Gå til innhold

D4 - DAB+


frodebergen

Anbefalte innlegg

På ‎13‎.‎09‎.‎2018 den 10.15, Paly skrev:

En liten oppdatering på denne.

 

Fikk beskjed av GAP at CPLA-14F720-modul ikke virket på tidlige modeller av LR4 (opp til 2012). Angivelig pga MOST protokollen. De sa MOST 2.0. Men etter litt søking på nett må det dreie seg om at de har endret fra MOST25 til MOST150.

 

Om dette nå stemmer har jeg en DAB-modul til salgs...

 

Pål

 

 

 

Nååå … Det virker men det er noen rare greier inn og ut av DAB, justering av lyden for å få den til å våkne ved start osv.  Dette har er beskrevet her før. Men selve DAB funker som bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, kanskje verdt ett forsøk selv om det ikke høres ut som det er helt 100%.

 

Må du vri på volumknappen når du bytter mellom dab+ og cd f.eks? Samme når man starter bilen, hvis jeg forstår deg riktig?

 

Med bare Dab så får jeg ikke brukt den uansett :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Akkurat nå, ewikran skrev:

Det vil jeg absolutt tro.

Den er dog til 2012+ som har litt annet buss-signal så du får disse artighetene, men det virker.

Utifra hva jeg leser i andre tråder så funker det ikke på Gen 1 som jeg har... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Monterte nettopp DAB+ på en 2011 som hadde DAB fra før av. Veldig enkelt og får lyd etc men har artighetene ewikran nevner. (må skru på volumknappen for å få lyd, skjermen bytter ikke alltid modus til DAB+ skjermen, av/på knappen fungerer ikke i DAB+ modus)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk også jeg snudd meg rundt og installert dab+ i min 2010 D4 ( med "vanlig" dab fra før.) Samme rariteter som nevnt over selvfølgelig, men et det noen som har funnet ut et triks for å skifte til Dab+ skjerm? Forstår lyden kommer selv om det ikke ser ut som dab+ er aktivert. Blir vel vant med det...

20191120_215419.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Solgte den til en nabo som manglet dab+. I hans var det plug&play.

 

Ellers så kan det hende du mangler noen kabler og antenne forsterker etc. Fullt mulig å legge til tror jeg og kanskje noe ligger klart allerede.  ville tatt av panelet ved høyre bakhjul og sjekket hva som ligger der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 2 år senere...

Har det kommet noe nytt og bra på dette feltet? Gjelder en D4 2012 uten DAB fra før. Har lest hele tråden, men det har sikkert skjedd noe siden 2021...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, tigergutt said:

Har det kommet noe nytt og bra på dette feltet? Gjelder en D4 2012 uten DAB fra før. Har lest hele tråden, men det har sikkert skjedd noe siden 2021...

 

Hva tenker du på, noe bedre enn original dab+?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
motom skrev (På 2.2.2024 den 21.01):

Hva tenker du på, noe bedre enn original dab+?

Hehe

Jeg har fått svar på det jeg lurer på 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...