Gå til innhold

NLRK avd. ØST Høsttur til Helvete - 23-25 september


Stig-RRune

Anbefalte innlegg

NLRK-avd Øst planlegger å reise til Helvete høsten 2016, men kun som én spennende ingrediens i et større helgearrangement hvor vi vil fokusere mer på sosialt samvær og på å være på tur, enn på offroadkjøring. Denne turen legges opp som treff med kjøreturer gjennom en hel helg. Treffet er satt opp 16 - 18 september i kalenderen. Dessverre kommer dette i konflikt med et annet populært treff for mange av klubbens medlemmer, så vi har kommet til at det er riktig å flytte treffet til helgen etter, nærmere bestemt 23 - 25 september

Vi planlegger å holde base på Mageli camping, der vi håper så mange som mulig møter opp allerede fredagen og camper i medbragt vogn/ telt eller leier seg inn i campingplassens hytter. Her finnes en rekke muligheter for valg av hytteløsninger enten man vil bo for seg selv eller ønsker å dele hytter med flere rom. De fleste som har reist opp eller ned Gudbrandsdalen har nok lagt merke til Mageli, med strand og flotte uteområder. Nå beveger vi oss i utkanten av sesongen, så badesesongen er nok i hovedsak over. Campingen har forsamlingstelt som stilles til vår disposisjon under treffet.

Det vil bli arrangert tur begge dager, lørdagen reiser vi videre oppover Gudbrandsdalen og planen er å ta for oss av Per Gyntveien, enten som helhet eller deler av den. Vi håper på flott vær i fjellet med unik utsikt og flotte naturopplevelser. Planen er å komme ned ved Skei eller i Espedalen, litt ahengig av hva vi klarer å legge til av attraksjoner og opplevelser

Søndagen vil konsentrere seg om Gausdal, først og fremst Vestre Gausdal og Espedalen, med Helvete, og forhåpentligvis noen flere spennede avstikkere, samt evt et for mange ukjent område, kalt Auggedal.

Vi vil begge dager legge vekt på å se spektaulær utsikt, og prate og være sammen på tur med bilene og i leir. Det jobbes selvsagt med tilgang til «greenlaninger» for de som ønsker litt lavserie kjøring, så hva vi til syvende og siste får til av det vil også være med på avgjøre hvor lange turer vi legger opp til.

Vi vil fylle etter med mer informasjon ettersom vi får klarlagt.

Camping ordner hver ekvipasje på egenhånd, ved å ta kontakt med Mageli camping på telefon. Geir og Tove, som driver Mageli camping har lovet oss rabatter. Det er derfor viktig at dere oppgir klubbtilhørighet ved kontakt på telefon 61276322 eller via mail: info@magelicamping.no ! (Ikke bruk onlinebestilling.)

Vi håper at dette blir et artig arrangement, og vi legger vekt på at det skal passe barn i alle aldre.

Meld deg på, og ikke nøl.

Endret av Stig-RRune
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Det er meningen at dette skal bli en Helvetes tur :) Folk må se litt mellom fingrene på humoren som som utvikler seg i kjølvannet av snakk om bannskapsord og navn på kjønnsorganer i det offentilige rom. Se nå til Helvete..... og kom deg opp av so(faen) :D

 

 

Vi tror dette blir gøy og vi håper at det blir mange blide Land Rover entusiaster på tur, så far vi bare håpe at det ikke blir nødvendig å ha begrensning, ut over det som er kapasiteten til campingen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

I løpet av et par uker er målet å få sjekket ut et par konkrete greenlaning-alternativer av ulik "tøffhetsgrad" :)

 

Husk å sette av tid og kontakt Mageli Camping for bestilling av hytte, vogn-/teltplass.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tilbakemelding fra campingplassen om at de ikke reserverer caravanplasser på forhånd, er det samme beskjed som andre har fått?

Har aldri opplevd at det har vært fullt på Mageli, ikke engang i strålende vær i fellesferien.

 

Så de er nok mer grunnet en ikke aktuell problemstilling, enn vrangvilje tror jeg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virket ikke som om de var bekymret for det da jeg snakket med dem. Jeg kan dobbeltsjekke, men dette er jo utenfor sesong, så jeg vil ikke tro det blir ansett som en aktuell problemstilling. Jeg har anslått hva jeg håper blir omfanget av treffet, og det virket ikke som om de ble skremt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser mailen derfra igjen ser jeg at det kan tolkes slik at det er selve plasseringen som ikke kan reserveres, og ikke at det er faktisk plass. Jeg ba i bestillingsmailen om å bli plassert sammen med resten av LR-folket, og det var nok det hun tenkte på i sitt svar. Vi lar det ligge der, tenker jeg - det blir sikkert et flott treff igjen ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...