Gå til innhold

1987 110 2.5 diesel turbo


Anbefalte innlegg

Fritt fra hukommelsen er det ikke samme giver i td og tdi. Eller var det i defender og discovery. De/noen som har tatt motorbytte fra td og satt inn en tdi fra discovery fikk missmatch giver instrument...

Sier husken min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kjøpt PRC2236 (Defender 4 cyl engines up to 1989) og forsøker nå med PRC6663 (Defender 2.5 TD from 1989).

 

Førstnevnte skulle passet, men var ulik den jeg plukket ut. Flere alternativer forklaringer. Motor kan være bytta (har ikke sjekka),

instrumentet i dash kan være byttet (mer plausibelt - i og med at jeg har symbol for choke og ikke gløding i dashen).

 

VSI hadde på lager så det kommer i brev :) Jeg er fan av VSI (Lette å få tak i, har mye og sender kjemperaskt.)

 

 

Jeg er glad og fornøyd med at forbindelsen mellom sender og dash tross alt virker, og prøver meg fram til jeg finner riktig sender.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta luft- og dieselfilter.

 

Tilfredsstillende når motor starter og kakler fornøyd etterpå.

 

Edit: luftfilteret var datert 2008 (mahle). Det var det året spoon her på forumet solgte bilen (ca 20 000km siden). Kanskje var det Gaute som installerte det...?

Endret av sveinikr@hotmail.com
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Notert, unge mann. Denne skal nok beholdes ei god stund.

 

Noen som vet om chamonix white er riktig betegnelse på fargen på denne?

 

Spørs om dørkplatene på bakskjermene kommer på igjen, i alugrå versjon. Har lyst til å gjøre dem litt lavere og gi overkanten 45-grader vinkel, for å redusere effekten av at platene bygger 3 mm. Begge bakhjørnene har tydeligvis vært i hard bruk.

Koser vårs i skjulet:

 

IMG_20160710_173604_1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...