Gå til innhold

Tettemasse campingvogn


radovan

Anbefalte innlegg

Sikaflex holder vel tett, og fester på fuktig underlag også.... såvidt eg vet :)<_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butyltetting og kun butyltetting skal brukes på caravan.

 

Ring Jømna Caravan, de kan sikkert sende etpar tubelurer også til Hornindal...

 

Varme / kjøle egenskapene er for dårlige på tec7, samt motstandsdyktigheten mot uv-stråler...

Endret av JokerS30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vått på golvet etter regnver, tydelegvis ikkje heilt tett attmed ei takluke. :(

 

Har fått tips om Terostat. Andre gode idéar?

 

Ja, hva man lærer her inne :) Helt utrolig. Den skal jeg bringe videre. En onkelgutt av meg driver å tetter ei campingvogn med tech7, noen tror visst dette er stoff over alle stoffer....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tec7 er et montasjelim og sitter som f, men det flekser nesten ikke. 15% hvis jeg husker rett og altså kan du ødelegge det som er limt sammen eller knekke løs limet hvis ting beveger litt på seg.

Da er det bedre å bruke Sika 11FC hvis man skal fuge/tette noe med vanlig hyllevare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med produkter type Tec7/Sika er at de slipper på de blanklakkerte flatene, med lekkasje som følge. Årsaken er nok som nevnt elastisiteten. Varme og vibrasjoner vil da over tid medføre at produktet slippper fra lakken. Så rundt luker, dører, takluker og slikt som stadig åpnes og lukkes er det stor sannsynlighet for lekkasje dersom disse produktene benyttes.

 

Butyl stivner aldri og er konstant elastisk. Men kan ikke brukes som lim slik som de ovenfor nevnte produktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos Tec7, jeg limte sammen to ganske store plankebiter med Tec7, da noen fortalte meg at dette var solid stuff.

Satte så kroker i hver ende, og hver ende ble forbundet med hver sin bil.

Resultat: treverket sprakk og flerra før limfuga ga seg. Dette var 48x98, ca 20cm lange, og i trykkimpregnert utgave...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...