Gå til innhold

1999 mod 110


guskur

Anbefalte innlegg

Har plukka opp info om en Defender 110 som er til salgs på Steinkjer.

 

Følgende info har jeg klart å få fatt i:

 

Årsmodell: 1999

Km stand: 230000

Farge: sort

Nye piggdekk

OK sommerdekk

Helt og pent interiør.

Noe rust i cappings på bakkasse.

registrert som 9 seter

Litt rust i bakdører på de vanlige stedene.

Solid takgrind med kajakkfeste. Ikke bekrefta,men jeg mistenker at det er en Frontrunner

 

stram og god bil til å være en Defender ifølge selger.

 

Pris: 79000,-

 

Kontakt selger på 93427555

Endret av guskur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt nesa så tett i Defendere...men har jo sett at prisene ligger normalt et godt stykke over de 79' som forlanges her. Om de som bys frem for 130-200' eller mer faktisk går for det..og hvilken tilstand de er i vet jeg jo stort sett ikke. Noen gir grundig omtale og bilder ift rustsituasjonen...og andre ikke.

 

Et-par biler ble annonsert i fjor for 80' og 85' og de var uten skilter og med behov for mye jobb etter det jeg kan forstå. Vet ikke om de ble solgt.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror driverk og det tekniske er bra , men det er noe rust på den, har kjøre den for en tid tilbake og mener å huske at den var sprek og fin. Er også litt oljelekkasje på den, men ikke mer enn vanlig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heisann,

 

For meg som ikke er så opplyst innen Defender 110, hvorfor er disse så etterspurt (les: dyre) ift andre LR'ere?

Fordi tilbud og etterspørsel fungerer sånn noenlunde. Det er veldig få Defendere på markedet, i forhold til etterspørselen, som er stor.

 

D2 til sammenligning, var en "hvermansenbil " som ble solgt i bøtter og spann til håndtverkere, tjenestebiler, rørleggere og alt mulig rart. Det bærer markedet preg av idag, da du i praksis får kastet OK biler etter deg for nesten ingen penger. P38 var vel solgt i vesentlig mindre antall, men har et så lurvete rykte at prisen holdes nede av dette. Freelander var vel i enda større grad enn D2 en hvermansenbil, som også i ganske stort antall ble solgt til private, og da blir prisene deretter etter noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har etterhvert dratt på meg en av hver, en 2002 110`. en 2000 D2 samt en 1996 P38 DSE. :blink:

 

Alle bilene er veldig forskjellige, men jeg liker alle tre på hver sin måte. Omtrent som familien min, gutta på 9 og 12 er veldig like, men samtidig ulike. Kona er en historie for seg... :)

 

Defenderen er herlig ukomplisert, bare fullstappet med virk. Laster alt, trekker alt, kan brukes til alt, men er ikke spesielt god på noe.

Og så er den et ikon, som få andre kan matche... :)

 

D2 har sju seter, og den herlige TD5 motoren som er montert i Defenderen. Trekker bra, kjører bra, går billig. Den har stor bagasjeplass og man sitter bra, iaf sammenlignet med Defenderen. Behagelig bil, som takler enormt med vekt både i lasterommet og på taket uten å bli vinglete, takket være ACE.. Har ikke skrudd mye på den, men den er veldig lik Defenderen i oppbyggingen. En fin D2 koster lite.

 

P38 dermot, er bare.... :wub: . En fantastisk kjørebil, går utenpå det meste annet jeg har kjørt. Familiens Nissan Pathfinder, en 15 år nyere konstruksjon, har både dårligere seter, dårligere støyisolering, dårligere sittestilling samt vesentlig skralere attitude. At P38 består av 2 milloner komponenter, montert av fulle, streikende Engelske havnearbeidere, får være mindre vesentlig i denne sammenhengen. De største problemene har vært knyttet til den TYSKE motoren, som har så dyre deler at det ikke er sant. Heldigvis finnes det en rekke entusiastiske eiere, som har vært borti det meste av problemer før, så alt lar seg løse.....

 

Hvem av bilene som representerer hvilket familiemedlem, skal være usagt her. Så kan den enkelte gjette hvem som representerer den komplekse, dyre og problematiske P38`en som jeg tross alt har veldig sterke følelser for... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...