Gå til innhold

GPS oppdaterings DVD D3 08mod


tonning76

Anbefalte innlegg

Skal en lengre europatur neste uke og trodde jeg kunne "laste" ned ny oppdatering til GPSén.

 

Der tok jeg feil. I følge Sandven merkeverksted, må jeg kjøpe DVD på www.landrover.navigation.com

 

Jeg reiser neste tirsdag. Noen som har kjennskap til bestilling av slik oppdaterings DVD og forsendelses tid? Eventuelt andre jeg kan bestille ifra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt alternativ jeg ikke har tenkt på. Da har jeg den raskt i tillegg. Om siste oppdatering er fra 2012, kan jeg uansett klare meg like godt med dagens GPS i bil.

 

Noen som har andre løsninger?

Noen spesielle håndholdte gpsér eller som jeg kan montere i bil dere anbefaler?

 

Skal fra Hirtshals - Brandenburg dag1, Brandenburg - Praha - Brandenburg dag 2, Brandenburg - Esbjerg dag 3, Esbjerg - Kjøbenhavn - Oslo dag 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt alternativ jeg ikke har tenkt på. Da har jeg den raskt i tillegg. Om siste oppdatering er fra 2012, kan jeg uansett klare meg like godt med dagens GPS i bil.

 

Noen som har andre løsninger?

Noen spesielle håndholdte gpsér eller som jeg kan montere i bil dere anbefaler?

 

Skal fra Hirtshals - Brandenburg dag1, Brandenburg - Praha - Brandenburg dag 2, Brandenburg - Esbjerg dag 3, Esbjerg - Kjøbenhavn - Oslo dag 4.

Google maps på mobilen og kjøp sånn utenlandspakke til 99kr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i evigheter brukt Sygic på mobil og nettbrett. Kjempefornøyd og koster ikke mange hundrelappene med livstidsoppdatering av hele Europa.

 

Bruker vanligvis mobil men skal jeg på langtur i ukjent område er 10" nettbrett men sugekoppholder helt suverent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i evigheter brukt Sygic på mobil og nettbrett. Kjempefornøyd og koster ikke mange hundrelappene med livstidsoppdatering av hele Europa.

 

Bruker vanligvis mobil men skal jeg på langtur i ukjent område er 10" nettbrett men sugekoppholder helt suverent.

 

Bruker også sygic. Er helt ok ... og mye billigere enn å oppdatere innebygd GPS. (At man ikke snart kommer med docking og ekstern skjerm&GPSantenne til mobil, skjønner jeg ikke.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1 på Sygic i utlandet, sammen med Brodit-holder til mobilen.

I Norge er det for min del Waze som gjelder.

 

Når det gjelder Navi-DVD så finnes det nyere, uoffisielle plater, jeg (og noen andre her inne, mener jeg å huske) bestilte for et snaut års tid siden plater med kartdata som var oppdatert helt fram til 2014/15 om jeg ikke husker feil.

Har fungert fint (altså ingen "no map DVD"-meldinger eller slikt), men jeg bruker ikke den innebygde navigasjonen i særlig grad må innrømmes.

 

Edit: http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=81365 her er det jeg snakker om

Endret av grenness
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14/15 platen fungerer som snus den. Fortsatt mye raskere å plotte inn på mobilen men jeg vil tro de store veiene nedover er så og si uforandret. Har du tmc vil du jo få trafikkmeldinger også. Her i Norge fungerer ikke det lenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte også fra UK.

 

14/ 15 updates, har ikke satt den inn i spilleren enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt den inn i spilleren i dag, fungerer bra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...