sveinikr@hotmail.com Skrevet 19. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2018 Ny starter har gjort jobben sin for første gang. Fy flate for en forskjell. Mye bedre fart i den nye. Rengjøring av strømkabler og jording ga høyere ladespenning. Opptur, altså! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 26. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2018 Begynte på en «til salgs»-annonse. Begynte å ramse opp alt som er gjort de siste to årene. Ville vært galskap å selge bilen til markedspris (50-60k?). Den er jo fremdeles et prosjekt. Bud mottas. I mellomtiden håper jeg at galskapen innhenter meg. Kanskje løsningen er å bare sette den til side ei stund. (Kommer lakk til bakdøra i morra...) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 Kun fornuft i den siste setningen din der... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siggen Skrevet 27. juni 2018 Del Skrevet 27. juni 2018 Nyere LR i tankene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 27. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2018 Lar det henge litt i lufta. Er litt relatert med at det dukker opp ei boble med utbedringsbehov snart. Som bruksbil: Puma kan funke. Wrangler unlimited likeså. Det betyr ikke nøvendigvis at kvitingen ryker heller. *tenker* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 7. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2018 Har kanskje los på girkasser, og helt sikkert er det at bakdør og grill er blitt hvit: Prosjektet ruller videre, mao. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrvikan Skrevet 7. juli 2018 Del Skrevet 7. juli 2018 Det så jo ut som en meget oppegående lakkeringsjobb! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 7. juli 2018 Del Skrevet 7. juli 2018 Leste jeg «boble»???? Flott lakkeringsjobb. Hva utstyr bruker du? Har etter hvert en boble som skal lakkeres. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 7. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2018 Ja, ruller inn en 1970-modell her etterhvert. Bruker Biltemasprøyte og en liten kompressor. Ordentlig bondeopplegg på dette. Hadde flaks med lakkeringa i dag, til tross for litt tjukk blanding (lite tynner). :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 7. juli 2018 Del Skrevet 7. juli 2018 (endret) Lakkering er noe jeg har lyst å lære... Har alltid noe som skal lakkeres:) Hva lakk/maling bruker du? Endret 7. juli 2018 av Paal Helge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 7. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2018 Kvitingen har fått lakk fra lakkverksted. Lakking er noe svineri. Mye rengjøring og beskyttelse som trengs. Resultatet er for min del litt tilfeldig. Litt lavere skuldre for hver gang, så litt læring skjer vel.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 8. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2018 Må nesten vaske og polere det rundt også. Penest blir det når alt er like skittent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jon71 Skrevet 8. juli 2018 Del Skrevet 8. juli 2018 Blank fin dør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pesto_trader Skrevet 9. juli 2018 Del Skrevet 9. juli 2018 Jeg blir yr av det nederste bildet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 9. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2018 Stram i bakstussen, ja...! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åge Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Nå tar det helt av her. Den bobla kom fort, eller ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 11. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2018 Kommer i slutten av juli. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åge Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Leste feil. Trodde du ventet på en boble av inspirasjon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 11. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2018 Da kan det virke som at en avtale om kjøp av R380 og LT230 er landet - fra en Defender TD5. Jeg har lest litt om R380, og det virker ikke som at det er skjær i sjøen siden bilen min allerede har en R380-kasse montert. Bell-housing og eventuell adapter gjenbrukes videre. Gi meg beskjed om jeg tar feil. Så da blir det to vesentlig nyere girkasser (2003) med levelig lav km inn i bilen etter hvert. I samme åndedrag blir det bytte av clutch (hd-kit?) )og oljetetting bak på motoren i samme slengen. Salg vurderes altså ikke - gutser i stedet. (Når kassene er på plass blir det vel å bytte differ/akslinger - langsiktig horisont...) Yeah, Yeah, that's how the boogie goes...! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Det passer ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 11. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2018 32 minutter siden, lafterolf skrev: Det passer ikke. Hvorfor ikke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Den girkassen du har, er det en kort R380? Står motoren din veldig nær torpedovegg? For Ashcroft bygde om noen R380 som var like korte som LT77. Disse fikk ny hovedaksling og kåpe fra LT77 kort utgave. Men td5 blir uansett en helt annen boks. Har ikke samme lengde som vanlig R380 til 300tdi. Den har heller ikke samme tykkelse på akslingen slik at den ikke vil passe svinghjulsforing eller clutchplata. Fordelingsgirboksen kan brukes, men du vil miste speedometeret siden det leses digitalt på td5. Du må i tilfelle bytte fordelingskassens bakre del fra din gamle for å få drevet til vaieren med. Se tråden til Erik Iversen fra da han bytta boks på sin Defender td5. Om motoren din står nært torpedoveggen må du sveise inn nye motorfester og flytte motoren framover om du vil inn med normallang R380 fra Defender. Ps. Du kan bruke R380 fra D1 med 300tdi om du deler kassen og bytter shaltegaffel som du får kjøpt fra ashcroft for en tusenlapp. Du må så flytte over girmekanismen fra den kassen du allerede har. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 11. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2018 (endret) Det var da som pokker. Jeg mistenker at det er transferen som er mest slitt på bilen min. Får prøve å bytte bare den. R380 på min har en ashcroft-kode, så du er spot on, Lafte! Takk skal du ha Hadde ikke vært feil å få motoren lengre fram, men det blir litt større prosjekt... Endret 11. juli 2018 av sveinikr@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Har du sett over slitasjer på stikkakslinger og medbringere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Er problemet smell i drivlinjen når du girer? For det trenger ikke alltid være drivlinjen. Slitte (gamle harde) foringer bak kan gi veldig mye smell, for ikke å glemme kula som fester A-armen er til bakaksel. De vil også bli vinglete på veien. Verdt å sjekke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.