Gå til innhold

1987 110 2.5 diesel turbo


Anbefalte innlegg

Ny Bosch-starter og servicedeler bestilt fra Island4x4.

 

Synes ikke de "nye" setene ble noe gode å sitte i. Spesielt ryggen er hard midt på. Har til og med prøvd å bytte side på ryggene, uten at det ble bedre. (En av ryggene hadde metall-plate, mens den andre var av litt mer fleksibel type)

 

Siden det snart er jul har jeg bestilt nye seter fra powerfuluk. HSX, black cloth, white stitching.

 

*blør og smiler*

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå står det to nye seter ved siden av bilen på låven.

 

Prøvesatt setene på stuegulvet i går, og setene blir gode å sitte, med god hodestøtte. Jeg er lang i ryggen, men nå har jeg god støtte helt opp. De gamle setene er vesentlig lavere. PowerfulUK var raske til å levere setene, så nå venter jeg bare på at de verste kuldegradene skal gi seg. -26 i dag morges og CX-5'en fyrte på andre omdreining. Helt utrolig, må være bra glødesystemer på disse romskipene.

 

Løsning for å få ladet batteriet må på plass på sikt. Blir litt mer hassle med fastmonterte seter, men komfortmessig er det verdt det i bøtter og spann.

 

Dette blir nydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For begge? Det var jo spiselig.. Rundt 5.500,- da. Kjøper man sportsseter her hjemme på berget, så koster de jo fort det samme og er ikke tilpasset LR.

De var jo fine.. Mener jeg har sett seat-risers som man kan hengsle/vippe også, det hadde jo fikset adkomst til kassen.. Hmmm.. Må tenke litt nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Link til selgers sider:
https://www.powerfuluk.com/vehicles/land-rover/defender/interior.html

 

Det finnes Sparco-alternativer som ligger i samme prisleie. Var det island4x4 som hadde de, mon tro.

 

Interesserte er velkommen til å prøvesitte setene i min bil.

Endret av sveinikr@hotmail.com
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mottar i dag nytt dieselrør som sitter mellom filter og høyttrykkspumpe på motoren.

 

Har i dag en liten lekkasje inngående til pumpa, noe som gjør at det er dieselsvette over hele pumpa. Det lukter (tar vel neppe fyr?) og skal byttes.

 

Tips i forbindelse med bytting mottas med takk. Har skjønt at det sitter en enveis-ventil rett før denne slangen ut fra dieselfilteret, og den vil jeg helst unngå å ødelegge...

 

Ny startmotor kommer også, pluss noen andre småtterier. Bytter ikke startmotor med det første. Bilen starter greit med god strøm og motorvarmer.

 

Det er altså julaften på ein litt grå torsdag i mars. Det er en grunn alene til å ha britisk storsjarmør i stallen. Man må ta med seg de små gleder.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil dieselslange passet nesten på riktig plass. Litt for kort, bare. Får bestille og bytte til resten. Får prøve å få tak i fødepumpa (original) også. Trodde jeg skulle bytte inngående til pumpa, men så er det returen som er lekk. :( Litt dårlig research der, altså...

 

Ellers en hyggelig jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...