Gå til innhold

Bildekvalitet på forumet ?


Anbefalte innlegg

Jeg synes blider som jeg laster opp på forumet mister for mye skarphet. Til sammenligning f.eks. Facebook - har du et skarpt godt bilde er det også slik når det vises der. Ikke slik her. Kan jeg gjøre noe annerledes ved opplasting, kan forumet gjøre noe annerledes for å bedre dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapt svar skutt "fra hoften" Det har med lagringsplass å gjøre. Forumprogramvaren justerer oppløsningen hvis den er for høy og det ligger også komprimering inne. Jeg har i farten ikke helt oversikt over betingelsene men kan helt sikkert si at om du selv setter bildestørrelsen til en fornuftig verdi og velger passende kompresjon vil ikke forumprogramvaren gripe inn. Jeg skal komme tilbake med litt mer info senere.

 

Du må gjerne sende meg et bilde på epost slik at jeg kan se før og etter resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...