Gå til innhold

Cappings defender


pesto_trader

Anbefalte innlegg

Jeg fikk mine byttet hos Team Bertelsen. Ferdig galvaniserte med hjørner.
Hele taket ble løftet av.

104385-198260-5743ae_l.jpg

Prisen for disse husker jeg ikke nå, men ikke så dyrt som jeg hadde regnet med.

 

Ronny S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min bil som er grå, ble det ganske fint. Når det først begynner å ruste blir det stygt. En stund limte jeg grå gaffateip over, og det så helt og ut på avstand.
Jeg kunne godt byttet ut mer av bilen til galvanisert.

Ramma er jo litt bøyd, så den kunne jeg godt hatt galvanisert. Støtfangeren også. Og torpedoveggen ... Eller kanskje kjøre hele bilen i galvaniseringsbadet ... :)

 

Ronny S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker du prisen for jobben?

Veldig fristende...

Jeg fikk mine byttet hos Team Bertelsen. Ferdig galvaniserte med hjørner.
Hele taket ble løftet av.

104385-198260-5743ae_l.jpg

Prisen for disse husker jeg ikke nå, men ikke så dyrt som jeg hadde regnet med.

 

Ronny S

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en ganske fin gjennomgang av hvordan dette gjøres her: http://forums.lr4x4.com/index.php?showtopic=55697

 

Har tenkt å ta fatt på den oppgaven selv om ikke lenge. Må bare somle meg til å bestille delene :blink: Tror det blir fra YRM. Selv om de koster litt, så er det ikke mye å spare på å handle andre steder. Også virker det som det bare er de som har "alt" inne. Mange av de andre forhandlerne som bare har noen av det du trenger og da må det bestillses fra flere steder. Blir bare rot for min del i hvertfall B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engelsk galvaniseringe har jeg sånn middels trua på. Sikkert like bra som resten av overflatebehandlingen der borte. :unsure:

Jeg har blant annet sånne sidebeskyttere, der forrige eier kjøpte et vanlig sett, og leverte de til sandblåsing og varmgalvanisering før de ble montert på bilen.
10 år etterpå, finnes det ikke en eneste rustflekk noe sted på disse sidebeskytterne. Varmgalvanisering vha dupping gir et resultat du kan leve med skikkelig lenge, og ikke bare til neste vår.
Det var ikke så avskrekkende dyrt heller. Det var et firma på Kongsvinger som gjorde denne jobben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av taket! Det er ikke så mye jobb og da får du sveisa rust på toppen av torpedoveggen også.

Gjorde denne jobben på min bil for et år siden. Hadde en rustflekk på størrelse med en enkroning på hver side, men når jeg fikk av taket måtte jeg sveise inn 2x8 cm på hver side!

Den pakningen er en svamp....

 

Hjørnene som lyktene sitter på bak er veldig lett å bytte når du først har av cappings. Bare noen flere popnagler som må borres ;)

 

Ligger bilder av bilen under "passer det" på drivlinje,dekk og felg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det ser jo veldig bra ut!! Ok, så vi har altså hjørner, og cappings i en L-form. Tilsammen 4 deler. Men legger merke til at det er noe mer inntil bakdøren. Dette er del nr 5 og 6? Husker noen hva det heter? Legger ved et bilde.image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Gammel tråd, men noen som har bestilt fra YRM?

 

vurderer å kjøpe derfra, men hvis det lar seg fikse i norge med bedre resultat til omtrent det samme er jeg intr i å høre hvordan man kan få gjort det!

 

hva kan man forvente av kostnader å få dette byttet hos et verksted - ie bare jobben?

 

nico

Endret av Nico
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...