Gå til innhold

ABS lampe slukker - hva er normalt?


ksskaret

Anbefalte innlegg

Hadde defenderen på PKK i dag og fikk den tilbake med gledelig få feil. Dog var det anmerket feil ved at ABS-lampen lyser. Har ikke tenkt over dette før nå, men lampen lyser inntil jeg har satt bilen i bevegelse. Etter dette kommer den ikke på og ABS og ETC fungerer som den skal.

 

Er dette normalt for defendere med ABS eller er det en fix ift dette?

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er slik det skal være. Hjulene må rulle noen runder før bilen kan bekrefte at ABS/TC faktisk får de signalene som trengs.

 

Ronny S

Takk for tilbakemelding Ronny, det var som jeg tenkte. For satse på at PKK mannen kjøper den forklaringen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å vise frem instruksjonsboka, det. Der står det at den skal lyse.

Takk Lise, det er nok noe med oss menn og lesing av bruksanvisning :) på side 82 står det at den slukker når bilen oppnår 7 km/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske min ABS-lampe slukket. Men den er i alle fall ikke alene, har selskap av de to på hver side ^_^ Når jeg skal opp kneiken til hytten stopper jeg først motoren og kommer meg opp gjennom sølen før lysene kommer på og tractionkontrollen dør. Jordingsproblem sier Hawkeyen min, jeg er i ferd med å se på det................... -_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...