kolbjorn Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Sliter litt med en ulyd i drivverket som har utviklet seg over tid. Det er hovedsaklig når jeg slipper clutchen ut og skal begynne å kjøre. Det virker som om ulyden er bak på høyre side, men det er ikke helt enkelt å finne nøyaktig ut hvor den kommer fra. Prøvde å gjøre et lydopptak inne i bilen og kjørte fremover med bilen i førstegear. Trykket clutchen inn og ut flere ganger for å fremprovosere lyden. https://www.dropbox.com/s/ihaov7jof145qqy/Metalllyd.m4a?dl=0 Bilen er en Defender 2004. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tnj Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Får begynne bak gearkassa, da. Har du sjekket mellomaksel? Sett bilen i lav, brekk på, krabb under og vri og dra i akslingen mellom kassa og bakaksel. Slitasje i kryss, aksling, m.m. gir ulyd tilsvarende det jeg kan høre. Er dette tight, må du jobbe deg videre, jekke opp begge sider bak, få noen til å holde hjul på en side mens du dreier det andre. Stikkakslingene i bakaksel kan være slitt. Stor slitasje i hjulllager kan og da avsløres. Evt foringer radiusarm mot chassis... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 (endret) Interessant lyd? Jeg har noen ganger den lyden noen sekunder i det jeg skal rygge. Min lyd høres ut som en slår to rør mot hverandre. Varer noen sekunder. Har fått en til å ligge og lytte like ved bakhjulet. Da høres det ut som det kommer fra venstre side bak. Teori på min bil er at det er noe slakk i foringer i radiusarm... Lyden på din bil høres ut som kryss i mellomaksling. Sjekk at bolter ikke er løsnet på mellomaksling. Har slitte kryss på min i tillegg også, så jeg venter på deler.. Mulig lyden kommer derfra også på min Defender. Flott lydopptak du gjorde, forresten... ? Endret 25. mai 2016 av Paal Helge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neverluren Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Ville ikke kjørt noe før dette er sjekket. Skulle du være så uheldig at et kryss ryker så vil skadene kunne bli langt mer enn bare et kryss. Har du noen vibrasjoner? Har du jekket opp og rotert hjul for å høre "kneppinga"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kameranerd Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Høres ut som kryss, det er veldig lett å kjenne på dem når de er så dårlig at de lager en sånn lyd. La bilen stå i fri uten håndbrekk på, på en rett flate, bare legge seg under og kjenne på kryssa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kolbjorn Skrevet 26. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2016 (endret) Jekket opp bilen og snurret hjulet rundt frem og tilbake. Da kom klunkelyden som jeg har hørt i det siste. Regner med at det er kryssene som må skiftes. Da gjenstår det bare å finne rette deler, samt finne ut hvordan man bytter dem. Trengs det spesialverktøy?Prøver å embedde en video av det fra instagram. Dersom det ikke fungerer så er linken her: https://www.instagram.com/kolbjorn/ Tro om det må skiftes noen kryss her? Og hvordan gjør man det? #broken #ujoints #ujoin #kryss #slitt #mellomaksel #landrover #landroverdefender #landroverexperience #landroverlove #landroverlifestyle #landroverlife #mechanic #car #repair #fix #diy #mekaniker #wheels #driveline En video publisert av Kolbjørn Hoseth Larssen (@kolbjorn) torsdag 26. Mai. 2016 PDT <script async defer src="//platform.instagram.com/en_US/embeds.js"></script> Endret 26. mai 2016 av kolbjorn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kameranerd Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 En skrustikke er et bra hjelpemiddel når du bytter kryss, men gjør som jeg nevnte over her og ta tak i mellomakslen i enden og prøv og beveg den, da ser du lett om det er kryss som er dårlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kolbjorn Skrevet 26. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2016 En skrustikke er et bra hjelpemiddel når du bytter kryss, men gjør som jeg nevnte over her og ta tak i mellomakslen i enden og prøv og beveg den, da ser du lett om det er kryss som er dårlig. Fikk du sett på videoen med lyd? Det virker misteneklig som det er mye slakk. Tro om det må skiftes noen kryss her? Og hvordan gjør man det? #broken #ujoints #ujoin #kryss #slitt #mellomaksel #landrover #landroverdefender #landroverexperience #landroverlove #landroverlifestyle #landroverlife #mechanic #car #repair #fix #diy #mekaniker #wheels #driveline En video publisert av Kolbjørn Hoseth Larssen (@kolbjorn) torsdag 26. Mai. 2016 PDT Kolbjørn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Mistenkelig? Kjør ikke EN meter med bilen. Bytt ASAP. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trond C Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Det var jaggu klart nok et dårlig kryss Og tørt og brunt, mine er alltid svarte og grisete. Det er jo ikke så vanskelig å skifte kryss, og de er ganske billige, men jeg kjøpte nye akslinger med kryss da jeg måtte skifte, uten at det kostet mer enn man vanligvis legger ut på disse bilene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kolbjorn Skrevet 26. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2016 Er inne på Paddocs og ser, men der er jo så mange å velge mellom. Hva bør jeg bestille? Har en defender 2004 (110) som sagt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tnj Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 (endret) Paddock kan du gjerne ringe til. Legger du inn ordre, må du spesifisere årmodell/VIN (rammenr) om du er usikker. Erik W-S har muligens, han VET hva du trenger, men han hadde noen feriedager i mai. http://wint-imp.no/ ( sikrest etter 1200). Denne kan muligens gå, med smørenippel! http://www.paddockspares.com/tvc100010-propshaft-uj.html ...om ingen medforumister kan selg deg/låne deg en... Bør forefinnes på ethvert herretoilett: https://haynes.co.uk/catalog/car-manuals/car-repair-manuals/land-rover/land-rover-90-110-defender-diesel-83-07-56 (Jeg har'n ikke, men jeg har til gjengjeld delekatalogen til D1) Endret 26. mai 2016 av tnj Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Ring EWS eller noen andre av de norske leverandørene. De har på lager. Du har 75mm tror jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tnj Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Det var "litt" slakk, ja... Egentlig en veldig enkel jobb, ikke no' å avskrekkes av om du ikke har mekkeskrekk. https://www.youtube.com/results?search_query=defender+change+u+joints+ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tnj Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Verktøy: ei sånn c-clip-tang som presser sammen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 ASAP????? ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 (endret) Tvert, umiddelbart, øyeblikkelig osv. Når kryss er byttet forsvinner vibrasjonen du har kjent ved gasspådrag. Endret 27. mai 2016 av lafterolf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kolbjorn Skrevet 27. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2016 Takk for gode innspill! Utrolig kjekt at dere tar dere tid til å hjelpe! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Er inne på Paddocs og ser, men der er jo så mange å velge mellom. Hva bør jeg bestille? Har en defender 2004 (110) som sagt. Anbefaler Famous Four. Svarer kjapt og greit på epost, bistår gjerne på telefon, har lave ( nok )priser, og ganske stort utvalg. Litt mindre utviklet nettbutikk enn Paddock, men summa sumarum; jeg handler aldri mer noe hos Paddock om jeg ikke MÅ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kolbjorn Skrevet 27. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2016 Bør jeg kjøpe flere slike kryss? 2 på mellomakslingen bak? og 2 framme? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Ha alltid kryss på lager, samt filtersats, bremseklosser, master og slavesylinder, overhalingskit til innslaget på starteren, pakning til dieseltrykksregulatoren, ledningsmatte til dysene, parkeringsbryter til viskermotoren og sikkert andre lure ting Og det er ikke tull. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mikke Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 (endret) vannpumpe og ic slanger er ikke tosken å ha liggende.. Endret 27. mai 2016 av mikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1120td5 Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Ha alltid kryss på lager, samt filtersats, bremseklosser, master og slavesylinder, overhalingskit til innslaget på starteren, pakning til dieseltrykksregulatoren, ledningsmatte til dysene, parkeringsbryter til viskermotoren og sikkert andre lure ting Og det er ikke tull. Dette er lekkert. akkurat som godteri samling. Alltid på plass!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjornebraten Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Hva med en ekstra sjåfør også ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Hva med en ekstra sjåfør også ? Hva fikk deg til å velge en sjåfør før en mekaniker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.