Gå til innhold

D4 2011 Fjernstyring Webasto + Special programs + sommerdekk


Mastadontn

Anbefalte innlegg

Hei gutter!

 

Har fremdeles en D4 2011 modell.

 

Det jeg lurer på er hva det koster å bestille og programmere fjernkontroll til webasto?

 

Oppdaget tidligere at det skulle fulgt med fjernkontroll for webasto til bilen iht utstyrslisten fra bilen var levert ny. Tok kontakt med 1 eier av bilen, som sa at den hadde han faktisk aldri fått, eller vært klar over skulle være med. Han kjøpte bilen fra Stenshagen i Oslo, som ble kjøpt opp av Bilia. Så har ingen forhandler å rette et krav mot. Tok derfor å appelerte til importøren i Norge, som til slutt gikk med på å dele delvis kostnaden med Motorpool i Oslo på å levere fjernkontroll og programmere den opp mot bilen.

 

"Hei

Får tilsendt en nøkkel med noe spons fra LR.

Da får du 50% på delen og 15% på arbeid.

Totalt 2800,- inkl mva ferdig kodet.

Gir deg beskjed når delen er her.

Med vennlig hilsen

Jon Oskar Hennum

Servicemarked leder / Aftersales manager"

Er dette en god pris? Mener at jeg tidligere etterspurte via forhandler jeg kjøpte bilen fra, at de kunne fikse deal på rundt 3000kr for det samme. Så hørtes ut som 50% på del og 15-20% på arbeid ikke burde endt opp i en totalkostnad på 2800kr?

Har 2 tillegsspørsmål for de som gidder å svare på alt :)

Oppdaget når jeg var hjemme sist uke at når jeg startet bilen (mulig det har vært før uten at jeg har oppdaget det) at det kom opp beskjed i display på bilen " Special Programs not available". Så forsvant det igjen, og jeg klarer fremdeles velge spesialprogram når jeg ruller på valghjulet. Kan det være at batteriet begynner å bli dårlig at denne beskjeden kommer opp?

+ Har noen forslag til gode sommerdekk? De jeg har på nå begynner å bli slitt. Pris er selvsagt alltid å holde nede inntil en viss grense. Må jo ha noen som har en viss standard mtp slitasje og kjørekomfort :)

Mvh Marius

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet rundt webasto kan jeg ikke svare på. "Special Programs not available" kan være alt eller ingenting. Kan være litt dårlig med strøm på bilen (egentlig standardsvaret for alle mystiske feil på D3/D4), eventuelt kan du ha en ABS-sensor som holder på å ta kvelden, eventuelt noe som sikkert er mye verre og dyrere.

 

En sjekk av batteri og lading er aldri dumt. Er dette på stell, så kan det sikkert være lurt å få lest ut feilkoder.

 

Dekk er en smaks- og prioriteringssak, så der vil du sikkert få omtrent like mange forskjellige svar som det er forumdeltagere her. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg ble glad eller trist for det svaret :blink: Får nok bare ta den utgiften på webastoen uavhengig av tenker jeg, da det er praktisk å ha. Tror jeg skal få oppdatert kartet samtidig på den runden.

 

Skal ta å sjekke batteri/lade spenning når jeg kommer hjem fra jobb. Evnt spørre Motorpool ogsåpå neste runde. Prøver alltid å unngå småkjøring pga batteriproblematikk, men kan jo hende batteriet generelt begynner å bli dårlig....

 

Regnet med det dekkspm var et langskudd, hahahaha! Får vel bare sjekke tidligere spm/svar, å bare bestille noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekk blir vel smak & behag + en god prosjon preferanser .....

 

Spørs hva bruk du ser for deg.

Angrer ikke på mitt valg av General Grabber AT2.... Kanskje eg går for Good year neste gang

Har også valgt å ha mest mulig gummi, kontra lav profil.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du har mottaker i bilen, trenger du kun fjernkontroll.

 

Om du kan kun forhands programere fra touch skjerm, har du mest sansynlig ikke mottaker i bilen, men ingen fasit svar.

 

Om du kan ikke styre webasto fra touch skjern, må litt til en bare en fjernkontroll.

 

Om LR skal kun levere fjernkontroll til webasto er dette dyrt, om dem skal levere hele pakke med programering er dette veldig billig.

 

Glen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noen erfaring med cooper. Vel og merke lite/ingen erfaring med dekk til slike store biler generelt :) Men skal lese litt på cooper også hvis du er fornøyd med de!

 

Vedr webasto kontroll, så sa Motorpool som sagt at bilen skulle vært levert med fjernkontroll i utgangspunktet. Så tar det som en selvfølge at det er mottaker i bilen..Men hva vet vel jeg :blink: Forsto det slik at de måtte uansett kode nøkkelen opp mot bilen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar du er i Oslo, kontakt Eliso Diagnostics, han kan sjekke om du har mottakere, og sikkert fikse fjernkontroll til en brokkdel av prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...