Gå til innhold

1987 110 2.5 diesel turbo


Anbefalte innlegg

Har sendt forespørsel til raptor-engineering. Jeg regner med at de vil selge meg nytt instrumenthus i metall, senterkonsoll med plass til stereo og låsbart hanskerom (til refleksvesten), også i metall. Blir fint å pusle med i vinter. 

 

Fire kryss er på vei fra vestfold.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, takk. Progresjonen halter framover. De gamle kryssene må sittet der en stund, for å si det sånn. Det ene krysset hadde ørlite slakk, men det fremre krysset på bak-akselen lugget litt. Hadde jo vært gøy om dette løser de vibrasjonene som tidvis har vært i bilen.

 

Det er bare å komme innom. Jeg er noget opptatt med arrangering av stortingsvalg på vegne av en kommune kommende helg, men etter det roer det seg litt. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult! Gjøres dette greit uten spesialverktøy for å avbalansere ting? Har skiftet mange kryss på kraftoverførings akslinger til traktor, men aldri gjort det på bil før. 

 

Fikk du løst vibrasjonsproblemene også? 

 

Nydelig bil forresten. Blir skikkelig misunnelig på disse defenderene :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart ferdig med bakre mellomaksel. Blir spennende å montere og prøvekjøre! Har igjen fremre mellomaksling, også.

 

Det skal ikke være balanseringsbehov hvis bakre og fremre del av akselen settes sammen sånn som de sto på bilen. Drar man akslingen fra hverandre og monterer det annerledes enn før, blir nok mellomakslingen ute av balanse.

 

Det nærmeste man kommer spesialverktøy er seegerring-tang. Skrutvinge er godt å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har vært hos Reidar på Toten og henta sommerdekk. Trivelig type som har mye fine biler! Insa Turbo i 235/85r16. Bruker de felgene jeg har, eller skaffer noe annet som lakkeres i bilens farge. Det settet som står på er brukbart lenge, så jeg henger på gjerdet og ser om noe dukker opp.

 

Ankommet er galva lister til bakdørene, raptor engineering dash, frontrute-«hengsler» og kryss til fremre mellomaksel. Må bruke litt tid for få plassert alt dette... :-0

 

 

Endret av sveinikr@hotmail.com
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg og Siggen som var ute og kjørte litt i dag, på en privat skogsvei her i Valdres. Veien var stort sett fin, men med noen bratte partier. Med krypkjøring i 1. lav der det var brattest nedover, hadde vi full kontroll på kjøretøyene uten å tenke på brems.

 

Artig tur, men altfor enkelt for bilene våre! :)

IMG_20170924_131604.jpg

Endret av sveinikr@hotmail.com
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vinterdekk som fulgte med felger tiltenkt Insa turbo dekkene. Gaute er leverandør av mutre :)

 

Tenker å prøve hvordan disse vredestein dekkene er å kjøre på. Sikkert myke og fine.  :)

 

På den seriøse todo-lista står kryss på fremre mellomaksling og nytt instrumenthus i metall.

IMG_20171009_183531.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...