sveinikr@hotmail.com Skrevet 3. november 2018 Forfatter Del Skrevet 3. november 2018 (endret) Word, Mikal. Lafte: Byttepumpe til 19j ø.k. Tilstand på 19j-blokka? Endret 3. november 2018 av sveinikr@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjartanb Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Hadde en 110 2.5td i sin tid og ville ikke ha trodd at man kunne få dem til at holde i over 400k km, imponerende Jeg syntes motoren var kraftig nok for turer hvor man ikke kom meget over 90km/t. Bakker og kraftig motvind kunne give utfodringer med at holde 80-90. Trakk en gang en UAZ 452, 400km fra Nord Island til Reykjavík. Og i stedet for at bruke de normale 12l / 100km, brukte den 12l i timen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 14 timer siden, sveinikr@hotmail.com skrev: Word, Mikal. Lafte: Byttepumpe til 19j ø.k. Tilstand på 19j-blokka? Som alle disse er det sprekk i stempel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeX Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Jeg brukte Steve Parker sin kit når jeg konverterte fra 19J til 300tdi. Fordelen med kittet er at du kan beholde alt fra kløtsjhus til motorfestene og ingen ting må sveises. Men pga plassering mot torpedoveggen må man finne en løsning for luftfilter huset. RHD løsning fra Steve Parker funker ikke her pga bremseforsterkeren som er i veien på LHD. Kobling fra turbo til intercooler må også tilpasses lit pga styresnekken som er i veien. Jeg syns faktisk at det er en fordel å ha motoren så lenge bak. Det føre til at du har massevis av plass foran for registerreimbytte og lignende :-) Så skulle jeg en dag gå over fra LT77 til R380 ville jeg fortsatt valgt Ashcroft sitt korte kløtsjhusløsning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 4. november 2018 Forfatter Del Skrevet 4. november 2018 Jeg har R380 med kort hus i min nå. Det har meldt seg en kar med 19j-motor, overhalt topp, men ødelagte stempler. Finnes det forsterkede stempler til 19j-motoren å få kjøpt? En annen kar har meldt seg med 300tdi og girkasser til god pris. Ting ordner seg nok med VBF, men om det blir det ene eller det andre vet jeg ikke enda Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 6. november 2018 Forfatter Del Skrevet 6. november 2018 Alle steiner snus: Overhaling av dieselpumpe: 6000 inkl mva. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 Dieselpumpe kan du få av meg, men husker ikke om det var turbo på noen av de jeg har stående. Orker heller ikke å sjekke da jeg ligger rett ut i senga for tiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 6. november 2018 Forfatter Del Skrevet 6. november 2018 (endret) Det kommer dieselpumpe fra ebay. Den har gått 21k miles. Det var fristende å bygge "ny" 19j eller konvertere til 300tdi, men begge deler er mer omfattende enn ønskelig for min del akkurat nå. Den gamle purka har noen mil igjen i seg, så da skal den få leve. Den har tross alt vært med hele veien hit. Jeg er lettet over å ha valgt den desidert enkleste løsningen. God kveld, som Henry pleier å si. 44 minutter siden, lafterolf skrev: Dieselpumpe kan du få av meg, men husker ikke om det var turbo på noen av de jeg har stående. Orker heller ikke å sjekke da jeg ligger rett ut i senga for tiden. God bedring, Lafterolf. Du synes nok at jeg er kjerringa mot strømmen som kjøper ny pumpe... Takk for mange gode tilbakemeldinger uansett! Endret 6. november 2018 av sveinikr@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joost Bloemendaal Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 Vel vel! Ikke snakk sånn om denne motoren, Svein Ivar! Dette er snart det eneste eksemplaret som forsatt sitter i disse bilene enda, fra ny! Med litt pleie og omsorg runder den sikkert 500000 om ikke enda noen hundretusener. Jeg er veldig glad for at den får leve videre i din bil! Ja, det kan godt hende at den trenger en totaloverhaling etterhvert, men det greier du helt sikkert selv og da behøver det ikke å koste så veldig mye. Stå på!!! Hilsen, Joost Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 6. november 2018 Forfatter Del Skrevet 6. november 2018 Takk, Joost. Varmer <3. Jeg tror vi tenker ganske så likt, selv om desillusjoner forekommer! Falcon sikter mot halv million. (Noen som vet hva Falcon er en ref til?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjartanb Skrevet 8. november 2018 Del Skrevet 8. november 2018 Falcon het prosjektet ifbm at sette tiurbo på 63 hestes 2.5 normally aspirated diesel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 8. november 2018 Forfatter Del Skrevet 8. november 2018 19 minutter siden, kjartanb skrev: Falcon het prosjektet ifbm at sette tiurbo på 63 hestes 2.5 normally aspirated diesel Jackpot! Land Rover har hatt mange flott prosjektnavn på motorbyggene sine. Var ikke Storm et annet (kan det ha vært td5?) ? I dag skal jeg hente nye bakseter hos hr. Mysager, så det gleder jeg meg til. Får gjøre litt flid med tepper ifm. innsetting av nye seter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjartanb Skrevet 8. november 2018 Del Skrevet 8. november 2018 Ju Storm var prosjektet som skulle utvikle 4,5 og 6 Cyl Diesel motorer. Kun den 5 cyl. td5 ble realiseret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 9. november 2018 Forfatter Del Skrevet 9. november 2018 "Nye" bakseter montert. Står i stil med framsetene og er hele! De små gleder i hverdagen. Ellers har jeg lest både det ene og det andre om veivhusventilasjon. Lurer på å tre "pusteslangen" inn i ramma for ekstra rustbeskyttelse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klusenhusen Skrevet 9. november 2018 Del Skrevet 9. november 2018 Bare å tre slangen inn, du blir i så fall ikke den første som har gjort det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pirmin Skrevet 11. november 2018 Del Skrevet 11. november 2018 Hva er symptomene på sprukne stempel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 11. november 2018 Forfatter Del Skrevet 11. november 2018 kompresjon går ned i bunnpanna, vaffal Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 25. november 2018 Forfatter Del Skrevet 25. november 2018 Hva er bilen min verdt, mener dere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 25. november 2018 Del Skrevet 25. november 2018 2 timer siden, sveinikr@hotmail.com skrev: Hva er bilen min verdt, mener dere? Det kjøper vil gi. mindre enn du har lagt ut på deler, så behold du. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuscan Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 Hva gjør du? Skifter motor? Er ikke det, det enkleste? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 26. november 2018 Forfatter Del Skrevet 26. november 2018 Gjør ikke mye. Venter på dieselpumpe til 19j-en som kommer fra Irland. Det er svinkaldt ute og bilen står på låven. (Jeg sitter i stua.) Motorskifte er sikkert lurt på litt lengre sikt. Føler ikke for noe storprosjekt akkurat nå. Tenker å få den i gang, tette fordelingskassa og la den rulle. Men jeg er litt lei Kan finne på å selge hvis noen har lyst til å kjøpe den. Det virker ikke sånn heller, så da gpr det vel godt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
county Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 Gjør som jeg .... Sett en 200tdi fra en disco 1 i den og bare kjør.. Har muligens en motor til overs også... Nå skal det bli mildt også.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 Om orginalitet er et tema, og siden motoren er den opprinnelig, så burde du overhale den om du har trykk i bunnpanna. Det er slett ikke storarbeid. Motoren er enkel, kan knapt være mulig å gjøre noe galt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 27. november 2018 Forfatter Del Skrevet 27. november 2018 Takk for gode råd, karer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 5. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2018 La om til vinterdekk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.