Land Rover for alle penga Skrevet 12. juli 2016 Del Skrevet 12. juli 2016 Dette blir topp. Men husk at det er en Land Rover og at de ikke trenger å være bulkfri Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeX Skrevet 13. juli 2016 Del Skrevet 13. juli 2016 Tetter gamle hull med popnagler: IMG_20160710_174353.jpg Hvordan klarte du å fjerne de mutternaglene? Har en ligne utfordring foran meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 13. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2016 Satt karosseriskruer i hullene før, i forbindelse med noe gitter-greier foran lyktene. Så jeg hadde bare rene hull å forholde meg til. Har heller ikke hatt problemer med å borre ut gamle popnagler. Begynner de å spinne, så vinkler jeg bare borret litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 13. juli 2016 Del Skrevet 13. juli 2016 (endret) Denne bilen kom til et godt hjem Endret 13. juli 2016 av GuttormG Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 13. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2016 Hjemmet mangler sveiseapparat. Ellers bra. (Synes MIG-apparat med flussmiddel i tråden virker som en god start, for øvrig. Får se hva det blir til, men liming av metall med metall er greit å kunne.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 17. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2016 Tips til passende sikringsboks mottas. I dag finnes det to holdere med seks sikringer hver. I tillegg er det en egen holder med to grovere sikringer. Vet ikke hva det går til. Får konsultere koblingsskjema for å se hva som er originalt. Går over til flatstift-sikringer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 19. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2016 (endret) Beholdt glass-sikringene og original sikringsboks. Moddet plasten litt, slik at standard lengde sikringer sitter godt. Det elektriske anlegget er i henhold til skjema og det er ingen irr i sikte. Tidligere eiere har brukt strømtyver her og der for å hente strøm. I dag har jeg fått testa at elektrisk vifte på radiator går, og at kupevifta også virker. Til og med lys i dashbordet. Her kommer bilde fra fjelltur i dag: Endret 19. juli 2016 av sveinikr@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 19. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2016 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 20. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2016 (endret) Har begynt å pusse ned dørene. Pussing og lakk er koselig arbeid, synes jeg. Resultatet er så konkret og proposjonalt med innsats. Fant enda et lite rusthull i karrosseri (stolpen døra hengsles til). Kommer til å pirke der det pirkes kan etter rust og sette vekk utbedring av dette til proffs. Vil jeg finne rust under pakninga på frontruta, tror dere? Pakninga er sliten og bør byttes på sikt. Prøvde å få liv i tankmåleren i dag, med det resultat at festepunkt for jording brakk rett av på tankmåleren. Måleren har virket sporadisk, så teorien var ustabil jording/dårlig kontakt. Ergerlig. Får skifte hele sulamitten. Jau jau. Kjenner at jeg skal ta en pause og gjøre litt andre ting. SI Endret 20. juli 2016 av sveinikr@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 28. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2016 Hengerfestet er montert på den nye bakenden. Greit å ha mulighet til å dra henger. Stålbørstet, grunnet og lakka. Fort og galt. Kliner inn hele assembliet med hammerrite ved første anledning. Nye bolter og gode greier! SI Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 30. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2016 Bilder må til: Kula bader i sin egen Hammerite. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 2. august 2016 Forfatter Del Skrevet 2. august 2016 I dag fikk jeg sjaltingen mellom høy og lav til å fungere. Ting hadde satt seg. Staget ned til transfer har litt slark. Skal lage film for å vise hvordan det ser ut. Artig å få til dette. Minimal jobb, og en bekymring mindre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 5. august 2016 Forfatter Del Skrevet 5. august 2016 (endret) Driver og sliper ned stål-tersklene. Bruker vinkelsliper med 40-korning sandpapir og fjerner gamle lag med lakk, rust og annen drit. Forsøker med grå emaljelakk og ser hvordan det blir. Prøvde hengeren på bilen. Feil på lysene på bil og henger ble resultatet. Koblet fra hengeren og har fortsatt nødblink ved bruk av blinklys til høyre eller venstre. Vet ikke hva som er galt. Tips? Uansett, dere har ikke hilset på mora mi. Hun var med på prøvetur i dag, og inntok klassisk positur ved påstigning: SI Endret 5. august 2016 av sveinikr@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 11. august 2016 Forfatter Del Skrevet 11. august 2016 Pakke med nye speil, dørhengsler og bolter, cubbybox, tankmåler, girkuler i aluminium mottatt Får sende bud etter blinklysrelee snarest. Er det ikke all verdens med kjøring, så blir det desto mer pakkeglede. Glede er det uansett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 (endret) Veien er målet:-) Er bilen ekstra høy eller krakken ekstra lav? Endret 12. august 2016 av GuttormG Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Herlig bilde, Svein? Det må jeg vise til fruen i huset. Hun ble forøvrig veldig glad da jeg fikk stigtrinn på Defenderen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 12. august 2016 Forfatter Del Skrevet 12. august 2016 Det er en vanlig krakk. Mulig at bilen er hevet. Vet ikke. Hva er avstanden fra nav senter til skjermkant på en standard 110? Gamlemor hører dårlig, men til tross for dette syntes hun ikke at den var særlig comfy. Forstår det bare ikke, jeg. I dag kom 10l MTF 94. Nok til tre oljeskift på hovedkassa. Blinklysrelee koster 90+mva og gløderele 500+mva. Bestilt begge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 12. august 2016 Forfatter Del Skrevet 12. august 2016 (endret) Kjørte bilen i en helling og byttet tankmåler. Hellinga benyttes fordi det er en del diesel på den. Gammel måler ute: Ny tankmåler på plass: To «utfordringer»: 1. Trenger en stump slange 2. Jeg har introdusert luft. Hvordan er det best å lufte dette? Lufte på filteret? Spesielt jordinga er utsatt for rust. Hva beskytter best uten å ødelegge kontakt? Svein Ivar Edit: måleren er testet og nåla sklir opp til riktig nivå, som i en god drøm Endret 12. august 2016 av sveinikr@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 13. august 2016 Del Skrevet 13. august 2016 Åpne lufteskruen på filteret og pump med håndpumpa til det kommer ren diesel. Start og kjør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 13. august 2016 Del Skrevet 13. august 2016 Rengjør jording, skru til og gi den en dråpe eller to med -dere gjetter det aldri. ..- linolje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 13. august 2016 Forfatter Del Skrevet 13. august 2016 Prosjekt tankmåler fullført. Lite løft på sjåførplass: Dette bør byttes: Har lyst til å ta ut dashen av to grunner: bytte til en penere og for å få rydda ferdig i ledningsnettet. Glødereleet skal vel bla annet kobles opp mot tenningslås, også. Det er så kos at jeg nesten dauer. SI Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 15. august 2016 Forfatter Del Skrevet 15. august 2016 Runda 485 000km. Bytta olje på girkassene. GL4 på transfer og MTF94 på hovedkassa. Og jemini for et søl MTFen lager. Oljesprøyta mi holder ikke tett noen steder med den olja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 16. august 2016 Forfatter Del Skrevet 16. august 2016 Startet jobben med å justere ventiler i dag. Demonterer glødeplugger for å slippe kompresjonsmotstand i motoren. Glødepluggene ser sånn ut: Den ene henger ikke godt sammen. Ikke umulig at bilen bare har glødet på tre. Tror jaggu jeg bestiller nye glødeplugger, først som sist. Motoren tikker litt, så det blir fint å få tatt ventilene nå. 0.25mm klaring, er det som sies på internetten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 17. august 2016 Forfatter Del Skrevet 17. august 2016 (endret) Ventiler justert. «Rule of nine» brukt. De fleste ventilene hadde for stor klaring. Ganske kult å høre motoren slippe luft ut fra luftehullene. Glødeplugg-hullene, altså. Venter på nye glødeplugger og blinklys-rele fra vestfold. Snart kan jeg bruke den litt mer med god samvittighet. Det blir . Endret 17. august 2016 av sveinikr@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Bare velstand,nå. Koser meg og leser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.