Gå til innhold

GPS Tracker


Kong_zuki

Anbefalte innlegg

Denne kjøpte eg, men ligger fortsatt godt i skuffen, 1 år etter....

 

Er egentlig tiltenkt en framtidig Phantom drone.... men vurderer legge den inn i D3`n .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.thetrackr.com/

 

Jeg har 5 sånne, krever ikke abn. men den er avhengig av å være koblet til mobilen... MEN , jo flere som har sånn jo oftere kan du få oppdatert lokalnasjonen.

 

Det vil si at om du ikke er innen rekkevidde, og noen andre med denne appen er i nærheten, så sender den oppdatering til deg. Kanskje ikke det beste for å tracke en bil da men

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte må de lades?

Den eg har, må være tilkoblet bilen. Har ikke innebygget batteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litjkar'n? $ 15 er billig. nylig kjøpte jeg en lignende, men nesten i 2 ganger dyrere på aliekspress

 

Hadde Storkar'n (Disco 2, 100") og så kom det en liten rakker fra Trøndelag på tunet. Da måtte det jo bli Litjkar'n (Serie 2a, 88"). :D

 

Storkar'n ble solgt og erstattet med den enda sterkere Kraftkar'n (Disco 3). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg har også bestilt en av disse trackere som krever tilkobling til bilens strøm. Neste steg blir da å finne ut hvor man kobler seg til, for at dingsen får strøm når tenningen ikke står på.. (vel ikke direkte på batteriet, regner jeg med?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke den trekker allverden med strøm, så det går nok fint.

Har tenkt lenge på å montere min, men den ligger godt i dør lomma enda.

 

Tenkte montere den bak instrument panelet.

Der tror eg den greier få gps signal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GPS tracker fungerer absolutt utmerket. Får sms med link til Google. I tillegg kan man legge til at man får varslinger når den rører på seg. Batteri tiden er også god på den jeg har. Jeg har ordnet me med et kontantkort me 100kr, å det holder i massevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Det er vel den minst diskrete og idiotiske løsning jeg har sett.

Hvit,midt i kneet,D2,stikker seg ut som en kvise på nesa,Def.TD5.

Tror nok det er første dingzen som fyker ut vinduet når det er feil sjåfør bak rattet.

Og hvor er man da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg montere noe slikt,skal den skjules slik at jeg uoppdaget kan

jage etter bilen min utstyrt med nok utstyr og temperament til å

forkorte noens levetid betraktelig samtidig som jeg har med nok remedier

til å fjerne alle spor......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt denne veldig rimelige dingsen i et år: https://www.ebay.com/itm/GPS-Vehicle-Tracker-Real-Time-Locator-GSM-GPRS-Motorcycle-Car-Bike-Anti-theft/152846926643?hash=item2396630333:g:9QMAAOSwUYNaR2Wa

 

Den tracker posisjonen ved hjelp av både GPS- og mobilnettet. Den trenger et SIM-kort, som gjerne kan være et kontaktkort med 100 kr i (holder massevis, som andre har sagt). Du sender SMS til nummeret assosiert til det SIM-kortet, så får du umiddelbart en SMS med bilens posjsjon på Google maps og koordinater. Det krever nok at dingsen får strøm fra bilen, dvs. koblet direkte til batteriet (den bruker veldig lite strøm, men ekstra batteri er ikke noe dum ide) eller koblet som hos meg: Den bare får strøm når bilen går, som egentlig er nok for tracking i de fleste tilfellene. Hvis du sender SMS når bilen ikke går, får du svar så snart noen slår på tenningen (det kan man gjøre "forebyggende", hvis man f.eks. parkerer bilen et sted og vil helst at den skal holde seg der til man er tilbake..).

 

Denne kan også flyttes fra et kjøretøy til et annet.

Endret av atau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...