Gå til innhold

1987 110 2.5 diesel turbo


Anbefalte innlegg

Fikk en dramatisk avslutning på første prøvekjøring på offentlig vei. Heldigvis hadde jeg vært lur nok til å legge prøvekjøringa på småvei i nærområdet: Sprekk i slange fra motor og fram til oljekjøler.

 

Resultat av sprekken: Kaskader med motorolje. Oljepumpa jobbet friskt for å tømme motoren for olje, men jeg rakk å stoppe motoren før alt hadde sprutet ut.

 

Steike mæ, altså. Topper opp olja og kjører bypass på oljekjøleren og halter bilen hjem i ettermiddag. Ska no værra eventyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Vidar S skrev:

Flaks det ikke ble brann! :o Olje på varm turbo kan fate utrolig fort.

Turboen sitter på andre siden, heldigvis. Hvis den bilen hadde tatt fyr på nå så hadde dens skjebne blitt skammekroken i lang tid.

Endret av sveinikr@hotmail.com
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
4 hours ago, sveinikr@hotmail.com said:

Det venter EU-kontroll i slutten av august. Fikk liv i et par lyspærer og ikke minst hornet i dag. Er ikke mye teknisk å sette fingeren på nå :)

 

Men: lite liv i den elektriske kjølevifta..  måler strøm helt fram.

 

Har du tempføler så den kommer på automagisk? 
Her gikk jo tempføleren i stykker så den gamle viskosevifta ble satt på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, jorgenht skrev:

Har du tempføler så den kommer på automagisk? 
Her gikk jo tempføleren i stykker så den gamle viskosevifta ble satt på. 

Ja, tempføler i kjølevæska. Men vribryter for å bestemme aktiveringstemp. Ser ut som at det går strøm til vifta. Må sjekke at det er nok strøm og god nok jording.

Endret av sveinikr@hotmail.com
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, lafterolf skrev:

Den gode gamle svikter aldri. 

Ettermonterte greier som er avhengig av strøm er i mine øyne ikke en oppgradering.

 

Hvorfor ikke montere orginal vifte?

Har ikke kappa.

 

Prøvde vifta med strøm rett fra frittstående batteri, og da spinner den opp som en champion.Da er det mangel på nok strøm, evt nok jording muligens. ...eller: kontakten som siste punkt (som jeg måler på) til vifta er bogus. 

Endret av sveinikr@hotmail.com
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...