Gå til innhold

1987 110 2.5 diesel turbo


Anbefalte innlegg

Begynte på en «til salgs»-annonse. Begynte å ramse opp alt som er gjort de siste to årene. Ville vært galskap å selge bilen til markedspris (50-60k?). Den er jo fremdeles et prosjekt.

 

Bud mottas. I mellomtiden håper jeg at galskapen innhenter meg. Kanskje løsningen er å bare sette den til side ei stund.

 

(Kommer lakk til bakdøra i morra...)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Leste jeg «boble»????:wub:

Flott lakkeringsjobb. Hva utstyr bruker du? Har etter hvert en boble som skal lakkeres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakkering er noe jeg har lyst å lære...

Har alltid noe som skal lakkeres:)

Hva lakk/maling bruker du? 

 

 

Endret av Paal Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan det virke som at en avtale om kjøp av R380 og LT230 er landet - fra en Defender TD5. Jeg har lest litt om R380, og det virker ikke som at det er skjær i sjøen siden bilen min allerede har en R380-kasse montert. Bell-housing og eventuell adapter gjenbrukes videre. Gi meg beskjed om jeg tar feil.

 

Så da blir det to vesentlig nyere girkasser (2003) med levelig lav km inn i bilen etter hvert. I samme åndedrag blir det bytte av clutch  (hd-kit?) )og oljetetting bak på motoren i samme slengen.

 

Salg vurderes altså ikke - gutser i stedet. (Når kassene er på plass blir det vel å bytte differ/akslinger - langsiktig horisont...)

 

Yeah, Yeah, that's how the boogie goes...!

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den girkassen du har, er det en kort R380? Står motoren din veldig nær torpedovegg?

For Ashcroft bygde om noen R380 som var like korte som LT77. Disse fikk ny hovedaksling og kåpe fra LT77 kort utgave.

 

Men td5 blir uansett en helt annen boks. Har ikke samme lengde som vanlig R380 til 300tdi. Den har heller ikke samme tykkelse på akslingen slik at den ikke vil passe svinghjulsforing eller clutchplata.

 

Fordelingsgirboksen kan brukes, men du vil miste speedometeret siden det leses digitalt på td5. Du må i tilfelle bytte fordelingskassens bakre del fra din gamle for å få drevet til vaieren med.

Se tråden til Erik Iversen fra da han bytta boks på sin Defender td5. 

 

Om motoren din står nært torpedoveggen må du sveise inn nye motorfester og flytte motoren framover om du vil inn med normallang R380 fra Defender.

 

Ps. Du kan bruke R380 fra D1 med 300tdi om du deler kassen og bytter shaltegaffel som du får kjøpt fra ashcroft for en tusenlapp. Du må så flytte over girmekanismen fra den kassen du allerede har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da som pokker. Jeg mistenker at det er transferen som er mest slitt på bilen min. Får prøve å bytte bare den.

 

R380 på min har en ashcroft-kode, så du er spot on, Lafte! Takk skal du ha :)

 

Hadde ikke vært feil å få motoren lengre fram, men det blir litt større prosjekt...

Endret av sveinikr@hotmail.com
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er problemet smell i drivlinjen når du girer?

 

For det trenger ikke alltid være drivlinjen. Slitte (gamle harde) foringer bak kan gi veldig mye smell, for ikke å glemme kula som fester A-armen er til bakaksel. De vil også bli vinglete på veien.

Verdt å sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...