sveinikr@hotmail.com Skrevet 2. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2016 Kjørte bilen på verksted nå. De gjør en vurdering av motoren. Jeg synes den presterer helt ok. Det ryker ikke av bilen når motoren er varm. Blir fint å finne ut av tilstanden på'n. (X-trailen fremviste startende rust i bakre hjulbue ved vask i dag. Tar vel ikke lange tida før den ser ut som lyktebrønnen til 1987.) God kveld og god helg. Nå skal jeg ha litt bilfri i helga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åge Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 Nå kan alt skje, Åge. Hvordan går det med din? Din heter Oneton - min heter Oneten (den har ikke fått noe annet skikkelig navn enda.). Fremdeles søsken! Hei der, det går nok litt trått her. Oneton er primet, og skal ut av garasjen slik at både bil og garasje kan bli kvitt pussestøv før lakkering. Følger din tråd for å hente inspirasjon ! Tanken er å få ett par timer på verkstedet før endelig eu godkjenning, slik at jeg får greie på hva jeg må konsentrere meg om - etter lakking. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 10. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2016 (endret) Gode greier Mye som må på plass før EU? Lafterolf og Co har sådd tanken på 300 tdi, og hvis det som står i 87 er utslitt, blir det å bytte motor og girkasser i en smell. 300tdi (motor + gir) i særdeles god tilstand kan være av interesse. Hva vil det koste, sånn ca? Bilen vil nok også få en hellakkering etter hvert. Den beholder hvitfargen, men jeg er sugen på tidsriktige klistremerker på sidene, nye cappings på bakhjørnene (gjerne galva) og aluplater bakskjermer fjernes. Sky is the limit. Kjenner på savnet mens verkstedet gjør sveis og vurdering av motor, evt skifter regreim osv. Endret 10. juni 2016 av sveinikr@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 14. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2016 Var innom verkstedet der 87 har legetime i dag. Dieseltank var nede, gammel bakstuss var kappet av og ramme ble klargjort for ny sveisedel med innlegg av friskt stål et sted. Ramma er reddet Skulle tatt bilde, men jeg ble for rørt. <3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 16. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2016 (endret) Bytte av bak x-member (også kalt støtfanger *knis*): Verkstedet mottok bilen urørt av meg og har demontert dieseltank, kappet av gammel ihjelrusta bakpart, forsterket ørlitegrann foran kuttet og sveist på ny del (som jeg hadde kjøpt på forhånd), opp med dieseltank. Regner med at ledninger er koblet og at bilen er som jeg leverte den inn, men det er ubekreftet. Jobb: 10 timer. Pris: 8 500 (usikker på om det er med eller uten moms.) De er allerede i gang med regreim-skiftet. De har fått sim-ring veiv, ny vannpumpe, ny strammer og ny orig. reim sammen med bilen. Har tenkt litt på finish: Cappings bak er generelt slitne. Kommer til å slipe av svart maling og male med grå hammerite. Det blir kult. Samme med rock-sliders og muligens også støtfanger foran. Dørkplatene på bakparten av bilen skal av, uansett om det er bølgete det som er under (Det lille jeg har gløtta under har ikke avslørt omfattende skader.) Endret 16. juni 2016 av sveinikr@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 16. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2016 Fasit: 11000 inkl. mva for rustsveis og bytte av regreim. Justering av dieselpumpe inkludert. Meget happy. Bestiller etterkontroll i morra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 16. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2016 Noen bilder av resultatet: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 16. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2016 Videosnutt av moroa: https://youtu.be/4yDvWzSNALo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 17. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2016 (endret) Dørkplater rives av: Bilen har fått full fasong igjen. Endret 17. juni 2016 av sveinikr@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åge Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Dette blir bra Men bilen kledde de dørkplatene.... Men den blir vel fin uten og Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 18. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2016 Linoljebading: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åge Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Linolje, er det Biltemas linoljebaserte eller ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 18. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2016 Jepp. Lukter tran, så den må være bra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 (endret) Selger de så lite av godstoffet at det harskner? Men-gjør ikke noe-virker for det. Et par av gamlingene på det lokale trandamperiet brukte før tran ble omega-3, ISO og HMS og alt slags tull rå tran rett fra tanken både til å spyle under Mercedesene og på tanken. Luktet litt stramt av de bilene:-) Biltema vare nr 362452 Fersk linolje lukter tørt korn eller høy:-) Endret 19. juni 2016 av GuttormG Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 20. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2016 Du har mange gode historier på lager, Guttorm. Veldig fornøyelig, keep 'em coming. Ledninga til vanntemp-sensor på motoren på bilen min henger bare å dingler. Kan koblinga av dette være relatert til elektrisk kjølevifte på radiator, eller har den en egen sensor for start/stopp? Jeg skulle veldig gjerne hatt kontroll på kjøleveske-tempen under kjøring. Er det komplisert å koble dette? Jeg har altså ledningsstumpen som henger på motor og instrument som jeg antar fungerer når det kobles. Hva trengs mellom der? (Jeg har lur-tittet bak speedoen, og det var ledninger tilkoblet instrumentet, men forbindelsen er nok kuttet et annet sted...) For øvrig: Bilen står nå til etterkontroll - PKK. mvh Svein Ivar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åge Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 Den typen linolje har jeg også brukt. Fylte garasjen med godlukt, etter måneder med pussestøv og lukten av diverse løsemidler :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 20. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2016 Beskjed fra verkstedet: Bilen er godkjent og kan hentes. Hvordan feirer man noe sånt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 Et glass linolje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 Hurra!! Feires med en kjøretur såklart! Med innlagt stopp for is og brus! Linolje kan fint drikkes; det er til og med sunt og inneholder Omega-3 fettsyrer. Om en kjøper billige omega-tilskudd er det rett og slett linolje som er i kapslene. Nå blir det OT så det holder; men oppdrettsfisk inneholder mindre og mindre omega-6 og mer og mer omega-3 nettopp fordi de fores med planteprodukter, bla linolje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 20. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2016 Det regner, så den får stå inne. Gjenstår å montere hengerfeste bak. Vil ha vanntemp-sensor i orden før det blir mye kjøring. Masse kos fremover også Spake for høy/lav gir lite feedback, så bilen har bare høy foreløpig. Vet ikke hva som er galt foreløpig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 21. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2016 Har revet ut en kilometer med overflødige ledninger fra bilen i dag. Jalla-dashen er herved fjernet. Det har vært koblet stereo i bilen. Litt usikker på om slik luksus er nødvendig. Det blir såååå mye ledninger Etter fjerningen av mye ledninger er det noen løse tråder. Rele til glødepluggene sitter på torpedoen i motorrommet. Hvorfor den provisoriske trykk-knappen for gløding er der, vet jeg ikke. Dashen har choke-lys men ikke gløde-indikator. Mulig en tidligere eier har unngått å tukle med tenningslåsen og laget en rask løsning? Får leke med releet og se om det fungerer (timer/delay). Den 1 km med ledning jeg fjernet inkluderte jording til glødesystemet, så da vet jeg hvorfor den ikke gløder akkurat nå. Peace out. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 22. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2016 (endret) «Bilen er i Slidre, lyden er i Aurdal Land Rovern min, den er awesome Kunne kjøpt classy, men valgte å kjøpe oneten Kunne kjørt fancy, men valgte å "lønne" familien min...» (mottatt fra kompis på face) Endret 22. juni 2016 av sveinikr@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 22. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2016 Uten gløding og blinkers i dag. Feil funnet: dårlig kontakt i ei sikring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pirmin Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Sikker på at vanntemp ikke er den sensoren som ligger bak til høyre på toppen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.