MadsMax Skrevet 29. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2016 Godt poeng. Da setter jeg i gang med det også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnes Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Hei,har verktøy her i fredrikstad dersom du runder bolten, brukte det selv for et par dager siden med godt hell på 4,6 en. Bare gi en lyd Magne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arnulf Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Har redskap som kan medbringer til Oslo alle ukedager også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Darcy Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Her står man og skrur....image.jpeg Sånn trenger du ikke å ha det..Har sendt deg PM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Ikke så ulik 3.5 blokka ser jeg. Lykke til og stå på! Moro å følge med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MadsMax Skrevet 29. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2016 Har redskap som kan medbringer til Oslo alle ukedager også Takker gjerne ja takk til dette! Sender deg en melding på pm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MadsMax Skrevet 30. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2016 Sitter da her med 6 bolter som på død og liv ikke vil ut. 3 på venstre, og 3 høyre. Alle boltene har selvfølgelig samme plassering på toppene. Vurderer utborring, men dette tar noe tid. Er det noen som har et verktøy for og få ut disse boltene, evt tips? De helt foran på blokka, og to inne ved ventilarmene. Tips mottas med applaus! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MadsMax Skrevet 30. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2016 Har da funnet redningen, og den fant jeg etter et glass rødvin. I morgen durer jeg ned på biltema og kjøper dette hendige verktøyet her; Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 I praksis klarer du dette med en vanlig kvalitet-sekskantpipe og en slegge også. BANKER du pipa nedpå, slipper den neppe taket. En størrelse for liten selvsagt, eller to. Erfaring avgjør... Lurer egentlig på hva slags piper du bruker som har klart runde SEKS bolter. Skulle jeg først trenge spesialverktøy, ville jeg vurdert Hazet, Wüerth eller tilsvarende. Biltema har generelt litt dårlig stål på sånne " spesialgreier" . Har handla div avdragere og uttrekkere derfra gjennom årene, samtlige er havnet i bosset... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MadsMax Skrevet 31. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2016 Da er motor og topper splittet på donormotoren. Bilder følger under :-) Kjøpte avdragepiper på Biltema, mildt sagt inponert. De dro boltene rett av, en operasjon som tok i underkant 20minutter. Bilder av topper og motor følger, her er det definitivt tegn på oljelekkasje ved sylinder 7 og 8 som ser ut til å komme av gåen pakning. Motoren på min egen bil skal splitter før jeg tar den ut av ren nysjerrighet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Finner du skade i pakningen? Boltene bør løsnes en halvomdreining i gangen til alle er løse for å unngå skeiv topp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MadsMax Skrevet 31. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2016 Finner ingen tegn til skade på pakningene, men nå er dette flrste gang jeg splitter en også. Tydelig er det ihvertfall at det er en oljelekkasje på det jeg tror er retur åpningen borte på sylinder 4 og 8. Er olje "nedi" i stemplene også. Se bilder : Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
superpedro Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Hei. Ser at converteren sitter fast på flexplata og har fulgt med motoren ut. Vil bare nevne at den må du skru av flexplata og sette forsiktig inn i automatkassa før du prøver å sette inn motoren igjen. Det er 2 hakk i converteren som skal inn i oljepumpa på automaten og det kan være vanskelig å få denne på rett plass da converteren er tung å styre sidelengs inn mot oljepumpa. For å være sikker på at den er kommet langt nok inn, må du måle hvor langt anleggsflatene på converteren ligger innenfor geakassens annleggsflate. Samtidig må du også måle hvor mye flexplaten stikker utenfor motorens annleggsflate. Dette målet skal være 2-3 mm mindre enn det første slik at når du får motoren på plass,vil det være 2-3 mm slark før du skrur sammen converteren til flexplata. Prøver du å presse motoren på plass uten å ha fått fått converteren langt nok inn, knekker oljepumpa og du må ha ut gearkassa også. Kan hende dette er selvsagte ting som alle vet? Men jeg visste det ikke første gang jeg byttet motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arnulf Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 http://www.v8engines.com/engine-4.htm litt senge lektyre, masse nyttig for gjennoppbygging. Det er forresten 25nm + 90grader + 90grader på toppboltene, ikke 20nm +90grader Jeg forsøkte å finne hva som er specs for retthet på toppene, så kune du sjekket med en rettholt og søkeblekk, tror jeg må slå opp I verkstedboka til bilen, husker ikke hvor jeg fant det selv, men det er fullt mulig å sjekke toppene selv, er de flate nok så er det ikke noe å lure på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
superpedro Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Mulig at jeg tråkker i salaten nå, men jeg lar det stå til. Da jeg for mange år siden snakket med antagelig Norges beste mekanikker på V8 motorene om å slipe toppene, ristet han på hodet og sa at dette var helt bortkastede penger. Aluminiumstoppene er så myke at du kan bøye dem "hvor du vil". Hvis du legger begge toppene med pakkningsflatene mot hverandre, vil du helt sikkert finne at de spriker på ett eller annet sted. Sett på en tvinge og du vil se at skal veldig liten kraft til for å klemme dem sammen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Boltene bør løsnes en halvomdreining i gangen til alle er løse for å unngå skeiv topp. Veldig smart dette. Det er også viktig å løsne i den sekvensen som står oppført i manualen, dvs starter ytterst og skrur inn mot midten på hver topp. Jeg forsøkte å finne hva som er specs for retthet på toppene, så kune du sjekket med en rettholt og søkeblekk Spec. limit på Warp/ retthet er 0,05mm ( 0,002inch ) diagonalt og på tvers over toppen. Mulig at jeg tråkker i salaten nå, men jeg lar det stå til. Da jeg for mange år siden snakket med antagelig Norges beste mekanikker på V8 motorene om å slipe toppene, ristet han på hodet og sa at dette var helt bortkastede penger. Aluminiumstoppene er så myke at du kan bøye dem "hvor du vil". Hvis du legger begge toppene med pakkningsflatene mot hverandre, vil du helt sikkert finne at de spriker på ett eller annet sted. Sett på en tvinge og du vil se at skal veldig liten kraft til for å klemme dem sammen. Det er mulig det du skriver her er litt rett, men på den annen side så er topp pakning problematikk på denne Rover V8 motoren ett velkjent problem. Da mener jeg at det lønner seg å starte med best mulig utgangspunkt. Anbefaler på det sterkeste å planslipe en topp som ikke er innenfor retthets toleransen på 0,05mm . Mvh Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arnulf Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Vbf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MadsMax Skrevet 1. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2016 Etter en time med SKIKKELIG tlc ? Topper er rette, dvs. Innenfor marginen på 0.05mm - har en feil på 0.02mm. Topper er rengjort, det samme er blokka. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arnulf Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Meget pent Mads! Koselig å sette sammen når det er rent Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arnulf Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 Hva skjedde? Fikk du fyra opp? Du var så nære? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvard Guttormsen Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Er det noen som har snakka med Mads i det siste??? Jeg har prøvd og få tak i han en stund på telefon,vipps og pm her! Og om jeg ikke får tak i han, er det noen som har et ekstra reimhjul til vannpumpe? Jeg har satt inn motor i min og mangler litt deler. Resten har jeg fått kjøpt hos EWS. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Er det noen som har snakka med Mads i det siste??? Jeg har prøvd og få tak i han en stund på telefon,vipps og pm her! Og om jeg ikke får tak i han, er det noen som har et ekstra reimhjul til vannpumpe? Jeg har satt inn motor i min og mangler litt deler. Resten har jeg fått kjøpt hos EWS. Håper du finner han, det er jo lenge siden han demonterte motor, burde returnert lånte / eller supplert nye deler til sin redningsmann. Absolutt minimumskrav for tillit i ved neste korsvei.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvard Guttormsen Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Jeg tror jeg vet hvor han er. Det er nok ikke direkte hans feil at han ikke får tatt kontakt eller svart på henvendelser. Det kan se ut som om det tar et par år før han får gjort det.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 auda - ligger an til at du har gått på en smule smell der ja... Mager trøst - ser ikke ut til at du er den eneste... :-/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tommy 62 Skrevet 27. juni 2016 Del Skrevet 27. juni 2016 Jeg har også prøvd å å tak i han helt siden han hentet donormotoren her hos meg da jeg mangler oppgjør for den fra han. Converteren som sitter på donormotoren tilhører girkassen her. Han hadde også solgt girkassen og drivakslene til en fra Lillehammer sa han men han har heller ikke meldt seg da Mats skulle gi han telefonnummeret mitt. Jeg synes alt virker helt merkelig her som han har bare forsvunnet ned i ett stort hull og ikke kommer opp igjen Håvard, hvordan går det an å få kontakt med han ?? Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.