sveinikr@hotmail.com Skrevet 13. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2021 (endret) Ny olje på girkasser, differ og pokaler. Oljen som kom ut var pen overalt. Det var godt å se! Endret 13. mai 2021 av sveinikr@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 13. mai 2021 Del Skrevet 13. mai 2021 Hadde alle skiftet oljen ofte nok hadde det vært lite å gjøre for mekanikerstanden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 14. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2021 Demonterer vasspump. Ser om jeg kommer inn til regreima etterhvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 15. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2021 Muttertrekker 1 - 0 Jesus. Hjemmeseier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 15. mai 2021 Del Skrevet 15. mai 2021 Går unna i svingene her. Hjemmeseier smaker best Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 16. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2021 Så kom man inn til registerreima. Greit å få bytta regreima nå, tror jeg. Bestilte nytt reimhjul og tannhjulet på kranken i dag. Får prøve å demontere det gamle og bytte oljetettinga bak der mens man holder på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 16. mai 2021 Del Skrevet 16. mai 2021 Bestill kiler også, de er utslitte, og vær forberedt på å måtte sveise mot kilsporet. Kiler er halvmånene som kiler fast reimhjulet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 16. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2021 1 time siden, lafterolf skrev: Bestill kiler også, de er utslitte, og vær forberedt på å måtte sveise mot kilsporet. Kiler er halvmånene som kiler fast reimhjulet. Allerede bestilt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 16. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2021 Byttepumpe times opp og ny regreim m/garnityr monteres på lokalt verksted. Driver bare og dekker bordet for fagfolka (som sveiser og driver annen magi som jeg ikke kan). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 18. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2021 Pusle puzzle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 20. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2021 (endret) Dieselpumpe kom på trammen i går, de siste bitene til registerreimbyttet (kiler, reimhjul til veiv, pulley på veiv) har passert Gardermoen med DHL. Pakken forflytter seg i Express-fart. Siden jeg allerede har gått for blå silikon på turbo-intercooler-slanger, så måtte det bli blå silikon på kjøleslangene også. Håper dette eventyret ender bra. Ellers har jeg jaggu kastet bort en god del kroner! *krysser fingrene* Endret 20. mai 2021 av sveinikr@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 23. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2021 (endret) Fjernet gammel regreim i dag. Reimhjulet på veiva ble fjernet. Ny injektorpumpe montert. Venter på smådeler før montering. Tok bilder, men forumet har tekniske problemer? Endret 23. mai 2021 av sveinikr@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 25. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2021 (endret) ' Reimhjulet drar litt i framtuppen på kilen. Registerreim-drevet sitter mot 1,5 kile, så ingen fare for at det sliter seg. Det er vel glippen til venstre for kilen Lafterolf mener bør sveises. Nå har jeg gått litt bort fra planen om å ha andre til å bytte regreim, så jeg har ikke sveiseapparat eller kunnskaper til å betjene et. Skal jeg bare montere ny kile og montere på nytt, eller finnes det andre triks som ikke involverer sveising? Sånn ser det gamle kilen i forkant. I bakkant er det ikke forsyvning. Er dette normal slitasje på ei regreim? Ser ut som at den har ridd en kant.... Jeg får være våken når jeg monterer ny og se etter unormaliteter. Monterer ny strammer og løpehjul for reima. Prøver å dreie motoren en del ganger etter montering for å få et inntrykk av hvordan den legger seg. Byttepumpa til høyre. I kampens hete-bilde. "Ny" dieselpumpe montert - det gikk veldig greit. DHL burde stå på døra med de delene jeg mangler til regreima i dag eller i morgen. Er det forresten noen som vet om tetningsringen på dekselet har samme delenummer som den som sitter lenger inn. De ser veeeeeldig like ut, men jeg er usikker på om jeg bør prøve meg på dekselpakninga. Den ser hel ut, og litt klønete å montere. Endret 25. mai 2021 av sveinikr@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 25. mai 2021 Del Skrevet 25. mai 2021 Det er ikke HELT det samme å lese dette når bildene ikke fungerer på forumet for tiden... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 25. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2021 17 minutter siden, @le skrev: Det er ikke HELT det samme å lese dette når bildene ikke fungerer på forumet for tiden... Ser du ikke bildene i den forrige posten min? De synes på skjermen min når jeg tok copy and paste rett inn i innlegget (ikke som vedlegg.) Synes det virker som at den gamle registerrem-strammeren (det er vel den som styrer reima dybdemessig) må ha ligget litt for nære motoren. Ser på bildene før demontering at reima lå litt for nært motoren, 2-3 millimeter innenfor kanten på de øvrige hjulene. Kommer til å bruke falkeblikket når dette monteres - har aldri sett at det skal være behov for å space ut strammeren for å få riktig dybde på reima? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 25. mai 2021 Del Skrevet 25. mai 2021 Nei, ser ikke bildene. Skulle ta et screenshot for å vise, men det får jeg ikke til å legge inn her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 25. mai 2021 Del Skrevet 25. mai 2021 (endret) Det tåles ingen slitasje på kilsporet i veiva. Der må det bære klin kompakt. Prøv å send bilder på mms til meg så kan jeg forsøke å legge inn bildene fra android telefon. Endret 25. mai 2021 av lafterolf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 25. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2021 28 minutter siden, lafterolf skrev: Det tåles ingen slitasje på kilsporet i veiva. Der må det bære klin kompakt. Prøv å send bilder på mms til meg så kan jeg forsøke å legge inn bildene fra android telefon. Jeg har android, funker ikke fra den heller... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 25. mai 2021 Del Skrevet 25. mai 2021 Har du slitasje i kilspor kan kjemisk metall også brukes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 29. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2021 Motor på plass i motorrommet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 29. mai 2021 Del Skrevet 29. mai 2021 29 minutes ago, sveinikr@hotmail.com said: Motor på plass i motorrommet. Bra jobba! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 29. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2021 2 timer siden, jorgenht skrev: Bra jobba! Kan røpe at den starter også! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jasswass Skrevet 29. mai 2021 Del Skrevet 29. mai 2021 Enda bedre! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 30. mai 2021 Del Skrevet 30. mai 2021 Godt jobbet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 31. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2021 (endret) Status på motorbyttet: Motor starter og har fått gå noen sekunder uten kjøling. Problemstillinger: Har ikke koblet kjøling - nedre radiatorslange til Defender 200TDI passer ikke rett på. Ser ut til at munningen på vannpumpa peker 90 grader feil. Får prøve å bestille radiatorslange til Disco, men er redd avstandene blir feil... Kjøleslanger til varmeapparat gjenstår å koble - kommer nært uoriginalt rele-opplegg (for gløding) på torpedoen. Litt køl med filterhuset jeg kjøpte nytt. Jeg trenger 8mm banjoer å skru her. De gamle koblingene fra 19J funker ikke. Oppsett på turbo-intercooler ikke gjort - har både rør og silikon-ender - men det er ikke opplagt hvordan jeg kommer i mål. Oppsett av dynamo/servopumpe - og skaffe riktige reimer når det er gjort. Det var deilig å få motoren inn i bilen igjen og at den starter så lett - men jeg skal innrømme at det hadde vært deilig om alt kunne gått rett på uten mer køl nå. Men var forsåvidt forberedet på dette =) Edit: Jfr. 1. punkt:Bestilte nedre radiatorslange til disco 1 fra vestfold ships. Denne skal være for kort, men jeg har en Defa-slangevarmer jeg tenker å forlenge innpå-da øker lengden fram til radiator. Jfr. pkt 3. punkt: Hører med eik-maskin om de har banjo-koblinger. Endret 31. mai 2021 av sveinikr@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.