påbegynnes... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.