Gå til innhold

D1: Startproblemer/startsperreproblemer etter tenningslåsbytte


Erlend Våge

Anbefalte innlegg

Jeg har i dag skifta tenningslåsen på min Discovery 1, 1997-modell. Det gikk overraskende enkelt, men jeg har støtt på et par problemer.

 

- Bilen startet med en gang med ny nøkkel og fjernkontroll i nærheten. God stemning!

- Skrudde på alle deksler og slikt igjen og skal flytte bilen. Setter inn nøkkel, vrir rundt, ingen ting skjer. Ingen klikking i releer eller noe som helst.

 

Småting underveis:

- Fjernkontrollen måtte være i nærheten av tenningslåsen for å få start. Uten den så lyste "engine immobilisation warning light" på dashbordet. 

- Jeg koblet fra batteriet mens jeg holdt på med kontaktene.

 

Har sjekka alle sikringer og kontakter. Noen som har noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ingen ting skjer, altså ikke noe lys i dash eller noe annet er jeg tilbøyelig til å anbefale å skru løs deksel rundt tenningslåsen igjen og sjekke om kontakten har løsnet.

Om det lyser i dash er du ikke den første til å ha satt kassa drive eller no' og ikke skjønt hvorfor det ikke sviver rundt... ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...