sveinikr@hotmail.com Skrevet 30. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2018 Begge deler er byttet. Slapp av, gutter! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åge Skrevet 30. desember 2018 Del Skrevet 30. desember 2018 Svein Ivar, du som handler en del deler, hvor handler du mest fra i disse dager ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 31. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2018 Vestfold ships, Paddock eller Island-4x4. Siste ladning fra Paddock kom veldig fort. Synes jeg har bedre oversikt over fabrikat hos Paddock enn hva jeg får hos Island-4x4. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 2. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2019 (endret) Byttetransfer er funnet og handlet. Men må hentes langt pokkers nedi Østfold. Den nye enheten har sannsynligvis gått rundt 10 000km, så dette har jeg trua på. Jeg kommer til å gjøre en vurdering av om den gamle kan overhales når den er ute av bilen. Er vel spesielt akslingen på intermediate gears som kan slite på kassehuset og forårsake oljelekkasje. Sitter en oring som tetning på denne akslingen som også kan byttes. Tenker å prøve meg på byttet selv når klumpen er på plass. Med stropper og jekk bør det kunne gå. Endret 2. januar 2019 av sveinikr@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 3. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2019 Har startet jobben med å få ut lt230-en. Demontert mellomaksler mot transfer, løsnet boltene mot r380 og festet mot ramma. Ser at noen foretrekker å demontere braketten på ramma for å få bedre plass ved heving og senking, så gjør det. Vil tro at stagene til girspaken bare kobles fra, så kan spaken stå? To stag. Gjenstår å ta ut speedo-kabel, handbrekk, disse stagene, elektrisk ledning til difflock-indikator og handbrekk-leamikk. Stor jobb dette! :p Det mest kritiske er vel å få på nykassa uten å ødelegge teningsringen mot akslingen fra r380. Får ta akkurat den operasjonen med selskap, tror jeg. Hoi! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 Pass også på at all olje fra transfer renner ut via den nederste skruen mot girkassa om du ikke allerede har tappa olja... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 (endret) 21 timer siden, sveinikr@hotmail.com skrev: Det mest kritiske er vel å få på nykassa uten å ødelegge teningsringen mot akslingen fra r380. Får ta akkurat den operasjonen med selskap, tror jeg. Korrekt. Og lur tanke. Skru av brekktrommel på bilen, En skrue etterat mellomaksel er av. Skru så av 4 bolter som holder bremseskjoldet. Brekkwire kan fint stå på. Da får du av hele brekksystemet i ett. Heng brekkdelen opp i en ståltråd e.l. for å holde den unna kassa. Endret 4. januar 2019 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 5. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2019 15 timer siden, Erik Iversen skrev: Pass også på at all olje fra transfer renner ut via den nederste skruen mot girkassa om du ikke allerede har tappa olja... Jøss, egen tappeskrue der? Godt å vite. Britene overgår seg selv til stadighet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 18. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2019 Bytte-transfer har landet. Generell tilstand på byttekassen er veldig mange hakk bedre enn den gamle. Preload er helt annerledes. Mye tightere. Bare ett problem med den nye kassen: Ett av den gjengede festepunktene mot r380 har ødelagte gjenger, så der må det gjøres en jobb. Enten gjenge opp, eller gå opp en dimensjon for å få gode nok gjenger. Disse gjengede hullene bør vel omringes av flytende pakning ved montering mot hovedkassa. Ellers blir vel det lekkasje fortere enn man rekker å si "low - gear"? Meget god stemning meldes fra Valdres. Kaldt vært, men tørt og fint. Over og ut. Takk til Siggen og Dag-Ove for at transferkassen er på plass! GoodGuys, som dem sier på Klokkeriet (Ja, jeg har oppdaget et fascinasjon for klokker. Alt med tannhjul er liksom kult.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 19. januar 2019 Del Skrevet 19. januar 2019 (endret) Løsgjenger kan være et alternativ. Jeg har ikke brukt pakningslim på selve skruen. Endret 19. januar 2019 av lafterolf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 19. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2019 4 timer siden, lafterolf skrev: Løsgjenger kan være et alternativ. Jeg har ikke brukt pakningslim på selve skruen. Pakningsguffe rundt punktene for å unngå at girolje siver ut mellom kassene via festepunktene.. Bare en tanke, må jo være utsatt for lekkasjer uten tiltak?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 19. januar 2019 Del Skrevet 19. januar 2019 Det er simering mellom kassene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 19. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2019 (endret) 31 minutter siden, lafterolf skrev: Det er simering mellom kassene. På akslingen, ja. Men ikke på f.eks denne! (forøvrig det punktet med ødelagte gjenger.) Endret 19. januar 2019 av sveinikr@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 19. januar 2019 Del Skrevet 19. januar 2019 (endret) Jeg har ikke hatt lekkasje her. Uansett, bruk ikke noe på gjengene. Da er det bedre med tynt lag pakningslim på godset rundt skruen. Løsgjenger og pinneskrue tror jeg er beste løsning om det er plass og mulighet. Men det kan komme litt spon inn i girkassen. Endret 19. januar 2019 av lafterolf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 19. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2019 6 minutter siden, lafterolf skrev: Jeg har ikke hatt lekkasje her. Uansett, bruk ikke noe på gjengene. Da er det bedre med tynt lag pakningslim på godset rundt skruen. Løsgjenger og pinneskrue tror jeg er beste løsning om det er plass og mulighet. Men det kan komme litt spon inn i girkassen. 1. avsnitt: det var min tanke også! 2. avsnitt: ok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 26. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2019 Fått ut gammelkassa. Kommer flere bilder i morra, men kan røpe at inngående splines i transferen er hakket før havari! Utgående aksling på hovedkassa er også preget, men den er kanskje innafor. Målfoto kommer, og voksne får være linjedommere! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 27. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2019 Flere bilder (hovedkasse, gammel transfer, ny transfer)... Kommentarer ønskes! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuscan Skrevet 27. januar 2019 Del Skrevet 27. januar 2019 Det så litt slitt ut og veldig slitt ut på de bildene. Spørsmålet er hvor slitt er litt slitt av betydning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 27. januar 2019 Del Skrevet 27. januar 2019 På nederste bildet ser det ut til å være lite slitasje. Men fettet er utslitt. På nyere transferkasser smøres akslingen/drevet med olje fra transfer. Ingen krise med slitasjen, men det kjennes som slåing i drivverket under giring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 27. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2019 18 minutter siden, lafterolf skrev: På nederste bildet ser det ut til å være lite slitasje. Men fettet er utslitt. På nyere transferkasser smøres akslingen/drevet med olje fra transfer. Ingen krise med slitasjen, men det kjennes som slåing i drivverket under giring. Siste bilde er fra nykassa. Smøres før montering. Det er en vurdering av slitasjen på hovedkassa som er mest kritisk. Er den innafor ift videre bruk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 27. januar 2019 Del Skrevet 27. januar 2019 Det er ikke kritisk for havari, men du vil fremdeles oppleve litt slag i drivlinjen. Om den nye kassen har smøring trenger du ikke bruke fett. Husker dårlig, men tror det er boret hull i drevet for plaskesmøring, og mye fett kan tette hullene. Her burde noen voksne komme på banen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 27. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2019 (endret) Da sendes nytransferen til mekaniker som fikser det ødelagte festepunktet og lager to nye hull til handbrekkbraketten. Merkelig at hullene mangler (har samme prefix som den gamle - 22d) - men må ha vært moddet. Huset mot bakre drivflens kan ha vært bytta ved ombygging??? Også festet mot difflock-bryteren er av annen utførelse -festeøret mot bryteren peker feil vei/opp ned. (flytter over fra gamlekassa). Gummiputa mot ramme-festet er også forskjellig. Disse tre avvikene tyder kanskje på at den sist satt i en disco? Basert på tilbakemeldingene kjører vi på med hovedkassa som den er. Takk igjen, VBF! Endret 27. januar 2019 av sveinikr@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 27. januar 2019 Del Skrevet 27. januar 2019 Hvilken utveksling har fordelingskassen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JanF Skrevet 27. januar 2019 Del Skrevet 27. januar 2019 22d skal være 1,4 utveksling fra defender påstår ashcrofts sider Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 27. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2019 Står 1.4 på den. Om det stemmer med innmaten får vi se på! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.