Gå til innhold

Carter AFB Competition Series forgasser på RR V8 1974


halvsyv

Anbefalte innlegg

Er det noen på LRforum, som sitter på erfaring med denne kombinasjonen ?

 

Min Range Rover Classic går pent med ny PowerSpark elektronisk fordeler (sjekk http://www.simonbbc.com/), men den har lett for å stoppe på tomgang.

 

Noen som har erfaring med tette tomgangsdyser, eller eventuelt at motoren drukner i for mye bensin...og at det bør installeres dyser av mindre dimensjon. Jeg har ingen bruksanvisning/verkstedhåndbok på forgasseren, men det er to husteringsskrier i front, og en tomgangsskrue som i praksis begrenser vanding på gasspedal -- kan ikke se at det er egen justering for tomgangsblandingsforhold.

 

Er det noen membraner inne i forgasseren som kan lage bry (slik som på originale forgassere til Land-Rover; dvs Solex/Zenith/SU/Stomberg)

 

mvh

Halvor Syvertsen

Kongsberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forgassere uten blandingsjustering har jeg ikke vært borti.

Hva enkeltpersoner på LRforum ikke har vært borti kan sikkert være et egnet tema i seg, men for personer som søker hjelp og råd, tekniske tips og tilsvarende, har det liten nytteverdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som hacri skriver er den forgasseren solgt under mange navn. Fritt fra hukommelsen så har den to skruer for å regulere blandingsforholdet på tomgang. Disse mener jeg er plassert foran der slangen til fordeler er montert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...