Gå til innhold

guskur

Anbefalte innlegg

Dewalt utvalget mitt begynner å skrante, og jeg har så smått begynt å vurdere nytt. Syns Ryobi sin 18 volds serie ser litt fristende ut....

 

Spørsmålet er: er det noen her som har erfaringer med bruk av denne serien oppladbare verktøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt ryobi skrumaskin, vinkelsliper og stikksag i noen år.

Stort sett fornøyd. Men batteriet som leveres med er litt lite. Større finnes i hylla ved siden av.

Greit at alt utstyret bruker samme batteri.

Men batteriene liker ikke kulde. Men det kommer av teknologivalg, og gjelder ikke bare Ryobi.

Endret av YMK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd Ryobi, og er generelt skeptisk til merker som markedsfører seg tungt på TV. Det kan bety at det ikke er bra nok for oss halvproffer og proffer, og at de derfor må prøve å få lekfolk til å kjøpe det.

 

Jeg har cirka 10 forskjellige Makita-verktøy i LXT-serien og 6 stk. 3.0 Ah batterier. Med ladetid på kun 22 minutter, så holder dette lenge til alt jeg driver med, både med hus, båt, biler og annet. Jeg tror også at børster kan byttes på alt, hvis den tid kommer.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makitas nye muttertrekker er børsteløs og har imponerende 1600Nm når mutrer skal løsnes. 3 momentinnstillinger gjør den nrukanes til alt, Koster 2400 pluss mva.

 

Ryobi trekker 400Nm og koster 1100.

Kvalitet koster men er verdt hvert øre.

Alle som reparerer selv burde unne seg ordentlig verktøy synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det på feriepengene, Kurt, det er ikke lenge til de kommer. Så bruker du heller ferien til å skru og kappe litt. :D

 

Her er en grei startpakke. Både drillen og den lille slagtrekkeren er glimrende, kanskje særlig den lille slagtrekkeren. Drar jo 150 - 160 Nm, den lille rakkeren. Fantastisk å skru terrasse med!

 

http://m.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=47343845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en ryobi skrumaskin på hytta i Tana, og den fungerer meget bra til sommer jobbingen der oppe.

batteriene overlever vinteren der oppe også.

Er masse strøm igjen etter en over vintring. Imponerende nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man kan ikke sammenligne ett verktøy til 1000.- og ett til 3000,-

Selv om det dyreste er dobbelt så bra, er det ikke sikkert at alle har råd til slikt, ei heller bruk.

 

Min Ryobi er flere år gammel, og kjøpt lenge før noen reklame på tv.

Skrumaskinen min imponerte svigerbror under skruing av tregulv og tak. Han mener den er sterk, og batteriet holder lengre enn hans proffe Dewalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lot meg friste til å kjøpe ei pakke med drill, to batterier og lader for et par år siden da jeg egentlig var på jakt etter nytt batteri til den gamle som hadde begynt å "halte litt".... (1000kr vs over halvparten for et skikkelig batteri)..

Fungerer helt greit. Er ikke proffbruk hos meg men er jo i bruk flere ganger i uka.. Kunne selvfølgelig godt tenkt meg Makita eller blå Bosch jeg også, men har egentlig ikke noe å utsette på Ryobi drillen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det sies at jeg hadde brukt altfor mye penger på møkkadriller i noen år, før jeg klinket til med noe jeg kan ha resten av livet.

 

Den gang betalte jeg 6.100 kroner inkl. alt, for hele 702-pakken til Makita, fra USA. Det har jeg aldri angret på, og har fylt på med litt her og der etter det.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryobi hadde sikkert funket til mitt bruk. Prøvde en drill og vinkelsliper på jobb, og ble ikke særlig imponert. Mangler det lille ekstra. Så jeg landet på blå bosch. Koster litt mer, men håper det varer litt lengre og da :-) har feks en borhammer fra 98/99 som enda holder koken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg vurderte også i disse dager å kjøpe Ryobi multiverktøy, men hadde dog også bruk for en bormaskin. AEG er mit favoritt merke, men prismessing så ligger det idag meget høyt. Det tyder vel også på at når et sett bormaskin/multiverktøy settes ned fra 4500.- til 2000.- kr. så har de noe å gå på. Jeg kjøpte settet som virker solid, dog har jeg ikke fått prøvet det så mye ennå. Settet selges idag på tilbud hos Jula.

 

Jeg har forøvrig en håndpussemaskin ca. 300W av merke Ryobi som jeg er meget godt fornøyd med. (med ledning)

 

Snakker om Ryobi som AEG er deleiere i så lurer jeg på om f.eks sagsettene til Ryobi multimaskin har like god kvalitet som original AEG. Ryobi er ikke av de billigste.

 

Endret av LandRover
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...