Gå til innhold

Prosjekt Svarte helvete-et hat/kjærlighetsforhold


GuttormG

Anbefalte innlegg

  • Svar 243
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Ja, det andre festet ligger i hylla.

 

Oljekjølerhuset var altså ikke helt plant så det ble planet med smergel på glassplate. De manglende o-ringene ble sporet opp hos et slangeverksted og alt montert sammen på rekordtid, ny olje, nye filer, ny kjølevæske, veldig fornøyd, litt under 2 timer tok det.

Prøvestart, godbilen startet tvert, oljelampa slukket. Hmmmm, litt snål lyd. Dårlig rotorfilter kanskje?

Stakk hodet oppi motorommet og så en fin jevn strøm smøreolje renne fra toppen av oljekjøleren. Hel...s drittbil...

Visste seg at det er nødvendig å montere alle delene, inkludert pakning mellom oljefilterhuset og oljekjøler.... 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Før helga nådde Svarte Helvete et helt nytt nivå av driftsikkerhet...

 

Den ble brukt til å hente greier for å få igang cr-ven som hadde stoppet!!! Kunne føle det på motorgange og respons at godbilen var stolt som en hane:-)

 

Ellers bare virker den, trenger en vask. Ellers alt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
20 minutter siden, JokerS30 skrev:

Biler som stort sett befinner seg i garasje, i deler, trenger vel ikke vinterdekk..

 

Svarte helvete har i mitt eie aldri vært inne i garasjen :-)

 

Den rekordtidlige omleggingen skyldes veldig enkelt at jeg reiser på jobb og ikke er hjemme igjen før de siste dagene i april. Så da må husets herskerinne ha en bil på sommerdekk sier hun og valgte dette engelske skrotet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
5 timer siden, GuttormG skrev:

Kjempebil var det visst ikke akkurat nå..

 

Ikke ?
Hørers da ut som den fortsetter å gi kjempeproblemer iallefall :-D

 

Jeg har en P38 som etter hundrevis av arbeidstimer, og titalls på titalls tusen kroner i påkost er på veg i kverna, så fatt mot, du er iaf i godt selskap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vi ikke hatt et par jappser hadde denne vært solgt eller hivd for lenge siden...

 

Men verdens beste når den virker:-)

 

Kompisens D2 står den og, dieselfilterbrakett med hull i. Vi lurer på hver vår Yaris...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Nye dempere og fjærer framme;

20180514_174921.jpg20180514_143609.jpg

 

Ny styredemper  ble det også; og jeg fikk fjernet det siste røret fra ACE. Og så griset og styrte jeg med linolje. Digger lukten av brent brød:-)

 

Var så godt i gang at jeg byttet smultringen igså; var nok på tide..20180514_195812.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte Helvetet har jo brukt mye diesel helt siden vi adopterte den, 1.2-1.3 på mila. Har ikke brukt mye tid på å lete etter hvorfor, har liksom vært nok mer prekære ting å drive med.. Men før påske oppdaget jeg at luftmdngdemåleren ikke var tillkoblet, en eller annen slask hadde ikke plugget den i etter arbeide i området. Sånt burde jo merkes på bilen mente jeg og konkluderte med at maf var kaputt. Ny ble bestillt og montert.

Etter 78mil kjørt med ny maf måler vi nå 0.92liter per mil. 

Mindre penger til CirkelK (som Vestlandske petroleuns compani nå heter..), men regner med de går med til deler.

 

Har vibrering i bremsepedal ved forsiktig bremsing, finner ikke noe feil på de vanlige syndere som skiver, kalipere, hjullager.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...